LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag men in bewaring gegeven aandelen zomaar doorverkopen?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
sorrygast
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:41

Mag men in bewaring gegeven aandelen zomaar doorverkopen?

Ongelezen bericht door sorrygast »

gelezen op forum van pay-back:
Zoals ik ook al in het forum van TrosRadar liet weten, heeft mijn vrouw op 31-7-1997 (buiten mijn medeweten) twee WVD's afgesloten met LegioLease. Aan beide contracten is een verklaring gehecht van Bank Labouchere die verklaart deze effecten in bewaringte hebben genomen voor LegioLease, die de effecten op de Amsterdamse Effectenbeurs heeft gekocht. In een eveneens aangehechte verklaring van Bruinzeel van der Graaf belastingadviseurs wordt verklaard dat de aankoop en de financiering door LegioLease voor de lessee werden verricht.

Bank Labouchere (dus Aegon) werd pas later eigenaar van LegioLease.

Mijn vrouw heeft dus net zomin met Labouchere als met Aegon een contract afgesloten. Eigenlijk had haar door die overname de gelegenheid moeten worden geboden om uit de contracten te stappen.
Vast staat, dat LegioLease niet over een vergunning ingevolge de WCK beschikte.

Mijn vraag: zie ik dit juist of wordt er nu door de rechter in Arnhem een andere draai aan gegeven?
Mag men aandelen die men in bewaring heeft zonder toestemming van de rechtmatige eigenaar zomaar doorverkopen???

Wie zegt daar juridisch iets zinnigs over???
Help!!!!!!!

afz Sorrygast

Great Bear

Re: Mag men in bewaring gegeven aandelen zomaar doorverkopen?

Ongelezen bericht door Great Bear »

Ik verwijs je graag naar de zaak wck, daar word alles door de Rechter over gezegd.

Gesloten