Ziggo bracht dubbele abonnementen in rekening
Alles-in-1-aanbieder Ziggo heeft bij klanten soms jarenlang dubbele kosten in rekening gebracht. Het bedrijf bracht de kosten van het huidige abonnement in rekening, maar incasseerde tegelijkertijd de kosten van het oude abonnement.
Dit meldt de Telegraaf op basis van klachten van klanten. Klanten kregen een beter abonnement aangeboden van Ziggo, waarbij het oude abonnement automatisch zou worden gestopt. Dit laatste gebeurde echter niet, waardoor de klant de kosten van twee abonnementen betaalden.
'Administratieve fout'
Ziggo, dat sinds 1 januari is gefuseerd met Vodafone Nederland, geeft aan dat door een 'administratieve fout' te hoge kosten zijn geïncasseerd bij klanten. Volgens de kabelaanbieder heeft het bedrijf op eigen initiatief een 'handvol' klanten gecompenseerd voor de kosten.
Juridisch adviesbureau Aliter Melius geeft aan de Telegraaf aan dat ze inmiddels van 75 klanten meldingen hebben ontvangen over dubbele kosten. Volgens het bureau ligt dit aantal vermoedelijk hoger, omdat mensen de afwijkende bedragen niet opmerken door automatische incasso's.
Afgelopen zaterdag beloofde Ziggo dat ze haar dienstverlening gaan uitbreiden om sneller de klachten van klanten op te lossen.
Bron: Telegraaf