Maandag 3 november in Radar: vertraagde rouwpost en glasvezelbedrijf Open Dutch Fiber

Post

In de uitzending van maandag 3 november 2025 bespreken we de werkwijze van glasvezelbedrijf Open Dutch Fiber, aangezien ze ongevraagd de voortuinen van mensen opentrekt om de glasvezelverbinding alvast tot de deur aan te leggen. En Fons gaat in gesprek met PostNL over het feit dat rouwpost lang niet altijd binnen 24 uur bezorgd wordt. 

De werkwijze van glasvezelbedrijf Open Dutch Fiber

Nederland moet over op glasvezel. Bij Radar komen klachten binnen over glasvezelbedrijf Open Dutch Fiber. Ook Trustpilot, een review website, staat vol met verhalen van mensen die slechte ervaringen hebben met het bedrijf. Open Dutch Fiber probeert op een, volgens gedupeerden, dwingende manier glasvezel aan de man te brengen. Het gaat soms zelfs zo ver dat het bedrijf soms ongevraagd de voortuinen van mensen opentrekt om de glasvezelverbinding alvast tot de voordeur aan te leggen, zo krijgt Radar te horen. Wat zit er achter deze werkwijze van Open Dutch Fiber? Radar zoekt het uit.

Uitvaart missen door vertraagde rouwpost 

Nadat de man van Gemma was overleden, werden de rouwkaarten te laat bezorgd. Een groot aantal mensen heeft daardoor de uitvaart van haar man gemist. Rouwpost moet volgens de wet binnen 24 uur bezorgd zijn, maar dit gebeurt lang niet altijd. Vanwege onzekerheid over de tijdige bezorging, kiezen sommige uitvaartondernemers ervoor om de kaarten zelf te bezorgen. Hoe kan het dat PostNL, ondanks de wettelijke verplichting, rouwpost te laat bezorgt? Fons gaat in gesprek met PostNL.