LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Raets Incasso en WPB

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
KtD
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 aug 2004 23:32

Raets Incasso en WPB

Ongelezen bericht door KtD »

Raets Incasso blijft ook de (Eega)Lease gedupeerden bestoken met brieven. Het lijkt me tijd om Raets een koekje van eigen deeg te geven. Ook deze club moet zich houden aan de WPB.
Zij hebben de beschikking over onze persoongegevens zonder dat hier onze uitdrukkelijke toestemming voor gegeven is.
Zoals de gedane uitspraken mbt Eegaleasers laten zien, bestaat er namelijk geen vordering van Dexia op Eegalasers en kan deze dus ook niet uit handen worden gegeven aan een Incassobureau. Eegalease gegevens dienen dan ook uit de databestanden van Raets te worden verwijderd !
Dus vraag uw persoonsgegevens op bij Raets !!

Er zijn op dit forum diverse voorbeeldbrieven te vinden voor het aanvragen van uw persoonsgegevens.

Stuur uw brief naar:
RaetsIncasso BV
“Brainpark”
K.P. van de Mandelelaan 90
3062 MB Rotterdam

Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Raets Incasso en WPB

Ongelezen bericht door Hans2 »

Je hebt hierin helemaal gelijk!


CONCEPT INCASSOBUREAU 2: BELAGING



AANGETEKEND



Plaats & Datum: ……………………………………………………….

Betreft: uw referentie:…………………………………………………




Geachte heer / mevrouw,

Op........... ontving ik uw reactie op mijn schrijven d.d............... waarin ik u kort gezegd attendeerde op het feit dat de door u namens Dexia te incasseren vordering niet bestaat. In uw reactie citeert u de mening van Dexia omtrent de vernietigbaarheid van de aandelenlease-overeenkomst. U stelt daarmee dat de vordering wel zou bestaan en dat ik deze binnen korte termijn aan u dien te voldoen.

Zoals ik in mijn schrijven d.d............. en in mijn eerdere correspondentie aan Dexia reeds heb aangegeven kan de door mijn echtgenote ingeroepen vernietiging op grond van het Burgerlijk Wetboek door Dexia enkel binnen rechte betwist worden. De door u geciteerde mening van Dexia is dan ook rechtens niet relevant. Dexia mag van alles menen, maar zolang Dexia een rechter niet heeft weten te overtuigen van haar standpunt geldt de door mijn echtgenote ingeroepen vernietiging onverkort. Zowel Dexia als ikzelf zullen daarnaar moeten leven en hetzelfde geldt voor u.

Nu de basis van de door u gestelde vordering door vernietiging buiten rechte is komen te vervallen en deze vernietiging door Dexia tot op heden niet succesvol is betwist is er geen sprake van enige vordering van Dexia op mij. Eventueel door u gemaakte incassokosten met betrekking tot deze niet bestaande vordering dient u dan ook te verhalen op Dexia.

Verder contact tussen u en mij is, zoals ik in mijn laatste schrijven ook al heb aangegeven volstrekt onnodig en voorts voor mij en mijn gezin buitengewoon belastend. Indien u mij toch wenst te blijven belagen met intimiderende en bedreigende correspondentie en telefonisch contact zou ik u erop willen wijzen dat u daarmee opzettelijk en stelselmatig een ernstige inbreuk vormt op mijn persoonlijke levenssfeer waarvoor rechtens geen rechtvaardiging bestaat. Ik zal, indien u doorgaat met uw handelen genoodzaakt zijn mij tot justitie te wenden nu uw handelen valt onder de delictsomschrijving van artikel 285b lid 1 Wetboek van Strafrecht:

“Hij, die wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vierde categorie.”

Voor het overige verwijs ik u naar mijn schrijven d.d................ .



Hoogachtend,



Naam lessee.


In afschrift aan: Dexia ………………. (adres Dexia etc)

Gesloten