LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Succes Waalwijker tegen Dexia geeft moed

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Succes Waalwijker tegen Dexia geeft moed

Ongelezen bericht door Piet »

Succes Waalwijker tegen Dexia geeft moed

door Henk Mees

Dinsdag 23 november 2004 - Drie beleggers in aandelenlease hebben rechtszaken tegen Dexia gewonnen. Voor de kantonrechter in Tilburg was een 58-jarige Waalwijker succesvol.
Het leek zo verleidelijk: drie jaar lang 249 gulden per maand betalen, en aan het eind het drievoudige terugkrijgen. „Wij dachten dat we dat geld spaarden en dat we na drie jaar zoveel extra’s zouden krijgen“, vertelt een 58-jarige radio-monteur uit Waalwijk, die zijn naam (nog) niet de krant wil zien.
Winstverdriedubbelaar, zo heette de aanbieding van Legio Lease, wat later opging in Dexia. Van de verdiensten van zijn vrouw konden ze elke maand wel 249 gulden apart leggen. Dat zou een leuk spaarcentje opleveren. Van aandelenlease hadden ze nooit gehoord. Daar kwam het Waalwijkse echtpaar pas achter toen er brieven kwamen van Dexia. Daarin stond dat de aandelenkoersen waren gekelderd en dat ook hun pakketje met aandelen ABN Amro, Ahold en ING stevig in waarde was gedaald. In Waalwijk keken ze pijnlijk verrast op: 12.766 euro bijbetalen!
„Wij hadden nooit te horen gekregen dat we met die winstverdriedubbelaar ruim 19.000 euro hadden geleend en dat daarvan aandelen waren gekocht die nu zoveel minder waard waren.“
Slapeloze nachten kregen ze ervan in Waalwijk. Van hun eerste advocaat kregen ze te horen dat er niets aan te doen was. Bij Piet Koremans in Nieuwegein, die voor de belangenclub Payback optreedt, vonden ze wel gehoor. Hij hielp ze aan een advocaat die de dagvaarding van Dexia trotseerde en het op een rechtszaak liet aankomen.
Vorige week deden de kantonrechters in Breda, Tilburg en Bergen Op Zoom uitspraak in drie afzonderlijke zaken van particuliere beleggers. In alle drie gevallen werd de overeenkomst met Dexia nietig verklaard.

In beroep

Dexia gaat in beroep, maar voorlopig ligt er onder meer in Waalwijk een vonnis dat recht geeft op terugbetaling van 4100 euro. „We hebben vreselijk in spanning gezeten. Ik hoop dat we er nu snel een punt achter kunnen zetten. Wat we nu bereikt hebben, is helemaal aan Piet Koremans te danken“, zegt de Waalwijkse belegger.

Rechtszaken

Volgens Koremans kunnen de uitspraken van vorige week meer beleggers moed geven. Naar schatting 600.000 tot 700.000 particulieren hebben zich in de hoogtijdagen van de beurs laten verleiden door aandelenlease-aanbiedingen van Legio Lease, Spaarbeleg en (Aegon) en Fortis. Nu zitten ze op de blaren en wemelt het van de rechtszaken.
Koremans: „Omdat er zoveel tegenstrijdige uitspraken kwamen van diverse rechtbanken zijn de procedures in september stilgezet. De rechtbanken zijn op 18 oktober bij elkaar gekomen om de klokken gelijk te zetten. Als het de kant opgaat van vorige week, is er hoop. De zaak van die meneer uit Waalwijk diende voor de kantonrechter omdat het huurkoop betreft.
Het blijkt dat Dexia in de periode voor 14 januari 2003 geen vergunning had hiervoor, Legio Lease ook niet, en dan hadden ze niet eens zo’n overeenkomst mogen aangaan. Daarom is de overeenkomst nietig verklaard door de kantonrechter en moet Dexia ook alle maandtermijnen terugbetalen, ook de bedragen die nog betaald zijn omdat Dexia die mensen uit Waalwijk na afloop van de drie jaar had voorgesteld door te gaan met betalen om zo de pijn te verlichten.“

Copyright Brabants Dagblad

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Succes Waalwijker tegen Dexia geeft moed

Ongelezen bericht door Dubio »

Hypocrisie ten top.
De man heeft waarschijnlijk de ovk gesloten, of de vrouw aangezien die het betaalde, en de ander vernietigd het. Uit dit verhaal blijkt wel dat ze er toentertijd samen ingestapt zijn.
Dat de ander dan vernietigd is waanzin!

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Succes Waalwijker tegen Dexia geeft moed

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 01:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Jan
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 jul 2003 19:54

Re: Succes Waalwijker tegen Dexia geeft moed

Ongelezen bericht door Jan »

Samen met Croosjes.

En als je op het slappe koord staat en valt, vangt de KWALITEITSADVOCAAT van zijn vereniging je wel op. Mits je tientallen bellende klanten hebt aangebracht natuurlijk...haha.

Jan

jantje1111
Berichten: 27
Lid geworden op: 04 mei 2004 00:06

Re: Succes Waalwijker tegen Dexia geeft moed

Ongelezen bericht door jantje1111 »

Bedankt Piet, dus zelfs mensen die geen eega leasers zijn maken een goede kans aan deze uitspraak te zien.

Groetjes.

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Succes Waalwijker tegen Dexia geeft moed

Ongelezen bericht door Hans A »

Dubio


Geplaatst op 23 Nov 2004 12:48 door Dubio


--------------------------------------------------------------------------------

Gerechtigheid ten top.
De man heeft waarschijnlijk de WINST verdriedubbelaar gesloten, of de vrouw aangezien die het betaalde, en de ander vernietigd het. Uit dit verhaal blijkt wel dat ze er toentertijd samen ingeluisd zijn.
Dat de ander dan vernietigd is terecht!


Volgens mij was e.e.a. niet juist doorgekoemen en bedoelde je bovenstaande!! :wink: :wink: :wink: :wink:

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Succes Waalwijker tegen Dexia geeft moed

Ongelezen bericht door CB »

Geplaatst op 23 Nov 2004 12:51 door impact


--------------------------------------------------------------------------------

Dubio, kan jij jezelf niet beter als clown aan een circus verhuren?


Nee, dat kan niet. Hij is immers al de clown van dit forum.

Na een dag werken kan ik deze clown beslist niet missen.

Dubio vooral doorgaan op dit forum met je lachwekkende postings. Ik geniet ervan.

willy59
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 feb 2004 17:49

Re: Succes Waalwijker tegen Dexia geeft moed

Ongelezen bericht door willy59 »

Nu snap ik die rare berichten van Dubio er zit een bug bij Tros Radar die de berichten van Dubio steeds veranderd. :lol: :lol: :lol:

Bedankt Hans A dat ik nu eindelijk een bericht van Dubio goed kan lezen. :oops: :oops:

Ik vond hem al steeds van die vreemde berichten sturen maar dat is nu duidelijk :lol: :lol: :lol:

Willy :lol: :oops: :lol: :D

jantje1111
Berichten: 27
Lid geworden op: 04 mei 2004 00:06

Re: Succes Waalwijker tegen Dexia geeft moed

Ongelezen bericht door jantje1111 »

Het laatste stukje is toch het beste resultaat tot nu toe, als Legio geen vergunning had is toch bijna iedereen gered van DEXIA????

"Het blijkt dat Dexia in de periode voor 14 januari 2003 geen vergunning had hiervoor, Legio Lease ook niet, en dan hadden ze niet eens zo’n overeenkomst mogen aangaan. Daarom is de overeenkomst nietig verklaard door de kantonrechter en moet Dexia ook alle maandtermijnen terugbetalen, ook de bedragen die nog betaald zijn omdat Dexia die mensen uit Waalwijk na afloop van de drie jaar had voorgesteld door te gaan met betalen om zo de pijn te verlichten.“

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Succes Waalwijker tegen Dexia geeft moed

Ongelezen bericht door Janny »

qq
Laatst gewijzigd door Janny op 07 dec 2004 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.

sorrygast
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:41

Re: Succes Waalwijker tegen Dexia geeft moed

Ongelezen bericht door sorrygast »

Weet iemand waar ik dat vonnis van die meneer uit Waalwijk kan vinden ?

afz sorrygast

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Succes Waalwijker tegen Dexia geeft moed

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo sorrygast,

De volledige uitspraak staat in de topic:

Uitspraken Breda: Dexia moet betalen!

Groeten,
Piet

gompie
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 nov 2004 13:40

Re: Succes Waalwijker tegen Dexia geeft moed

Ongelezen bericht door gompie »

Samen schuldig am me hoela deze man is verkeerd voorgelicht.
Dexia is schuldig en moet hem volledig schadeloos stellen.
Als hij eerlijk was voorgelicht en er was geen belangrijke informatie achtergehouden han hij zoals velen geen contract afgesloten.

jantje1111
Berichten: 27
Lid geworden op: 04 mei 2004 00:06

Re: Succes Waalwijker tegen Dexia geeft moed

Ongelezen bericht door jantje1111 »

Hoi Janny, wat betekent onderstaande quote dan?

"In beroep

Dexia gaat in beroep, maar voorlopig ligt er onder meer in Waalwijk een vonnis dat recht geeft op terugbetaling van 4100 euro. „We hebben vreselijk in spanning gezeten. Ik hoop dat we er nu snel een punt achter kunnen zetten. Wat we nu bereikt hebben, is helemaal aan Piet Koremans te danken“, zegt de Waalwijkse belegger. "

Terugbetaling heeft toch betrekking op de inleg, of vergis ik me?

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Succes Waalwijker tegen Dexia geeft moed

Ongelezen bericht door Janny »

qq
Laatst gewijzigd door Janny op 07 dec 2004 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Succes Waalwijker tegen Dexia geeft moed

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Dat moet je niet meer doen hoor Janny. Ik schrok me rot, :wink:


Lfs Ad

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Succes Waalwijker tegen Dexia geeft moed

Ongelezen bericht door Janny »

ad.

en dat was zeker niet mijn bedoeling om iedereen de stuipen op het lijf te jagen.

en de laatste uitspraken zullen we maar als duidelijke vingerwijzing naar de toekomst houden.

Dat is voor mij ook een goede opsteker.
Ik wacht inderdaad nog met rillingen af wat er uiteindelijk bij de Hoge Raad uitkomt. want! zolang zullen we wel door moeten, voordat Dexia zich gewonnen geeft. Maakt niet uit, des groter de Overwinning.

sorrygast
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:41

Re: Succes Waalwijker tegen Dexia geeft moed

Ongelezen bericht door sorrygast »

[quote]Het blijkt dat Dexia in de periode voor 14 januari 2003 geen vergunning had hiervoor, Legio Lease ook niet, en dan hadden ze niet eens zo’n overeenkomst mogen aangaan. Daarom is de overeenkomst nietig verklaard door de kantonrechter en moet Dexia ook alle maandtermijnen terugbetalen, ook de bedragen die nog betaald zijn omdat Dexia die mensen uit Waalwijk na afloop van de drie jaar had voorgesteld door te gaan met betalen om zo de pijn te verlichten.“

Piet,

Met alle respect, dit bovenstaande kan ik nergens in een uitspraak c.q. vonnis terugvinden.
Alle "Breda" uitspraken zijn o.b.v. 1:88 eegalease redelijk gunstig voor de gedupeerden uitgevallen.'
Maar ik kan NERGENS vinden: nietig verklaard door geen vergunning!!!!!

BVD voor een zinnige reactie.

groeten Sorrygast

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Succes Waalwijker tegen Dexia geeft moed

Ongelezen bericht door croosjes »

sorrygast,dat klopt die vraag was ook niet aan de orde.

heuve319
Berichten: 98
Lid geworden op: 14 okt 2003 08:54

Re: Succes Waalwijker tegen Dexia geeft moed

Ongelezen bericht door heuve319 »

Croosjes, kan jij niet eens even een snipperdag nemen.
Zou beslist nuttig zijn voor dit forum

Gesloten