Tommy Telecom
In 2008 en 2009 winnen 27.000 leden van de Nationale Postcodeloterij, de BankGiro Loterij en de Sponsor Bingo Loterij een telefoon en een belabonnement met 1400 gratis belminuten van Tommy Telecom. Deze belminuten moeten binnen een jaar gebruikt worden. Na dit jaar, of wanneer de 1400 belminuten gebruikt zijn, zal het abonnement automatisch aflopen. Maar dan krijgen de prijswinnaars opeens rekeningen voor hun 'gratis' telefoon.
Volgens de Goede Doelen Loterijen, waar de drie loterijen onder vallen, hebben deze prijswinnaars zich onbewust aangemeld voor een Tommy Plus abonnement. Voor dit abonnement moet wel betaald worden. De Goede Doelen Loterij heeft laten weten het vervelend te vinden dat mensen hinder ondervinden naar aanleiding van het winnen van een prijs. Zij zullen er daarom voor zorgen dat de prijswinnaars niet langer lastig gevallen worden door het incassobureau en neemt de kosten voor eigen rekening. Prijswinnaars die al betaald hebben, kunnen het geld binnenkort teruggestort verwachten. Mensen die vragen hebben kunnen contact opnemen met de klantenservice: 0900-3001500 (20 cent per minuut) of via een speciaal Tommy Telecom-formulier onder het kopje ‘contact’ op de website: www.postcodeloterij.nl.
Deel je ervaringen, stel vragen en discussieer met andere leden over dit onderwerp.
Laatste reacties
17Deelnemers van de Postcodeloterij, de Sponsorbingoloterij en de Bankgirloterij zijn erg blij met hun gewonnen telefoon. De gelukkige prijswinnaars krijgen een gsm met tot 1400 gratis belminuten. Maar dan ontvangen ze opeens hoge telefoonrekeningen... Maandag 4 oktober in Radar, 20:30 uur.
Ook ik heb slechte ervaringen met de Postcodeloterij. Ik had van mijn werkgever een lot van deze loterij ontvangen in mijn kerstpakket. Ik moest alleen het lot nog via internet activeren. Nadat ik dit gedaan had, werd er maandelijks 10 euro van mijn rekening afgeschreven. Maar hier kwam ik na negen maanden pas achter. Ik was op deze manier dus al 90 euro kwijtgeraakt. Ik heb toen gebeld naar de postcodeloterij om mijn geld terug te vragen. Maar daar zeiden ze dat ze dat niet deden, want ik had al die tijd meegespeeld. Dat had ik dus niet, want ik was me niet eens bewust dat ik meedeed! Ik had nooit een lot of enig teken van leven van ze ontvangen. Ik vind dat ik misleid ben door deze loterij. Het zijn oplichters. Later werd me op straat, door twee colporteurs, twee gratis loten aangeboden. Ik heb nog even getwijfeld, maar heb het aanbod afgewezen. Ik ben mijn vertrouwen kwijt.
Daarom moet je dus wel degelijk altijd de kleine lettertjes lezen met het activeren van bijvoorbeeld loten die je gratis krijgt. Dan lees je dus ook dat je voor 1 maand gratis meespeelt en de rest wordt automatisch afgeschreven als jij dus de loten of lot niet stopzet. Maar dat is niet alleen bij loten, maar ook bij abonnementen die je voor een bepaalde tijd gratis krijgt, of gewonnen hebt. Zelf in de gaten houden en op tijd opzeggen. En 1400 belminuten lijkt veel, maar als je veel belt, ben je er zo doorheen en dan dien je ook dat abonnement te stoppen. Want zo gauw je gebruik maakt van deze belminuten, ga je een verbinding aan met de provider. En dat is wat ze je niet vertellen, dus zit je vast aan een abonnement.