Mediateam
Vanavond zie je voor het eerst het nieuwe Radar-decor. Met daarin een speciale ruimte voor het Mediateam. Jeroen is het vertrouwde gezicht van deze groep twitteraars en bellers.
Telfort glasvezel
Mevrouw Ban mailt naar Radar. Ze heeft zich aangemeld voor een glasvezelpakket bij Telfort. Maar haar wijkcentrale heeft hier helemaal geen actieve apparatuur voor. Het glasvezelpakket is dus nutteloos.
Telfort werkt niet echt mee aan het opzeggen. Mevrouw Ban gaat uiteindelijk naar de Geschillencommissie en die stelt haar in het gelijk. Telfort moet de gemaakte kosten terugbetalen én een schadevergoeding van 400 euro.
De provider wil echter wel nog 200 euro aan annuleringskosten hebben van mevrouw Ban en komt de afspraak niet na. Een paar maanden na de uitspraak heeft mevrouw Ban nog steeds haar geld niet, waarop Radar met Telfort belt. Dan komt het bedrijf over de brug: mevrouw Ban heeft inmiddels haar geld terug.
Verisure alarmsystemen
Mevrouw Verweij is al op leeftijd en heeft een alarmsysteem van Verisure. Maar omdat ze Alzheimer heeft, kan ze niet altijd goed met het systeem overweg. Ze vergeet de code regelmatig.
Inmiddels is ze verhuisd naar een aanleunwoning. Het alarm is dus nutteloos geworden. De dochter van mevrouw Verweij wil het bijbehorende contract beëindigen. Het oorspronkelijke contract zou nog doorlopen tot 2016 en haar 45 euro per maand kosten.
Wanneer de dochter naar Verisure belt, biedt het bedrijf alleen een afkoopsom aan. Radar vind dit raar en belt er zelf even achteraan. En wat blijkt: Verisure zat fout. In gevallen van ziekte of overlijden kan een contract wel degelijk worden ontbonden. Dat gaat nu alsnog gebeuren.
Facebookvraag: Fashioncheque
Mevrouw Winkler stelt op een onze Facebookpagina een vraag over tegoedbonnen van Fashioncheque. Want wat is het verschil tussen tegoedbonnen en cadeaubonnen? Radar heeft een Consumententip gemaakt waarin de verschillen duidelijk aan bod komen.