Utrechtse studenten hangen vuile was MediaMarkt buiten | Radar Checkt!
De tijd dat studenten elk weekend met een grote tas vol vuile was huiswaarts keerden is al lang voorbij. Een beetje studentenhuis heeft tegenwoordig een wasmachine, gekocht dan wel geleased (en het liefst ook een droger). Zo ook in het Utrechtse studentenhuis Huize Leo. Maar er is één probleem: de wasmachine wast niet.
Vijf studentes telt Huize Leo, in de Utrechtse wijk Zuilen. Met evenveel kamers waar de wasmanden uitpuilen.
Was blijft nat
De dames schaften onlangs een wasmachine aan bij Mediamarkt ('Ik ben toch niet gek?'). Nee, geen a-merk, want het budget was beperkt en zo ook het aantal wasbeurten, bleek al snel. Want goedkoop werd duurkoop: de was bleef namelijk nat in de trommel zitten, er kwamen strepen in en de geur was niet te harden. 'Iets met het filter', aldus de analyse van de dames.
Zes weken zonder werkende wasmachine
En zo zitten de vijf bewoonsters al zes weken zonder een werkend apparaat, want de reparatieservice van MediaMarkt laat op zich wachten. De wasserette spint garen bij deze nalatigheid van de verkoper en ondanks dat ze zeker 25 keer met de klantenservice van MediaMarkt belden, is er nog steeds geen oplossing.
'We hebben zeker 25 keer gebeld met de klantenservice'
Niet verbeterd?
Eerder dit jaar trok Fons al aan de spreekwoordelijke bel bij Mediamarkt. Toen beloofden ze beterschap. Maar daar merken de Utrechtse dames helemaal niets van. Tijd voor Fons om de dames te hulp te schieten.
Toch hun geld terug!
De studenten hebben inmiddels hun geld teruggekregen.
Forum
Discussieer mee op ons forum! Meld je vandaag nog aan en deel je inzichten met andere leden.
Forumreacties
4De reparatieservice van Mediamarkt laat op zich wachten en hierdoor zitten Utrechtse studenten al zes weken zonder wasmachine. Ondanks dat ze zeker 25 keer met de klantenservice belden, is er nog steeds geen oplossing. Heb jij weleens apparatuur gekocht die al snel defect was? Bij welke (web)winkel was dit? En is het probleem opgelost? Je kunt de uitzending van 8 november 2021 hier terugzien: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/utrechtse-studenten-hangen-vuile-was-mediamarkt-buiten/
De Mediamarkt klantenservice is al jarenlang superslecht omdat deze uit handen is gegeven. Callcenter Teleperformance (ook bekend van Ziggo) doet dit bijvoorbeeld voor heel veel filialen ver buiten de eigen regio en daardoor hebben medewerkers geen idee of überhaupt binding met zo'n Mediamarkt filiaal. Er wordt gewerkt via een vast menu waarbij tijdens het werk zo veel mogelijk de nadruk wordt gelegd op het afhouden van de klant en het geven van echte service wat geld kost. Direct doorschakelen naar een filiaal mag niet en het aantal oplossingen wat aangeboden mag worden is zeer beperkt. Geef je de klant waar deze recht op heeft dan volgt er een aantal gesprekken en vlieg je er over het algemeen snel uit. De Callcenter medewerkers hebben het echt al vaak geprobeerd omdat zij het ook niet normaal vonden dat er alleen maar van het kastje naar de muur werd gestuurd, maar ze zitten min of meer klem en moeten de standaard regels van het menu in de computer opvolgen anders volgt dus gemakkelijk ontslag. Schrijnende gevallen van wanhopige klanten die al honderden keren hebben gebeld zonder enig resultaat zijn in ieder geval zeker niet onbekend bij het callcenter. En vaak is wel bekend dat een klant wettelijk gezien ergens recht op heeft, maar mag dat gewoon niet gezegd worden (levensduur verwachting etc.). Klanten niet slimmer maken want dan worden ze lastig. Simpel gezien zijn de callcenters ingehuurd als stootbuffer om de harde klappen op te vangen van ontevreden klanten die anders direct naar de winkels zouden bellen of komen. En deze studentes bewijzen jammer genoeg dat het werkt.
De reparatieservice van Mediamarkt laat op zich wachten en hierdoor zitten Utrechtse studenten al zes weken zonder wasmachine. Ondanks dat ze zeker 25 keer met de klantenservice belden, is er nog steeds geen oplossing. Heb jij weleens apparatuur gekocht die al snel defect was? Bij welke (web)winkel was dit? En is het probleem opgelost? Je kunt de uitzending van 8 november 2021 hier terugzien: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/utrechtse-studenten-hangen-vuile-was-mediamarkt-buiten/ Ikzelf zal nooit en te nimmer bij een mediamarkt iets kopen , hoe klein of groot dan ook ! Als er 1 zaak is die Shit is , dan is het wel mediamarkt .