Hoge parkeerkosten via app - reactie Yellowbrick
Yellowbrick heeft de volgende reactie naar Radar gestuurd naar aanleiding van de uitzending van 24 april 2017 over hoge parkeerkosten door het gebruik van een mobiele parkeerapp.
'De parkeertransactie loopt bij Yellowbrick maximaal tot het einde van parkeertijd van de dag in de betreffende parkeerzone, en gaat de volgende dag niet opnieuw in. Op deze manier worden extreem hoge kosten voorkomen. Indien de gebruiker de parkeeractie niet heeft stopgezet, zijn wij coulant. Wij bieden parkeertegoed en cadeaubonnen aan. De gebruiker hoeft hiervoor niet te bewijzen dat de parkeeractie niet op tijd is uitgezet.
Yellowbrick draagt de betaalde parkeerbelasting af aan de gemeente en betaalt deze vergoeding dus uit eigen zak, omdat wij begrijpen hoe vervelend een dergelijke situatie kan zijn. Yellowbrick verwijst klanten niet door naar de gemeente, omdat wij de dienst en service verlenen.
Wij lossen dit dan ook met onze klanten op door coulant te zijn en te informeren/adviseren over hoe dit de volgende keer te voorkomen is. Hierbij noemen wij de SMS Reminder Service. Dit is een dienst die de klant helpt herinneren aan een lopende transactie, waarop we onze klanten geregeld en via verschillende kanalen wijzen. Daarnaast herkent de klant een lopende transactie aan een badge op het app-icoon op het toestel.'