Koffer kwijt door Schipholchaos? Al honderden claims ingediend
Bij reisverzekeraars zijn de afgelopen maanden al vele honderden claims binnengekomen van passagiers die door de chaos op Schiphol hun koffers kwijtraakten. Klanten krijgen de kosten vergoed die ze op hun bestemming maken om bijvoorbeeld toiletartikelen en kleding te kopen. Verzekeraars verwachten dat dit het topje van de ijsberg is, schrijft het AD.
Uit een rondgang langs de grote Nederlandse reisverzekeraars blijkt dat het dit jaar fors drukker is dan anders. Centraal Beheer zegt tot nu toe 240 claims te hebben ontvangen. Dit betreft claims voor zogenaamde tijdelijke voorzieningen, meldt de verzekeraar. Klanten kunnen als hun bagage niet aankomt op de bestemming voor maximaal 250 euro aan aankopen claimen, 'denk aan tandpasta, een zwembroek, of ondergoed'.
Meldingen 'in ieder geval meer dan gemiddeld'
Unigarant, het verzekeringsbedrijf van de ANWB, kreeg tot nu 'enkele honderden' schades en telefoontjes binnen van klanten. De verzekeraar kan de meldingen van vermiste bagage van Schiphol 'nog niet 1 op 1' uit de systemen filteren, maar het zijn er 'in ieder geval meer dan gemiddeld'. Twee andere grote verzekeraars, Allianz en ASR, kunnen nog geen cijfers delen.
Bron: AD