Hoge parkeerkosten via app - reactie APP&SMS Parking

hogereparkeerkosten_smsparking.jpg

APP&SMS Parking heeft de volgende reactie naar Radar gestuurd naar aanleiding van de uitzending van 24 april 2017 over hoge parkeerkosten door het gebruik van een mobiele parkeerapp.

'In een situatie waarbij parkeerder vergeet af te melden of het parkeren niet goed wordt afgemeld door parkeerder, de parkeeractie doorloopt met als gevolg een dure rekening en de parkeerder kan aantonen dat hij daar niet meer geeft gestaan geldt bij APP & SMSParking het volgende:

Standaardprotocol:

  • Loggegevens nakijken
  • Helpen bij de navraag bij gemeente
  • Wij nemen in de meeste gevallen gedeelte van het bedrag voor onze rekening
  • Wij informeren onze klant over de mogelijkheden om dit in de toekomst te voorkomen

Manieren om te voorkomen:

  • Parkeereindtijd bij het starten instellen (Men kan deze tussentijds verlengen of stoppen)
  • SMS reminders inschakelen
  • E-mail reminders inschakelen

In de loop van dit jaar komt daar nog bij:

  • Push berichten
  • Afmelden bij wegrijden

Alle bovenstaande mogelijkheden zijn via website en tijdens registratie in de welkomstmail duidelijk gecommuniceerd met de klant.

Is een klant niet voor rede vatbaar sturen wij hem direct door naar de gemeente. In alle gevallen blijft het de verantwoordelijkheid van de parkeerder zelf om de App op de juiste manier te gebruiken. Dit is conform onze leveringsvoorwaarden.'