Telefoonverzekeringen

Een ongeluk zit in een klein hoekje. Daarom kunt u zich verzekeren, ook tegen schade aan uw mobiele telefoon. Zo'n verzekering is echter lang niet altijd nuttig.

Uit een Testpanel-enquête van Radar blijkt echter dat een kwart van de mensen die een beroep doen op zo'n verzekering, van een koude kermis thuiskomen:

  • Schade wordt niet vergoed terwijl men dacht dat dit wel zo was
  • Het wachten op reparatie duurt maanden
  • Consumenten blijken verzekerd voor het verkeerde toestel.

Bovendien realiseren consumenten zich vaak niet dat er ook garantie zit op een mobieltje en dat ze een eigen risico betalen. Een mobiele-telefoonverzekering is dus niet in alle gevallen nodig.Daarnaast blijkt dat consumenten niet weten waar ze terecht kunnen met een klacht. De verzekering die u afsluit in de winkel is van verzekeraars die gevestigd zijn in allerlei exotische oorden. Die vallen dus niet altijd onder de Nederlandse regelgeving.

In hun reactie zeggen T-Mobile en Pro-Assist er alles aan te doen om de voorlichting te verbeteren. Wilt u toch van uw verzekering af, stuur dan een brief naar uw verzekeraar. Hier vindt u een voorbeeldbrief voor het beëindigen van uw telefoonverzekering.