Klachten over Lookfantastic.nl: 'Schandalig, onbetrouwbaar en vieze producten', reageert niet op vragen van Radar

20052021 lookfantastic.jpg

De ene klant meldt dat 'de producten vlekken hebben', terwijl een andere klant 'al wéken op een bestelling wacht'. 'Contact met jullie opnemen is om te huilen.' Wat is er precies aan de hand met de webshop voor beautyproducten?

Klachten over Lookfantastic.nl

Het internet staat bol van klachten over Lookfantastic.nl. Een simpele zoekopdracht levert de volgende resultaten op: 'Wij hebben op 26 februari 2021 een bestelling geplaatst. Deze is nooit aangekomen, maar ik heb wel betaald! Ik heb contact gezocht via de klantenservice, maar nog steeds geen geld teruggekregen. Erg teleurgesteld en vervelend dat het al bijna drie maanden duurt.'

Een andere klant schrijft: 'Het is de eerste keer en ook echt de laatste keer! Ik krijg mijn bestelling maar niet. Elke keer als ik mail om te vragen waar mijn bestelling is, geven ze aan dat ze het onderzoeken. Ik heb de bestelling geannuleerd, maar het is nog steeds niet verwerkt.'

Maar hier blijft het niet bij. Een andere klant die de producten wél heeft ontvangen meldt: 'Snel geleverd, maar de producten hadden niet de originele verpakking en er zaten vlekken op. Ik twijfel hierdoor of er gebruik wordt gemaakt van originele producten. Het is mogelijk namaak.'

Vera Camilla: 'Het is inderdaad een drama met deze webshop'

Ook Vera Camilla Lucker, die diverse content creëert over beauty, bodypositivity en mental health, uitte haar onvrede over Lookfantastic. 'Het is inderdaad een drama met deze webshop, op Instagram en Facebook loopt het ook over met klachten.'

Zelf bestelde ze in januari producten bij de webshop, maar na ontvangst bleek haar aankoop geen aanwinst. 'Het oogschaduwpalet was dusdanig slecht verpakt, dat het kapot aankwam.' Nadat ze aanvankelijk contact had met het bedrijf voor een samenwerking, die ze heeft afgewezen, bleven de reacties uit toen ze later weer contact zocht via hetzelfde mailadres. In die mail stuurde ze ook foto’s toe van het gebroken palet. 'Ik kreeg toen opeens geen reactie meer en kon nergens een ander e-mailadres vinden, laat staan een telefoonnummer.'

Toch een reactie?

Uiteindelijk besloot ze een oproep te doen via haar Instagram. Daar reageerde Look Fantastic UK wél op. 'Na veel berichten over en weer, heb ik het kapotte palet met verzekerde verzending teruggestuurd. Het geld van de verzending zou ik na retour van het product (moest verstuurd worden naar Polen) ook terugkrijgen. Ik heb het 14 maart opgestuurd.'

Ze vervolgt: 'Via Facebook heeft de Nederlandse Lookfantastic.nl contact met me gezocht nadat ik een negatieve reactie had achtergelaten op een gesponsorde post van een nieuw product. Ik vind het schandalig dat er zoveel klachten zijn.'

Er werd haar beloofd dat iemand van de Nederlandse Look Fantastic het zou oplossen. 'Maar ik heb er een hard hoofd in. Het gaat om meer dan 150 euro én de verzekerde verzending die ik terug moet krijgen. Ik ben het inmiddels zo zat! We zijn alweer maanden verder en de communicatie verloopt zo onprofessioneel, via allerlei omwegen en uiterst moeizaam. Ik bestel hier echt nooit meer.'

Geen reactie op vragen van Radar, maar wel 'opeens' opgelost

Radar heeft meerdere malen contact gezocht met Look Fantastic. Hoewel het bedrijf op klachtensites wel reageert, bleef een reactie op kritische vragen van Radar uit. De klacht van Vera werd na onze tussenkomst op miraculeuze wijze wel snel opgelost. 'Het is duidelijk te merken dat jullie contact hebben met Look Fantastic, want opeens heb ik mijn geld terug.' Uitleg kwam er dus helaas niet, maar een waarschuwing voor andere consumenten is in dit geval gepast.