KPN: verwarring over glasvezel

KPN meent dat het klanten niet te veel heeft laten betalen voor breedbandinternet via glasvezel. Wel is in enkele gemeenten mogelijk verwarring ontstaan over het geleverde product, stelde het telecombedrijf woensdag.

Het bedrijf reageert daarmee op aantijgingen van het Amsterdamse advocatenkantoor Loonstein. Dat beticht KPN van misleiding en kondigde dinsdagavond aan namens enkele tientallen gedupeerde klanten naar de rechter te stappen. 

Advocaat Loonstein riep gedupeerden twee weken geleden in onze uitzending op zich bij hem te melden. We lieten zien dat veel klanten met een haperende glasvezelverbinding zitten en dat KPN faalt in de klachtenafhandeling. Hans Koeleman, directeur Corporate Commnicatie KPN beloofde hierop alle klachten binnen drie dagen op te lossen. Volgens Loonstein zijn er echter nog veel klanten met klachten over KPN glasvezel. Mensen met klachten kunnen zich melden bij Loonstein. 

KPN liet weten met de betrokken klanten in gesprek te gaan om mogelijke onduidelijkheden over geleverde diensten op te helderen. Als blijkt dat er toch klanten zijn die te veel hebben betaald, krijgen die het te veel betaalde bedrag terug, zo beloofde KPN.

Bron: ANP / TROS Radar