Consumentenbond: ‘Wees voorzichtig met bestellen bij Woneninterieur.nl’

Woneninterieur.nl

De Consumentenbond waarschuwt voor webwinkel Woneninterieur.nl. De aanleiding is de aanhoudende stroom klachten over het bedrijf. Ook Radar ontvangt al lange tijd klachten en besteedde er meermaals aandacht aan. 

Al maanden klachten

Al maanden melden mensen zich op ons forum met klachten over meubelwebwinkel Woneninterieur.nl. De klachten zijn steeds hetzelfde: de levering wordt uitgesteld en als je annuleert, laat de terugbetaling erg lang op zich wachten. Ook de klantenservice is erg slecht bereikbaar. Deze klachten komen ook binnen bij de Consumentenbond. 

Radar ging langs bij Woneninterieur.nl om te vragen wat er fout gaat bij het bedrijf. De eigenaar gaf toen toe dat er zaken niet goed zijn gegaan maar geeft aan dat het geen oplichting is. Bovendien beloofde de ondernemer dat iedereen terugbetaald zou worden. 

Deze video bekijk je hier: 

Geen verbetering

De Consumentenbond sprak de webwinkel in november 2023 al aan op de verschillende klachten. Het bedrijf beloofde beterschap en zou vanaf januari 2024 een externe klantenservice inschakelen om de bereikbaarheid te verbeteren. 

Ook zou Woneninterieur.nl controleren of de levertijden die op de website vermeld staan nog kloppen en waar nodig aanpassen. Ze vermelden ‘de levertijden kunnen iets uitlopen’, maar volgens de Consumentenbond dekt dit de lading niet. 

Omdat het aantal klachten in maart en april nog verder toenam, waarschuwt de Consumentenbond nu om voorzichtig te zijn als je besteld bij de webwinkel. 

Geen Thuiswinkel Keurmerk meer

Eerder trok branchevereniging Thuiswinkel Waarborg zijn certificaat al in ‘omdat de webshop niet aan de kwaliteitseisen voldoet’.