Hoe krijg je je te veel betaalde parkeergeld terug? - reactie Yellowbrick

yellowbrick-reactie-01-05-2017-2-780.jpg

Radar heeft Yellowbrick uitgenodigd om op 1 mei 2017 in de studio aanwezig te zijn. Hieronder lees je de reactie van het bedrijf.

'Aangezien Yellowbrick richting de consument niet alleen een intentie wil uitspreken, maar boter bij de vis wil doen in de vorm van een centrale, landelijke oplossing voor te veel betaalde parkeerbelasting, is het naar ons idee te vroeg om in de uitzending te reageren. Binnen die oplossing zien wij onszelf als provider nog steeds als centraal aanspreekpunt, daarom verwijzen wij nooit actief naar de gemeente. Ons beleid is verder: Is er een storing, dan zullen wij altijd teveel betaalde parkeerbelasting uit eigen zak terugbetalen. Bij vergeten de parkeeractie uit te zetten, dan wel bij omgevingsfactoren zoals haperend internet, zijn wij coulant.

 

Yellowbrick neemt verantwoordelijkheid voor het oplossen van de onduidelijkheid rond te veel betaalde parkeerbelasting. Wij zijn sinds vorige week in contact met gemeentes en zullen actief bijdragen aan een onder gemeenten en consumenten breed gedragen en een (voor zo ver mogelijk) landelijke, uniforme wijze voor restitutie van te veel betaalde parkeergelden, mits onomstotelijk vaststaat dat de klant de parkeerplaats verlaten heeft en zelf via meerdere alternatieve kanalen heeft geprobeerd om de parkeeractie te stoppen.'Lees ook de eerdere reactie van Yellowbrick op de uitzending van Radar van 24 april 2017:Hoge parkeerkosten via app - reactie Yellowbrick