Youfone

Radar heeft de laatste tijd veel e-mails en brieven ontvangen die bijna ontploften van frustratie over de telecomaanbieder Youfone. Zo blijkt de provider foute facturen naar hun klanten te sturen en doet de klantenservice veel loze beloftes.

Ook op klachtensites regent het negatieve reacties zodra Youfone genoemd wordt. Het bedrijf zou openstaande klachten weergeven als opgelost, zodat het lijkt alsof ontevreden mensen geholpen zijn. Het tegendeel blijkt waar. Ook op onze eigen site troffen we klachten aan. Er bestaat zelfs een lotgenotengroep voor ‘slachtoffers’ van de provider. Klik hier om je aan te melden.Fouten

Het ontvangen van een verkeerde factuur is de meest gehoorde klacht. Zo betaalde iemand elke maand tien euro te veel, omdat er een ‘administratiefout’ gemaakt was. Om het probleem op te lossen moest de klant echter veel obstakels overwinnen. De klant heeft talloze keren met de klantenservice gebeld, omdat telefonische beloftes niet werden nagekomen.

Ook betaalde iemand maandenlang voor internet, zonder dat ze gebruik kon maken van internet. Een andere klant kreeg een deurwaarder voor haar deur, omdat er niet betaald zou zijn. Bij nader onderzoek bleek de betaling echter al lang voldaan.

Forumreacties

15
  • Door Radar

Radar ontvangt de laatste tijd tientallen klachten over telecomaanbieder Youfone. Youfone zou regelmatig onjuiste kosten in rekening brengen. Bovendien zou het bedrijf nauwelijks te bereiken zijn en worden er talloze beloften gedaan aan klanten die vervolgens niet nagekomen worden. Klanten met vragen over hun telefoonrekening zeggen te worden afgescheept met het bericht dat ze spoedig een e-mail ontvangen. Radar duikt erin!

  • Door Bart Hagebols

Hallo, Na het zien van de uitzending van 17 september betreft youfone toch even een reactie. Ben ook klant bij youfone, in het bgin van het jaar januari, februari en maart. Werd er bij mij ook van alles gefactuurerd wat niet klopte. Ben begonnen met de specificatie helemaal door te nemen om te kijken wat er niet juist was. Vervolgens direct het complete bedrag terug geboekt, en contact opgenomen met de klantenservice. Aan het begin van het gesprek gemeld dat ik het bedrag had terug geboekt. De klantenservice gaf daarop als antwoord dat, dat ik het niet kon maken om dat te doen omdat ik het bedrag wat op de factuur stond moes betalen. Waarop mijn reactie was eerst een juiste factuur met een juist bedrag en dat betaal ik meer niet. Na meerdere malen bellen/mailen. Toch een juiste factuur gekregen en ook netjes betaald. Vervolgens maand 2 was het weer het zelfde liedje. Waarop ik direct weer het geld heb terug geboekt(zelfde dag) ook weer direct gebeld. Toen werd er gezegd tege mij gezegd dat ze het zouden uitzoeken en daarop vervolgens terug zouden bellen. Wat vervolgens niet gebeurde binnen de afgesproken tijd. Dus de volgende dag weer daar naar toe gebeld, naar de persoon gevraagd die mij had toe gezegd contact op te nemen. Na een lange tijd wachten die persoon aan de lijn gekregen, die vervolgens begon met ontkennen en van niks wist( had voor en achternaam genoteerd). Na flink aandringen haalde ze de gegevens er maar bij, met de persoon alles door genomen wat er niet klopte en het zou naar de factuur afdeling worden door gestuurd en dan zou zij mij de volgende dag terug bellen/mailen. Wat wederom niet gebeurde, dus zelf maar weer gebeld. Na de 3de keer bellen, flink boos geworden heb ik de volgende dag een juiste factuur met het juiste bedrag ontvangen. Dus ook gewoon betaald. Daarna was maand 3, waarop het weer verkeerd was factuurerd, dus weer geld terug geboekt en gebeld. Toen na 15 min in gesprek en nog niks opgeschoten. Toen vervolgens gezegd dat ze het contract maar moesten ontbinden omdat zij zich niet aan de afspraken konden houden die erin staan beschreven. Waarop de reactie was dat kan niet meneer omdat u heeft getekend voor 2 jaar. Dat klopt, alleen geld dat als beide partijen zich aan de afspraken en voorwaarden houden, dat dat deed youfone niet. Na dat gezegd te hebben was alles in een paar minuten geregeld en heb vervolgens alleen maar juiste facturen ontvangen. wat gedaan aan de telefoon: - Niet over je heen laten lopen - Als ze er onderuit proberen te komen, niet mee accoord gaan. - Gezegd, U kunt er niks aan doen maar .... - Zelf rustig blijven, maar wel laten merken dat je boos bent. - Als je een brutaal antwoord krijgt van de medewerker niet te brutaal terug antwoorden en niet schelden. - Dreigen met afsluiten en kosten op jou verhalen, reactie is goed is alleen de kosten zijn voor jullie omdat het jullie fout is. - meerde malen aan geven dat het HUN fout is. - Dat de kosten voor het bellen naar youfone voor hun rekening zijn, omdat het hun fout is dat er gebeld moet worden. - enzovoort. Heb trouns het maximale abloment met 450 bel minuten, onbeperkt internet + blackberry service en 1000 smsjes in de maand. Misschien dat het daarom allemaal nu wel allemaal goed gedaan kan worden bij youfone. Heb nu al 6 maanden een juiste factuur gehad en geen problemen meer met hun. Hopelijk kunnen andere youfone gebrukers hier iets mee die nu zelf ermee zitten. Dat was mijn manier van aanpak en het heeft gewerkt. Met vriendelijke groet, Bart

  • Door JdB25

Sinds december vorig jaar heb ik een abonnement bij Youfone (gelukkig maar voor één jaar). Intussen zijn er toch wel enkele zaken waar ik niet tevreden mee ben: Klacht 1: Hoewel mij was toegezegd dat de rekeningen on-line konden worden ingezien duurde het tot de rekening over juni voordat ik het voorblad on-line kon zien en tot de rekening over juli voordat ik de details te zien kreeg. Ik had duidelijk aangegeven dat dit voor mij belangrijk was omdat ik de kosten van mijn zoons wilde kunnen volgen. Dat het zo lang duurde had te maken met het feit dat Youfone ten eerste de software niet had voor Blackberry (tot en met april) en vervolgens dat men de dienst niet had voor het tweede nummer (voor mijn eerste gsm had ik vanaf april overzichten). Kortom van het jaar abonnement heb ik 6 maanden lang niet on-line de kosten kunnen volgen. Mijn zoon heeft dan ook tot twee maal toe een rekening gehad die vele honderden euro's hoog was. En wat ik dus pas achteraf zag. Klacht 2: Omdat de rekening over mei erg hoog was door veel sms-jes verzocht ik om een abonnement voor 1000 sms. Op 18 juni kreeg ik de bevestiging (per mail) dat het zou ingaan per 1 juli. Toen het in juli niet bleek te zijn ingegaan heb ik een mail gestuurd. Als reactie werd me medegedeeld dat het zou ingaan per 1 augustus. Over de maand juli werden de extra sms kosten in rekening gebracht (110,50). Daarop heb ik een brief gestuurd waarin ik vroeg om terugbetaling en het in laten gaan van het sms-abonnement. Opnieuw kreeg ik een e-mail waarin stond dat het per eerste van de maand zou ingaan (maar nu dus per 1 september). Inmiddels is gebleken dat het overigens al is ingevoerd. Over het geld wat ik teveel heb betaald wordt niet gesproken. Intussen heb ik weer een brief gestuurd met het verzoek om dit geld terug te betalen. Klacht 3: Youfone is telefonisch nauwelijks bereikbaar. Er zijn enorm lange wachttijden en ze helpen je niet als je uiteindelijk iemand aan de lijn hebt. Op e-mails wordt niet of slecht (antwoord op een vraag die niet gesteld is) gereageerd. Op mijn brieven kreeg ik alleen een e-mail reactie met een onvoldoende antwoord. Mijn vraag om een bevestiging van de opzegging van het abonnement is nog niet beantwoord.