LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door juwita »

Of een overeengekomen effectenleaseovereenkomst voortijdig beeindigd kan worden, zal van de contractinhoud afhangen. Leest die dus eerst door. Vermeldt deze overeenkomst en /of de Algemene Voorwaarden niets hierover, dan gelden de zg Haviltex normen van de Hoge Raad.

Opmerkelijk is dat aan de beeindiging bankvergunning kennelijk geen formeel intrekkingsbesluit van DNB / AFM ten grondslag ligt. Zo'n besluit zou bij de bestuursrechter (College Beroep Bedrijfsleven) op grond van de AWB bestreden kunnen worden door iedere belanghebbende. Uit de (kopie)brief van Dexia die PAL op haar website heeft geplaatst zou blijken dat dit allemaal bekokstoofd is door DNB en dat Dexia hier ''niets aan kan veranderen''. Heel vreemd !

Verder is een mogelijk gevolg dat Dexia straks ophoudt ''aangeslotene'' te zijn bij het KIFID en kunnen er (mogelijk !) geen klachtprocedures meer tegen Dexia worden opgestart. Terwijl daar nog steeds aanleiding toe bestaat. Verder de vraag hoe het zit met lopende KIFID klachtprocedures tegen Dexia.

Er zijn daarnaast nog enkele andere (mogelijke) gevolgen te bedenken.

Degene die deze recente ontwikkeling rond Dexia niet pikken of voor verkwanseling van hun belangen vrezen, zullen in actie moeten komen.

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door B17 »

Ik weet dat de DNB heel erg druk is met het dichten van gaten in verband met de welvarende EU, waar de democratie en de mensenrechten geborgen zijn, ahum.

Dat de pensioenen naar beneden moeten maakt niet uit, maar dit doortrapte manier om ons nu als belegger uit te laten maken terwijl de mensen op en top geruineerd worden als gedupeerde, zullen wij die zogenaamde consumentenbescherming anno 2007 en wij weten wel wat er verder nadien gebeurd is aan verkwanseling van rechten, nu daar mee te schermen, daar zullen de mensen het er niet meer eens zijn.

Bovendien moetje die aandelen helemaal niet accepteren tenslotte staat de beurs al jaren onder water en het wordt nog een graadje erger.

Is nog zoiets als bankcode de klant centraal, maakt nu niet van elke argument een farce

Carel51
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 nov 2012 09:20

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door Carel51 »

gerard26563 schreef:
peewee schreef:Het lijkt erop dat enkelen ontwaken uit een tienjarige winterslaap. De aandelenlease-affaire is toch echt al in 2002 losgebarsten. Niet in 2012.

Wanneer de niet-meetekenende partner niet tijdig heeft vernietig (meestal 3 jaar) en/of men nagelaten heeft de ''opt out'' verklaring vóór 1 augustus 2007 in te zenden, dan zijn alle rechten op méér dan alleen een kwijtschelding van de restschuld verspeeld.

Ik ben er inderdaad niet mee bezig geweest omdat hele andere zaken soms belangrijker zijn.
Werk,gezondheid....etc. En ik zit niet dagelijks achter een PC.
Het tekent gewoonweg, ( naar wat ik al heb kunnen lezen over dexia), dat ze nooit ook maar enig moment enige cruciale informatie aan hun klanten mededelen.
Zeker met hetgeen jij nu schrijft.
Een dergelijke info hadden ze dus ons kunnen toesturen.
En is dus nagelaten.
Je kunt er niet van uit gaan dat IEDEREEN, ineens vanaf internet deze informatie weet te vinden.
Nu de deur dicht gaat is de binnenkomende post vanaf Dexia zijde verviervoudigd.

En daar zit uiteraard geen optie bij dat ze compenseren.
Weer duizenden gezinnen die gedupeerd zijn.
Door incompetente graaiers die nóóit ook maar enig moment hun klanten hebben willen helpen.
Onbestrafte criminaliteit.
Met dank aan onze regeringen.
Gerard,
Ik kan me wel vinden in je reactie op Peewee.
Ook ik ben er niet zo mee bezig geweest. Was al gedupeerd in de Koersplanzaak. Ben daar vanaf het begin lid. Zaken worden daar bijzonder goed behartigd. Helaas is het zeer actieve bestuurslid Rene van KoersPlan De Weg Kwijt overleden voordat hij het uiteindelijke succes van de Stichting kon meemaken.

Nu dus over Allround SPAREN! Ik heb in 1999 € 45,38 (100 gulden) per maand ingelegd om te sparen. Ik kom nog uit een tijd dat je banken en politici kon vertrouwen. Je kunt het naïef noemen maar het werd aangeprezen als een SPAARplan. Ik zie die koppen van de schaatsers op de folder uit die tijd nog voor me.
Zie ook:
http://www.platformaandelenlease.nl/bro ... ers/AS.htm
Zouden die geen gewetenswroeging hebben? Ze hebben toch indirect een waardeloos product aangeprezen.

Slotsom van dit alles:
1. Het bleek dus geen spaarplan te zijn maar een ordinaire lening met een woekerrente. Pure misleiding.
2. Ik heb de volgende slotbedragen bij afwikkeling op 22 november 2011:
Hoofdsom: € 4.255,24
rente: € 5.653,22
Betaald: € 7.442,32 (164 maanden x €45,38)
Spaardeel: € 1.789,10

Restant: € 2.466,14
hoofdsom


Ik krijg nu afhankelijk van de definitieve AEX afrekenkoers van Dexia:
AEX-plus Certificaat: op 22-11-2012
517,07
± € 1600,- uitgekeerd. Ik had dus beter een restschuld kunnen hebben. Het had natuurlijk niet meer dan billijk geweest om voor alle gedupeerde de restschuld kwijt te schelden. Als je kijkt naar wat deze Bankdieten alleen al aan rente hebben geïncasseerd krijg je het idee dat je in een slechte maffiafilm bent terecht gekomen. Ben benieuwd of 1 van de 150 Kamerleden hier zijn verantwoording neemt. Moet toch wel tenminste 1 Kamerlid in zijn directe kennissen/familiekring een gedupeerde hebben?

Groet.

marij1961
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 okt 2012 10:03

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door marij1961 »

hoi carrys
wij hadden dus 2 van deze polissen waar we ook niks mee hebben gedaan...wel hebben we op aanraden van platformaandelenlease ...een aangetekende brief gestuurd naar dexia , dat we niet akkoord gaan met wat ze bieden...en dat een eenzeidige opzeging van hun kant niet zomaar kan...wij hebben ons altijd aan de regels gehouden en alles netjes betaald....en dat hun dat niet kunnen zeggen...wij hebben dus helemaal niks meer van dexia gehoord al 3 weken niet...dus ook wij wachten af....hier ging het om 110 euro per maand 14 jaar lang...bij ons is de waarde 3400 euro....en wij zijn in de omstandigheid dat we dat wel kunnen missen die 110 euro en dachten laat maar lopen...
ik ben benieuwd...
gr marij

Carel51
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 nov 2012 09:20

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door Carel51 »

marij1961 schreef:hoi Carel51
wij hadden dus 2 van deze polissen waar we ook niks mee hebben gedaan...wel hebben we op aanraden van platformaandelenlease ...een aangetekende brief gestuurd naar dexia , dat we niet akkoord gaan met wat ze bieden...en dat een eenzeidige opzeging van hun kant niet zomaar kan...wij hebben ons altijd aan de regels gehouden en alles netjes betaald....en dat hun dat niet kunnen zeggen...wij hebben dus helemaal niks meer van dexia gehoord al 3 weken niet...dus ook wij wachten af....hier ging het om 110 euro per maand 14 jaar lang...bij ons is de waarde 3400 euro....en wij zijn in de omstandigheid dat we dat wel kunnen missen die 110 euro en dachten laat maar lopen...
ik ben benieuwd...
gr marij
Hoi Marij,

Vergelijkbare situatie. Kon het makkelijk missen. Ben een tijdje terug alles is in Excel gaan zetten.
Zag toen pas (naïef) wat er daadwerkelijk overbleef per maand na verrekening rente. Ik dacht ook laat maar lopen wie weet trekt de AEX nog aan richting 2019 (afloop SPAARplan) en komt er een moment om er redelijk uit te stappen Nu heeft Dexia dus besloten om dit eenzijdig op te zeggen. Ik vind het verder prima. Als ik de € 45,38 die ik nu niet meer hoef af te dragen aan Dexia tot 2019 per maand in een oude sok stop levert dat alleen al € 3.450,- op.

Als ik de mogelijkheid zou hebben om te blijven zitten moet de AEX wel richting de oude top van 700 om een beetje behoorlijk rendement te scoren. Ik kan niet in de toekomst kijken het kan net zo goed helemaal terug naar een AEX van 150. Bij een AEX van 150 heb ik dan in 2019 een uitbetaling van lach niet: € 1.840,- Ik heb dan totaal € 10.891,- betaald!! (240 maanden x €45,38) :lol:
Omdat deze dingen niet te voorspellen zijn ben ik dus gaan “SPAREN” dacht ik. :D

Groet,
Carel
Laatst gewijzigd door Carel51 op 25 jan 2014 20:43, 2 keer totaal gewijzigd.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door peewee »

Voor de Dexia klanten die nu pas wakker worden, valt eigenlijk alleen een KIFID klachtprocedure aan te raden. Daarvoor hoeft men geen (dure)advocaat in de arm te nemen. Wordt de klacht wegens verjaring afgewezen of word je niet-ontvankelijk verklaard door het KIFID, dan heb je ook geen hoge kosten hoeven maken. Hier geldt: niet geschoten is altijd mis. Zie www.kifid.nl
Lees wel eerst het reglement door.

Succes ermee !

ClaimConcept
Berichten: 1976
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Twee problemen:

- zonder opt-out voor 1 augustus 2007 ben je normaal gesproken gebonden aan Duisenberg
- Procederen bij KiFiD is een kunst op zich, waar zelfs wij soms voor verrassingen staan

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door B17 »

AMSTERDAM - Het vertrouwen in banken en verzekeraars verkeert op een dieptepunt. Dat is niet alleen een gevolg van de financiële crisis en de boosheid daarover. Consumenten kregen ook affaires als de Dexia aandelenlease, de woekerpolis en DSB voor de kiezen. Natuurlijk, waar gehakt wordt vallen spaanders, maar laten we wel wezen: de financiële sector zag klanten grotendeels als melkvee waar je elke druppel melk uit moest persen.

Carel51
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 nov 2012 09:20

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door Carel51 »

marij1961 schreef:er is al een bezwaarschrift onderweg....bedankt voor het meedenken...
Marij,

Ik zag vandaag een artikel in de krant over een nieuwe vereniging zie:
http://www.woekerpolis.nl/home
Even doorgespit maar Allround Sparen staat er niet bij! Vreemd je kunt wel een kopie polis opsturen kijken ze er naar.
Groet,
Carel

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door juwita »

@Carel51,

De aandelenlease-affaire (Dexia, Aegon, Groeivermogen etc.) is een ANDERE affaire dan de Woekerpolisaffaire. Aandelenleaseproducten zijn bancaire producten en dus geen verzekeringen en dus ook geen polissen.
Vandaar ook apart forum.

ClaimConcept
Berichten: 1976
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

@Carel51, (in aanvulling op @juwita):

AllRound Sparen = Aandelenlease

marij1961
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 okt 2012 10:03

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door marij1961 »

ik doe voorlopig eens niets en kijk wat dexia zelf doet...iedereen is inmiddels uitbetaald en ik ben benieuwd wat ze gaan doen met de mensen id bezwaar hebben aangetekent.
dus hun zijn aan zet ...ze hebben in ieder geval wel de termijn afgeschreven de 23 ste november...een dag nadat hun bancaire activiteiten zijn gestopt !!

marij1961
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 okt 2012 10:03

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door marij1961 »

btw ik heb wel even met dexia gebeld wat hun plannen zijn..
dan krijg je een heel chagerijnige man aan de telefoon die zegt dat ze eerst eens bezig zijn om alle 25000 mensen die akoord zijn met de opzegging af te handelen...net zeggende dat ik de enige ben die bezwaar heeft aangetekent zegt hij...en wat ze met mij gaan doen daar gaan ze eens even over nadenken zegt hij...hoe hilarisch....dus ik zeg ik denk dat er wel meer zijn die een bezwaar hebben aangetekend...heel weinig mevrouw zegt hij....maar ik kan nergens meer zien wat mijn spullen waard zijn..maar dat kan ik dan bij hem aanvragen en dan stuurt hij papieren toe om op te zeggen...ik zei nee laat maar lekker doorlopen we wachten wel op aktie van jullie...

Ed101
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2012 10:26

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door Ed101 »

Marije1961,

Je staat niet alleen. Ook wij hebben bezwaar aangetekend en vervolgens niets meer gehoord. Ook bij ons is de volgende termijn al weer afgeschreven.
Ik ben erg benieuwd hoe dit allemaal afloopt.

gerard26563
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 mar 2008 18:47

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door gerard26563 »

Chris G schreef:Ik vraag mij af of Dexia met het (eenzijdig)opzeggen van het contract hier geen contractbreuk pleegt.
Als dat zo zou zijn dan kan mijninziens een beroep gedaan worden op vernietiging van het contract wegens contactbreuk.
Zolang er nog een flink aantal contracten lopen is er totaal geen reden om de bankvergunning van Dexia in te trekken en is het kennelijk de bedoeling van Dexia om in een keer van het probleem c.q. ramp 'Legio Lease' af te zijn.
Als je 'Googled' op Dexia dan zie je alleen maar dat Dexia in zéér zwaar weer is terecht gekomen en absoluut moet vrezen voor het bestaan van deze bank.
Wellicht kan een jurist of een advocaat op dit forum uitsluitsel geven of er inderdaad contractbreuk wordt gepleegd door Dexia met deze eenzijdige opzegging.


Daar zat ik toevallig ook aan te denken.
Maar ik heb geen verstand van die zaken.
Dus ook ik hoop dat iemand met kennis hierover hier wat meer over kan vertellen.

marij1961
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 okt 2012 10:03

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door marij1961 »

we hebben ook het bezwaar aangetekend op eenzijdige contractbreuk hunner zijds..
nergens kan je meer zien wat de waarde is...daar moet je allemaal voor bellen en dan krijg je die sjagerijnige man aan de telefoon...die je wil laten voelen hoe dom je bent om bezwaar aan te tekenen :lol: :lol: :lol: ..... we wachten het maar gewoon af....

Carel51
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 nov 2012 09:20

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door Carel51 »

marij1961 schreef:we hebben ook het bezwaar aangetekend op eenzijdige contractbreuk hunner zijds..
nergens kan je meer zien wat de waarde is...daar moet je allemaal voor bellen en dan krijg je die sjagerijnige man aan de telefoon...die je wil laten voelen hoe dom je bent om bezwaar aan te tekenen :lol: :lol: :lol: ..... we wachten het maar gewoon af....
Beste Marij,

Kijk op:
http://www.dexialease.nl

Overige nuttige informatie
• Koersen
• Scrol naar beneden naar:
LHX/DHX-index t.b.v. AEX-plus Certificaat 538.51 06-12-2012

Carel51
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 nov 2012 09:20

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door Carel51 »

Moet niet gekker worden! :evil:
Bij de vooraf ingevulde belastingaangifte zag ik bij sparen en beleggen DEXIA staan voor € 3400,-
Helaas heb ik bij de afwikkeling van dit woekerprodukt nooit zoveel ontvangen zie berichten hierboven.

marij1961
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 okt 2012 10:03

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door marij1961 »

heb jij hem beeindigd carel ??
hier loopt hij nog steeds.
ik heb toevallig net gebeld met Dexia maar ze zeggen dat ze tot nu toe alles gewoon door laten lopen tot einde looptijd..dus ook voor ons 2019.
een waardebepaling maken ze ook niet meer voor je dat mag je zelf doen
wij betalen een dikke 100 euro per maand...
eens kijken wat we ermee gaan doen nu..
iemand nog iets anders gehoord ???

Carel51
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 nov 2012 09:20

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door Carel51 »

[quote="marij1961"]heb jij hem beeindigd carel ??
/quote]
Yes.
Ga maar eens rekenen of het verstandig is om door te gaan.. Zet alles in een spreadsheet en kijk hoeveel de AEX moet stijgen om er een beetje goed uit te springen. Als je doorgaat tot 2019 komt er nog 6 x € 1200 bij.
Succes.

Gesloten