Transavia raakt koffer kwijt, Radar gaat undercover op Schiphol | Radar Checkt!
Chantal en Pascal hebben er zin in: ze gaan voor het eerst als gezin op vliegvakantie. De eindbestemming is Lissabon en voor de kleine Yaël wordt een kinderwagen meegenomen. Het gaat hier om de ‘Rolls Royce onder de kinderwagens’, namelijk de Joolz met een aanschafprijs van de rond de 1300 euro. Alleen komt de kinderwagen nooit op de plek van bestemming…
‘We kwamen en aan op Lissabon, maar de kinderwagen was er niet. Blijkbaar nooit aangekomen’, zegt Chantal. Pascal: ‘We hebben nog op twee uur gewacht in de hoop dat hij tóch van de bagageband zou afkomen, maar tevergeefs.’ Ze vullen op de luchthaven een PIR-formulier; startsein voor de luchtvaartmaatschappij om de koffer te zoeken. Vaak wordt de koffer dan alsnog op de bestemming bezorgd. Zo niet bij Chantal en Pascal.
Nog steeds niet binnen
Sterker nog, na twee maanden na vertrek is er nog geen koffer. De vakantie is allang ten einde en hun kinderwagen nog steeds spoorloos. Van Transavia krijgen ze de opdracht contact op te nemen met de afhandelaar Viggo. Die zegt eerst dat de koffer op Tenerife staat en vervolgens zou deze in Amsterdam staan. Als een zwaard van Damocles hangt de 90 dagen bewaartermijn van Schiphol boven hun hoofd. Als hun tas dan nog steeds niet is getraceerd op de luchthaven wordt deze geveild. Tijd voor Fons om in actie te komen.
Fons laat het er niet bij zitten en zoekt telefonisch contact met Transavia. Via de helpdesk hoort hij van Transavia dat ook hij bij Viggo moet zijn. Hoewel Transavia verantwoordelijk is voor de bagage.
Van het kastje naar de muur
Eenmaal in contact met Viggo geven zij aan dat ze niet weten waar de kinderwagen is, maar dat deze voor het laatst in Tenerife stond. Toch vreemd aangezien de familie vanaf Rotterdam-The Hague Airport naar Lissabon vloog. Daarna laten ze weten dat de kinderwagen op 17 juli 'terug' zou zijn gestuurd naar Amsterdam, maar dat deze daar nooit ontvangen is.
Dan maar naar Schiphol
Om er zeker van te zijn dat de kinderwagen niet alsnog op Schiphol ligt, gaat Radar namens de familie met een verborgen camera op stap om zelf te zoeken. Na een korte paspoortcontrole komen we op een onbewaakte plek met veel koffers. Maar wordt de kinderwagen ook gevonden?
Forum
Discussieer mee op ons forum! Meld je vandaag nog aan en deel je inzichten met andere leden.
Forumreacties
8In de Radar uitzending van 10 oktober zien we Chantal en Pascal, wiens kinderwagen op mysterieuze wijze verdwijnt wanneer ze op vakantie gaan Lissabon. Eenmaal thuis aangekomen worden ze van het kastje naar de muur gestuurd, terwijl de regels duidelijk zijn: de luchtvaartmaatschappij is verantwoordelijk. Als jullie iets soortgelijks hebben meegemaakt, kunnen jullie dat in dit topic aan ons laten weten.
op 7 september gaat alles fout bij TAP, vlucht van Schiphol naar Lissabon vertraagd en dus missen we aansluitende vlucht. onze koffer (met daarin o.a. mijn opvouwbare kruk omdat ik slecht kan lopen) zou nabezorgd worden want we hebben met een groep geen kans die dag nog op plaats bestemming aan te komen dus nemen we de trein. In de koffer zit een tracker die aangeeft dat koffer hele week op Lissabon staat dus gaan we ervan uit dat we op terugreis (ook met vertraagde en gemiste aansluitingen) de koffer op kunnen halen. Niets is minder waar we worden van kastje naar muur en terug gestuurd terwijl we kunnen zien dat op 100 meter de koffer staat. Terug in Amsterdam, koffer in Lissabon. Anderhalve week later: koffer is op reis. Eindpunt Sevilla Spanje. Om de dag bellen en mailen we met TAP, Lissabon Airport en dan nu met Sevilla. Weer anderhalve week later: koffer op reis, nu naar Frankfurt en later op de dag naar Hamburg. Bellen en mailen met TAP met Hamburg maar nee.... we kunnen niets voor jullie doen. Inmiddels staat de koffer ongeveer een week in Kaltenkirchen in Noord Duitsland maar nog steeds geen idee wanneer de koffer terug komt. Gebeld met Boeing die daar een opslag heeft maar die zijn verhuisd en zitten daar niet meer. TAP is ons veel geld verschuldigd vanwege de kosten die wij hebben moeten maken: vervangende artikelen, extra reiskosten, hotel maar zeker ook de spullen in de koffer. Voor mij erg pijnlijk letterlijk en figuurlijk dat mijn kruk in de koffer zat want ik heb niet ten volle van mijn vakantie kunnen genieten omdat het lopen erg moeilijk is. De reis van onze koffer.docx
Die kinderwagen zal nu wel bij iemand anders in gebruik zijn. Wij waren onze parasol kwijt, in de opslag op Schiphol konden we een mooie andere uitzoeken, er lagen er "honderden"...