Test: Supermarkt-sushi
Wij kochten de sushi bij verschillende grote ketens; Jumbo, Albert Heijn en C1000. We vonden zowel diepvries sushi als verse varianten. De Sushi'sSushi A: Josushi van C1000. Deze diepvries sushi wordt in Duitsland gemaakt.Sushi B: Yoshino, verse sushi van Albert Heijn.Sushi C: Pure Asia, diepvries sushi van Albert Heijn Sushi D: Tai Ryo is de verse sushi van JumboSushi E: De diepvries van de Jumbo, die heet gewoon Jumbo sushi.Het PanelDe test doen we in een zeer toepasselijke setting, namelijk de Japanse Tuin van landgoed Clingendael in Den Haag. We nodigen drie Japanse experts uit. De eerste is Rie Bastiaanse, zij geeft cursussen en demonstraties in sushi-maken. Al haar kennis heeft ze opgedaan door jarenlang te werken in een sushi restaurant in Tokyo.De tweede expert is Chef Tají, ook hij geeft cursussen in sushi maken en hij voelt zich erg verbonden met de Japanse cultuur. Voor hem is eten hetzelfde als liefde.De laatste is Yoko Mast, zij is lid van de Kazaguruma's. Een clubje van Japanse vrouwen die maandelijks samenkomen. Omdat haar Nederlandse man niet graag naar Japanse restaurants gaat, maakt ze thuis zelf vaak sushi.De Uitslag
Josushi 6,1Jumbo Verse 3,9Albert Heijn, verse 3,8Jumbo Diepvries 3,7Pure Asia 1,3
In het algemeen slaagt de supermarkt sushi niet voor onze paneltest. Onze experts zijn bedroefd dat wij dit 'sushi' noemen.
Lees alle test-bevindingen hier.
Voor de echte doe-het-zelvers onder de Radar-kijkers geeft chef Hosokawa nog een speciale masterclass sushi maken (video).
Forum
Discussieer mee op ons forum! Meld je vandaag nog aan en deel je inzichten met andere leden.
Forumreacties
20Sushi is erg populair en ligt tegenwoordig tussen de diepvriespizza's en de voorverpakte vis in de supermarkt. Een deskundig panel van Japanse sushi-meesters test in Radar supermarkt-sushi. Maandag 16 april in Radar, om 20.30 uur bij de TROS op Nederland 1
@@@ Het is een goede zaak dat TROS Radar een draadje opent over hun sushi-ervaringen. Het is wel duidelijk dat de supermarkten (AH en Jumbo) een pure minachting tonen voor de consument (hun klanten dus) door dergelijke walgelijke (niet eetbare) produkten aan de man/vrouw te brengen. En dan die prijzen, die ze voor deze smerige troep durven te vragen. Maxiem.
Iets wat naar vis ruikt moet je zowiezo niet in je mond stoppen 🤨