Fout in lotenchecker Staatsloterij

staatsloterij-lotenchecker2.jpg

Heb je je oudejaarslot al weggegooid omdat je dacht dat je niet in de prijzen was gevallen? Je doet er verstandig aan je lot nog even tevoorschijn te halen. Door een storing in de lotenchecker op internet en in de app kan het zijn dat deelnemers onterecht de melding kregen dat ze niets hebben gewonnen.

Dat meldt de NOS zondag. Wil je weten of je wat hebt gewonnen? De Staatsloterij zegt via Twitter dat je  je lotnummer kunt checken op deze pagina. De organisatie adviseert ook om je lot nog even te bewaren. De lotenchecker is meteen offline gehaald toen de storing werd ontdekt.

Update maandag 2 januari: Facebookvragen beantwoord

Onder de Facebookpost over dit nieuws kwamen meer dan 1500 reacties binnen. Zo schrijft Justin: 'Ik zelf heb mijn staatslot (55 euro gewonnen) uit de ton gevist, inclusief lekkere vetvlekken... totaal 115 euro uit de ton gevist!' En Henk laat weten: 'Mijn man en zoon hadden ze bijna in de kachel gestopt, ik zei, wacht nou maar even want je weet nooit... het is maar goed ook want ze hadden beide prijs.'

Weggegooid?

Wat nu als je iets minder geluk hebt, en je lot is erg beschadigd, weggegooid of zelfs verbrand? Het verschilt erg per geval of er nog wat te redden valt. Een woordvoerder van de Staatsloterij laat aan Radar weten dat het in ieder geval verstandig is even contact op te nemen met de klantenservice. 'Als mensen zeggen: ik heb een lot gekocht, maar ik heb niks meer, kunnen we toch kijken wat we kunnen doen om bewijsmateriaal te verzamelen.' Dat bewijsmateriaal is overigens wel echt nodig om de prijs uit te keren.

Geen prijs bij tweede check?

Ferdi schrijft: '2x25 euro bleek 1x 25 te zijn', en Jaap maakte iets soortgelijks mee: 'Hier eerder op 2 loten prijs nu plots maar 1'.

Kan de Staatsloterij nog iets voor je betekenen als blijkt dat je nu achter het net vist? In eerste instantie geldt de trekkingsuitslag die je op de website en op teletekst vindt. De woordvoerder raadt ook in dit geval aan: neem contact op met de klantenservice. En check even of je misschien nog een sceenshot of foto hebt gemaakt van het lot.

Bron: Radar / NOS