Social media en uw privacy
Internetgebruik is de afgelopen vijf jaar enorm veranderd. Op verschillende social media sites, als Facebook, Hyves en Twitter delen we meer over ons leven dan ooit.
Naar schatting zijn zo'n 11 miljoen Nederlanders actief op social media. Dat is ongeveer 96% van de internetters. We deden een kleine enquête naar uw privacy op social media. Opvallend is dat zo'n 90% van de deelnemers zegt bewust bezig te zijn met privacy. Ze schermen hun profiel af voor gebruikers die niet op het netwerk zitten en ze zijn selectief in wie ze toelaten. Toch kijkt bij ruim 60% van de ondervraagden de baas of collega's mee.
Wie social media zegt, zegt Facebook. Met 800 miljoen leden wereldwijd veruit de grootste onder de sociale netwerken. Het bedrijfsmodel achter Facebook is er op gericht steeds meer te delen. Hoe meer u vertelt over uzelf, hoe gerichter Facebook kan adverteren. Op deze manier zijn de advertenties meer waard voor Facebook. Het delen van ons leven is letterlijk het kapitaal van de sociale netwerken.
Bekijk voor meer informatie onze uitgebreide analyse van de resultaten en lees meer over privacy op social media in het achtergrondartikel.
Deel je ervaringen, stel vragen en discussieer met andere leden over dit onderwerp.
Laatste reacties
44Internetgebruik is de afgelopen vijf jaar enorm veranderd. Op verschillende social media sites, als Facebook, Hyves en Twitter delen we meer over ons leven dan ooit. Naar schatting zijn zo'n 11 miljoen Nederlanders actief op social media. Dat is ongeveer 96% van de internetters. We deden een kleine enquête naar uw privacy op social media. Opvallend is dat zo'n 90% van de deelnemers zegt bewust bezig te zijn met privacy. Ze schermen hun profiel af voor gebruikers die niet op het netwerk zitten en ze zijn selectief in wie ze toelaten. Toch kijkt bij ruim 60% van de ondervraagden de baas of collega's mee. Wie social media zegt, zegt Facebook. Met 800 miljoen leden wereldwijd veruit de grootste onder de sociale netwerken. Het bedrijfsmodel achter Facebook is er op gericht steeds meer te delen. Hoe meer u vertelt over uzelf, hoe gerichter Facebook kan adverteren. Op deze manier zijn de advertenties meer waard voor Facebook. Het delen van ons leven is letterlijk het kapitaal van de sociale netwerken.
. eerlijk gezegd geef ik geen laars om die advertenties , ik zie ze niet eens meer ! Sorry voor de moeite , die ze gedaan hebben, om ze te maken .. 😂 wat mij wel opviel is, dat er geen goed antwoord kwam, op vragen , over hoe kom je van Facebook af ? dat vind ik veel belangrijker ! Over hoeveel het waard is en hoeveel ze verdienen ?.. laat ze maar . helaas ben ik het niet , maar zij .. .
Dit is een interessant onderwerp. Of mensen vinden social media geweldig of ze geven er niks om. Erg interessant vind ik dat er bij sollicitaties naar de profielen van de kandidaten wordt gekeken. Ook daar zullen de meningen erg verdeeld over zijn......