LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Minderjarig - schkking

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Steven1983
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2013 12:00

Minderjarig - schkking

Ongelezen bericht door Steven1983 »

Beste mensen,

Ook ik ben helaas een gedupeerde van Aegon.
Ik was minderjarig op het moment van afsluiten van het Sprintplan. Wat ik nu begreep, is dat alle overeenkomsten met minderjarige vernietigbaar zijn verklaard. Ik heb eerder een schikking getroffen op aanraden van Leaseplanclaim. Deze schikking is echter voor een veel lager bedrag. Mijn vraag is, is een schikking nog van toepassing op het moment dat een overeenkomst nietig is verklaard? Volgens mij kan er geen schikking worden getroffen over een overeenkomst die niet rechtsgeldig is en hieruit voorkomend zou ik dan ook recht hebben op volledige terugbetaling. Kan iemand mij hier over adviseren?

Groet,

Steven

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: Minderjarig - schkking

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

U mocht dan wel minderjarig zijn op het moment van afsluiten, maar uw ouders niet.
Ik mag aannemen dat zij hebben (mede)getekent?
producten als deze moeten ouders/verzorgers mijns insziens altijd meetekenen, anders is het gehele contract niet eens rechtsgeldig.
Indien uw ouders/verzorgers wel hebben meegetekent, dan vrees ik dat uw gedachten niet opgaan.

Steven1983
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2013 12:00

Re: Minderjarig - schkking

Ongelezen bericht door Steven1983 »

het gedeelte m.b.t het minderjarig zijn is afgekaart. Het gaat mij puur om de vraag dat indien een schikking overeen is gekomen op een overeenkomst die niet rechtsgeldig is, deze overeenkomst nog geldig is. Volgens mij kan er geen schikking worden getroffen op een overeenkomst die niet rechtsgeldig is.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Minderjarig - schkking

Ongelezen bericht door juwita »

@Steven1983,

De schikking zal zijn vastgelegd in een zg. ''vaststellingsovereenkomst'' . Meestal of eigenlijk altijd verleen je daarin ''finale kwijting'' aan de wederpartij, in casu aan AEGON. De vaststellingovereenkomst zul je vermoedelijk hebben afgesloten buiten de rechter om. Als je het aandelenlease contract nietig verklaard wilde hebben, dan had je zelf een rechtszaak moeten beginnen tegen AEGON. Hetzelfde geldt voor het nietig laten verklaren van de vaststellingovereenkomst, bij voorbeeld op grond van dwaling.

Wie is Leaseplanclaim eigenlijk ? Ik heb al vele belangenbehartigers voorbij zien komen (van goede tot zeer slechte), maar deze ken ik nog niet

jvett
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 jan 2014 01:29

Re: Minderjarig - schkking

Ongelezen bericht door jvett »

Okay, als bij mij schikking voorstel wordt gedaan, moet ik dus kijken of het een vaststellingsovereenkomst is.

Luc Jurgens, advocaat

Re: Minderjarig - schkking

Ongelezen bericht door Luc Jurgens, advocaat »

Gaat u naar een advocaat met verstand van zaken over effectenlease en over bedrog of dwaling bij sluiten van een overeenkomst / vaststellingsovereenkomst met uw financiële aanbieder.

Wellicht komt u in aanmerking voor subsidie voor uw advocaat. Kijk hier even:

http://www.rvr.org/nl/subhome_rz/rechts ... osten.html

ClaimConcept
Berichten: 1974
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Minderjarig - schkking

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

jvett schreef:Okay, als bij mij schikking voorstel wordt gedaan, moet ik dus kijken of het een vaststellingsovereenkomst is.
Was u minderjarig dan?

jvett
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 jan 2014 01:29

Re: Minderjarig - schkking

Ongelezen bericht door jvett »

Mijn vraag niet met een wedervraag beantwoorden. Mijn vraag is of een schikkingsvoorstel een vaststellingovereenkomst kan zijn en hoe je dat moet herkennen? Geef ook maar eens antwoord op mijn andere vraag in een ander topic waar ik vraag of ik PAL aansprakelijk kan stellen voor de 3900 euro die ik kwijt ben geraakt om naar een door PAL aanbevolen advocaat te gaan die volgens u een knoeierd is geweest.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Minderjarig - schkking

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

jvett schreef:Mijn vraag niet met een wedervraag beantwoorden. Mijn vraag is of een schikkingsvoorstel een vaststellingovereenkomst kan zijn en hoe je dat moet herkennen? Geef ook maar eens antwoord op mijn andere vraag in een ander topic waar ik vraag of ik PAL aansprakelijk kan stellen voor de 3900 euro die ik kwijt ben geraakt om naar een door PAL aanbevolen advocaat te gaan die volgens u een knoeierd is geweest.
Een schikkingsvoorstel is geen vaststellingsovereenkomst, maar als je het voorstel aanvaardt, zal doorgaans in een vaststellingsovereenkomst worden vastgelegd dat betaling geschiedt tegen finale kwijting over en weer.

jvett
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 jan 2014 01:29

Re: Minderjarig - schkking

Ongelezen bericht door jvett »

Mijn dank voor het antwoord. Dus als ik het goed begrijp ga je als je schikt een vaststellingsovereenkomst aan?

ClaimConcept
Berichten: 1974
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Minderjarig - schkking

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

juwita schreef:De schikking zal zijn vastgelegd in een zg. ''vaststellingsovereenkomst'' . Meestal of eigenlijk altijd verleen je daarin ''finale kwijting'' aan de wederpartij, in casu aan AEGON.

Gesloten