'Onsportief' Fit For Free op de vingers getikt
Fit For Free heeft onder druk van consumentenorganisaties en toezichthouder zijn voorwaarden aangepast.
De sportschoolketen haalde zich de ergernis van klanten op de hals, onder meer omdat een abonnement opzeggen ingewikkeld was. Dat meldt het AD. Radar besteedde in de uitzending van 3 februari 2014 aandacht aan dit onderwerp.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft Fit For Free terechtgewezen op aandringen van de Consumentenbond. De waakhond van het consumentenrecht noemt de voorwaarden die Fit For Free hanteerde 'onsportief'. Het is voor het eerst dat een sportschool op de vingers wordt getikt omdat hij zich niet aan de regels houdt.
'Zeer klantonvriendelijk'
De keten Fit For Free staat al jaren bekend als zeer klantonvriendelijk. 'Dit voelt als een overwinning', zegt woordvoerster Joyce Donat van de Consumentenbond. 'We kregen de afgelopen jaren veel klachten over Fit For Free.'
Veel ergernis bij klanten
Sportscholen wekken dikwijls ergernis bij klanten die willen stoppen. 'De klachten die we krijgen gaan meestal over het opzeggen', aldus Donat. 'Dat wordt vaak lastig gemaakt. Klanten kunnen bijvoorbeeld alleen schriftelijk opzeggen bij het hoofdkantoor. Dit is tegen de regels: opzeggen moet op dezelfde wijze kunnen als aanmelden.' Dit is in de wet vastgelegd.
Bron: ANP MediaWatch / Algemeen Dagblad