Radar tv-uitzending 10-10-2022
Vorige uitzending besprak Radar het energieplafond, maar inmiddels is er meer bekend over de uitvoering. Hoe wordt dit precies berekend? Verder: jij koopt een tweedehands auto en wat blijkt? De verkoper probeert de wettelijke garantie te omzeilen. Ook nemen we een kijkje bij leerlingenvervoer Trevvel, want daar lijkt een hoop een mis te gaan.
Update: Het nieuwe energieplafond
Er is al veel over gesproken de afgelopen weken: het prijsplafond voor energie. De definitieve cijfers zijn nu bekend. Zo gaat het prijsplafond gelden tot een verbruik van 2900 kwh stroom, in plaats van 2400 kwh. Het plafond voor gas blijft hetzelfde en blijft staan op 1200 kuub gas. Radar besteedde afgelopen week ook aandacht aan het prijsplafond en lieten verschillende berekeningen zien gebaseerd op verschillende soorten huishoudens. Wat betekent het nieuwe prijsplafond voor deze mensen?
Radar start meldpunt energiecrisis
Ben je zwaar de dupe van de energiecrisis? Begrijp je de berekeningen van je energieleverancier niet of wil je als werknemer van de energiebranche je verhaal kwijt? Radar opent een online meldpunt voor iedereen die iets wil weten, vragen, opmerken of delen over de energiecrisis.
Autoverkopers niet eerlijk over wettelijke garantie
De wettelijke garantie op auto's is verlengd van zes naar twaalf maanden. Deze garantie zorgt ervoor dat je aan kunt kloppen bij de verkoper als je niet veilig met een auto de weg op kunt. Maar over wettelijke garantie doen sommige autoverkopers nog altijd schimmig. Wat vertellen de verkopers je als je naast een auto van tienduizend euro staat en vraagt naar de garantie? Radar ging met verborgen camera langs bij tien garages en ontdekt dat sommige verkopers er niet voor terugdeinzen je als klant een heel ander verhaal verhaal te vertellen, en je te laten betalen voor garantie waar je gewoon recht op hebt. Aan tafel reageert de Bovag op onze bevindingen.
Kinderen en ouders de dupe door leerlingenvervoer Trevvel
Kwetsbare kinderen die onderwijs mislopen doordat ze te laat of helemaal niet worden opgehaald, ouders die niet weten waar hun kind is èn een onbereikbare klantenservice. Zomaar wat klachten over de Rotterdamse leerlingenvervoerder Trevvel. In 2018 kreeg het bedrijf de aanbesteding van de gemeente Rotterdam. En al vanaf dat moment zijn er klachten. Intussen vangt Trevvel jaarlijks miljoenen terwijl de problemen niet worden opgelost. En de Gemeente Rotterdam die staat erbij en kijkt ernaar. Wat is hier aan de hand?