Laptops van Acer

Laptops zijn populair, maar lijken ook snel stuk te gaan. Uit onze Testpanel-enquête blijkt dat ruim 22% van de laptops tot twee jaar oud technische problemen krijgen.

Acer, marktleider op het gebied van laptops in Nederland, voert van alle merken het lijstje aan. Van dit merk geeft maar liefst 25% van de laptops tot twee jaar oud problemen. De meest gehoorde klachten zijn 'laptop loopt vast' of 'laptop start niet meer op'. Maar dan begint de problematiek pas echt. Ruim 39% van de Acer-gebruikers beoordeelt het contact met de klantenservice als negatief tot zeer negatief.

Acer geeft een jaar garantie op hun laptops. Als je na dat jaar problemen krijgt met je laptop en hij moet voor reparatie naar het reparatiecentrum, moet je je computer eerst aanmelden. Pas als je computer is aangemeld, kan je hem opsturen naar het reparatiecentrum.

Als je laptop nog binnen de garantietermijn valt, kost bellen met de klantenservice 10 cent per minuut. Het wordt echter een aanzienlijk duurder grapje als je laptop buiten de garantietermijn valt. Een telefoontje naar de klantenservice kost dan 50 cent per minuut. En of je dan geholpen wordt is nog maar de vraag. Radar krijgt veel klachten over medewerkers die slecht te verstaan zijn. En veel Acer-gebruikers voelen zich door de klantenservice van het kastje naar de muur gestuurd.Uitslag van onze Testpanel-enquêteKlachten over Acers meer dan 'incidenteel'Acer zegt in een reactie: 'wij streven naar een optimale kwaliteit van zowel de producten als wel de service, echter het kan altijd, en dit is incidenteel, voorkomen dat er een keer een probleem is met een betrekking tot een reparatie.'

Dat blijkt niet uit de cijfers van het Testpanel. Van de mensen die hun laptop opsturen naar de klantenservice geeft 26% namelijk aan dat de laptop niet naar tevredenheid is gerepareerd. Verder belooft Acer: 'vanuit onze organisatie zullen wij langere openingstijden gaan hanteren voor de contact centers om zodoende de bereikbaarheid en wachttijden te verbeteren'.

Lees de volledige reactie van Acer.Recht op garantie hangt af van levensverwachting productAcer beweert het Europees consumentenrecht te hanteren. Dit betekent dat een consument zich ook buiten de garantieperiode kan beroepen op zijn recht als consument en daarmee het recht op een deugdelijk product binnen de levensverwachting van een product.

Als u zich hierop wilt beroepen, kunt u gebruik maken van de voorbeeldbrieven van advocaat Pim de Vos. In de bijgaande uitleg vertelt hij bovendien nog eens kort hoe een en ander precies geregeld is.

Consuwijzer heeft ook een paar vragen en antwoorden met betrekking tot garantie op een rijtje gezet.

Laatste reacties

70
  • Door Radar

Laptops zijn populair, maar lijken ook snel stuk te gaan. Uit onze Testpanel-enquête blijkt dat ruim 22% van de laptops tot twee jaar oud technische problemen krijgen. Lees meer op de pagina van onze uitzending.

  • Door sneeuwen

Er zou ook een brief van de advocaat te downloaden zijn. Kan iemand ons vertellen waar wij de voorbeeldbrief kunnen vinden ? Het gaat om een brief die geschreven zou zijn door de "huisadvocaat".

  • Door jor

je kunt de voorbeeldbrieven hier vinden..Zelf even de juiste nemen en downloaden. http://www.trosradar.nl/index.php?id=404