Nieuwe klachtenstroom Online.nl

De klachten over telecombedrijf Online.nl stromen weer binnen. Maandenlang zonder internet zitten is geen uitzondering. Klanten klagen over een slechte of überhaupt geen internetverbinding.

Bij de klantenservice zijn er extreem lange wachttijden, soms wel uren en een oplossing wordt niet of nauwelijks geboden. Als er wordt beloofd problemen op te lossen, gebeurt het niet. Hoe nu verder?Je klacht naar Online.nl sturenDe volledige reactie van Online.nl

Maandenlang zonder internet

Klanten klagen over een slechte of überhaupt geen internetverbinding. Maandenlang zonder internet zitten is geen uitzondering. Bij de klantenservice zijn er extreem lange wachttijden, soms wel uren, en een oplossing wordt niet of nauwelijks geboden.  Als er wordt beloofd problemen op te lossen, gebeurt het niet.

Online.nl is een provider die internet, (interactieve) televisie en telefoondiensten aanbiedt. In december 2014 besteedde Radar aandacht aan de problemen die zich toen het telecombedrijf voordeden. Zo was Online dikwijls offline, evenals de klantenservice van het bedrijf. Destijds erkende Online.nl dat er inderdaad problemen waren en dat er met name bij de klantenservice verbeteringen zijn aangebracht.

Honderden klachten na oproep

De afgelopen maanden regent het weer klachten. Ook heeft de Consumentenbond afgelopen november een oproep aan Online gedaan. Alleen daar al kwamen honderden klachten binnen. Online liet in oktober 2016 weten dat het werkzaamheden aan zijn netwerk uitvoert en klanten overzet naar een nieuw netwerk. De provider beloofde problemen direct aan te pakken en deze uiterlijk op 5 november 2016 opgelost te hebben. Dit lijkt nu niet gelukt te zijn.

Zo heeft de heer Ton Slinkert uit Wassenaar al vier maanden lang geen internet. Keer op keer wordt hem verbetering beloofd, maar tot op heden is er niets veranderd.

Ook mevrouw Sonja Grondel en haar partner ondervinden hevige problemen met hun provider. De vaste telefoonverbinding valt continu weg en ook de internet snelheid is lang niet wat het moet zijn.

De Consumentenbond heeft de Autoriteit Consument & Markt ingeschakeld, omdat ook zij geen verbeteringen ziet.

Forumreacties

15
  • Door Radar

De klachten over telecombedrijf Online.nl stromen weer binnen. Maandenlang zonder internet zitten is geen uitzondering. Klanten klagen over een slechte of überhaupt geen internetverbinding. Bij de klantenservice zijn er extreem lange wachttijden, soms wel uren en een oplossing wordt niet of nauwelijks geboden. Als er wordt beloofd problemen op te lossen, gebeurt het niet. Hoe nu verder? Maandag 9 januari 2016 in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1

  • Door berndv

(gelukkig) geen recente ervaringen met online, heb het een jaar of 10 geleden gehad, en toen deed het wat het moest doen. Als ik kijk naar hoeveelheden klachten zou ik mij nog wel wat andere providers kunnen voorstellen die een uitzending-waardig zijn, tele2 bijvoorbeeld en hun administratieve chaos van dit moment.

  • Door zombo

Ondanks dat ik nooit alle beloofde tv-zenders heb kunnen ontvangen (maar daar heb ik ook nooit werk van gemaakt) krijgt Online van mij een dikke voldoende. Online doet tenminste nog zijn best om iets op te lossen, al lukt dat niet altijd meteen. Eén keer langdurige uitval van internet en telefoon gehad, maar dat lag aan de KPN-lijn, waar een (KPN-)monteur voor moest komen; duurde een maand (en vaak bellen) voor dat opgelost was. De internetverbiding (ADSL) is niet supersnel, maar gaf weinig problemen de laatste tijd. Nee, ik heb enorme spijt dat ik ben overgestapt naar Fiber, dat is van begin af aan een drama. Onbereikbaar tijdens de bedenktermijn en dan zeggen de papieren opzegging niet ontvangen te hebben. Die reageren gewoon níét op vragen of klachten, ook niet na een aangetekende brief.