Ziggo onderzoekt problemen met bereikbaarheid Google-diensten

ziggy_google_storing.jpg

Ziggo onderzoekt meldingen van klanten die problemen hebben met het bereiken van Google-diensten. Een woordvoerder van het bedrijf laat tegenover Tweakers weten dat ze 'enkele tientallen meldingen' hebben gekregen.

Klanten melden op Twitter, AlleStoringen.nl en op het forum van Tweakers dat ze moeite hebben om Google-diensten zoals YouTube of de zoekmachine te openen. Soms laden de pagina's heel traag, in andere gevallen wordt de pagina helemaal niet geladen.

Ziggo heeft aangegeven dat ze op de hoogte zijn van de problemen, maar dat het tot nu toe niet lukt om het probleem te reproduceren. De kabelaanbieder vraagt klanten om extra informatie door te sturen, zodat ze aan de hand daarvan de oorzaak van het probleem kunnen achterhalen.

Update 11 april: Tweeduizend meldingen

Een woordvoerder van Ziggo heeft tegenover de NOS aangegeven dat er inmiddels tweeduizend meldingen binnen zijn gekomen over klanten die moeite hebben om op Google-diensten te komen.

De kabelaar meldt op haar website: 'Sommige websites en diensten van Google laden erg traag of werken helemaal niet. We zijn natuurlijk direct aan de slag gegaan om het probleem te achterhalen. Op dit moment werken onze techneuten hard aan een oplossing. Excuus voor het ongemak.'

Update 12 april: Storing opgelost volgens Ziggo

Inmiddels is de storing volgens Ziggo verholpen. Dit betekent dat alle Ziggo-klanten weer normale toegang hebben tot Google-diensten. Volgens Gradus Vos, woordvoerder bij Ziggo, heeft slechts een klein deel van de klanten last gehad van de verstoring. Het bedrijf heeft ongeveer 2000-2500 meldingen ontvangen over het probleem.

Bron: Radar / Ziggo / Tweakers.net / Allestoringen.nl / NOS