LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] The Day After

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Johan01
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 aug 2003 19:38

The Day After

Ongelezen bericht door Johan01 »

Gezien de intimidatie van Dexia waarmee ik mee te maken heb gehad, heb ik een dikke maand geleden toch maar besloten om onder protest (Eegalease) te gaan betalen.
Dit heb ik gedaan om de volgende redenen:

1. oplopende incassokosten (niet weten waar het eindigt).
2. onontkoombare advocaatkosten. (evt. dagvaarding)
3. weinig vertrouwen in de stichtingen / politiek.
4. innerlijke rust.

Dat ik er moeite mee heb gehad moge duidelijk zijn, maar heb tegen mezelf gezegd dat ik per 1-1-2004 met een schone lei begin en flink aan het sparen sla en hoop dat de Dexia bank tegen een muur aan gaat lopen. (het recht zal ongetwijfeld een keer zege vieren).

Ik heb hier gezien het recent uitgebrachte AFM rapport en het vonnis van 12 november wel mijn bedenkingen over of ik hier goed aan heb gedaan.
Maar tegelijkertijd bedacht ik mij dat Dexia in hoger beroep zal gaan en dat degene die de rechtzaak aangespannen heeft nog geen rust heeft.
Overigens waardeer ik haar doorzettingsvermogen en wil ik er bij vermelden dat ik een mindere schuld uit had staan (+/- 10.000 euro), wat overigens een behoorlijk bedrag blijft.

Vragen waar ik me nu dan ook mee bezig houdt zijn de volgende:

Hoelang kan het nog duren voordat er in de zaak van 12 november een definitieve uitspraak komt? En als deze gunstig is voor de gedupeerden, hoe gaat Dexia zich dan opstellen?
Is het dan zo dat 1 ieder die bij bv. Leaseverleas is aangesloten zijn/haar geld krijgt uitbetaalt? (inclusief degene die al onder protest betaald heeft) of is het dan zo dat er ieder voor zich moet gaan procederen?

En dit is nu iets wat ik te gek voor woorden vind: Er is dan in een rechtzaak uitgesproken dat Dexia zich niet aan de regels heeft gehouden, ik ga er dan vanuit dat er op het punt van zorgplicht een uitspraak plaatsvindt, maar dat deze niet algemeen geldig is.
En dit noemt men rechtspraak??!!

Ik vraag me dan ook wel eens af wat er voor nodig is om eens een keer aan de buitenwereld (lees politiek) duidelijk te maken in wat voor corrupt landje we met elkaar leven en dat een instantie als Dexia er alles aan doet om maar aan het noodlot te ontsnappen.
Op deze manier komt er dus nooit een einde aan de zaak en kan Dexia voor het oog van iedereen maar doorgaan met bedriegen, bedreigingen en intimidaties ed..
Voor mij is dit ongelofelijk en drijft mij soms tot wanhoop.

Of stel dat Dexia, na een negatieve uitspraak voor hun, wel besluit om inderdaad degene met rust te laten die de restschuld nog niet betaalt hebben?
Wat gaat er met de gedupeerden gebeuren die onder protest betaalt hebben?
Krijgen die dan ook automatisch hun geld terug?

Mijn mening is dan ook als de rechter een uitspraak doet die voort komt uit het niet nakomen van de zorgplicht van de bank, een ieder die een contract met de bank heeft of heeft gehad schadeloos moet worden gesteld.
Voor mij is het onverteerbaar dat dit in een land als Nederland niet vanzelfsprekend is.

Dexia zal dus op deze manier in 1 zaak verliezen en voor de overige is het allemaal maar afwachten?
Omdat contract een contract is. Wie houdt nu wie voor de gek?
Ik ben benieuwd hoe een ander hier over denkt en hoe degene de afloop van deze (slopende) zaak ziet.

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: The Day After

Ongelezen bericht door Sonja »

Hoi,
Ik voel aan mezelf dat ik steeds minder kan hebben.

Het plezier in het leven is weg en kost me moeite om
nog onbevangen het leven tegemoet te zien.
Het zou niet meer dan billijk zijn om mij in mijn situatie
smartegeld te geven, en dat is eigenlijk niet genoeg
voor hetgeen ze mij geflikt hebben.

En de uitspraak spreekt voor zich,
iedereen zou op deze manier berecht moeten worden, maar
dan automatisch geld terug.
Punt.

Ik zou echt niet weten waarom er nog meer berecht moet
worden. Het spreekt voor zich.

Allemaal succes.

Sonja.

16again
Berichten: 16167
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: The Day After

Ongelezen bericht door 16again »

Johan01

Indien Dexia over de kop gaat, ben je onder protest je geld kwijt.
Je beschikt door de eegalease-stuatie over betere papieren dan de [eiseres] van 12 november!
Door te betalen denk je je nachtrust terug te kopen, echter wie zegt dat je dan niet 's nachts blijft piekeren over de misleiding, en hoe voordelig het had kunnen aflopen bij de rechter......

Ik denk dat op korte termijn al duidelijk gaat worden wat het niet nakomen van de zorgplicht voor de rechter waard is! Dit punt zal bij elke nieuwe zaak namelijk opnieuw getoetst worden, waardoor al ruim van te voren duidelijk wordt waar het hoger beroep van de uitspraak van 12 november op gaat uitdraaien.

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: The Day After

Ongelezen bericht door Albert »

Sonja,

Moed houden.

Albert.

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: The Day After

Ongelezen bericht door Sonja »

dank je Albert,

ik houd wel moed...

laatste loodjes nu..

jij ook sterkte.

Sonja.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: The Day After

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Johan01,
Hoelang kan het nog duren voordat er in de zaak van 12 november een definitieve uitspraak komt? En als deze gunstig is voor de gedupeerden, hoe gaat Dexia zich dan opstellen?
Is het dan zo dat 1 ieder die bij bv. Leaseverleas is aangesloten zijn/haar geld krijgt uitbetaalt? (inclusief degene die al onder protest betaald heeft) of is het dan zo dat er ieder voor zich moet gaan procederen?
Als er een definitieve uitspraak komt in de zaak van 12 november is deze ALLEEN geldig voor degene die deze zaak heeft aangespannen.

Leaseverlies heeft op andere gronden een rechtszaak aangespannen tegen dexia.
Als deze zaak gewonnen wordt zal eenieder zelf nog bij dexia zijn/haar vordering moeten vorderen, bij weigering door dexia zal eenieder zelf een rechtszaak tegen dexia moeten aanspannen.

De letterlijke tekst van de stichting Leaseverlies:

Wat is het doel van de rechtszaak van de Stichting Leaseverlies?
De Stichting Leaseverlies vraagt in haar procedure aan de rechter om te oordelen of de reclame die door LegioLease is gebruikt om de effectenlease-producten te verkopen, misleidend was, en verzoekt de rechter daarnaast vast te stellen hoe de schadevergoeding moet worden berekend. Indien de rechter dit in een zogenaamde “verklaring voor recht” vastlegt, kan een ieder die op basis van de reclame-uitingen van Legio een overeenkomst met Legio of haar rechtsopvolgers heeft gesloten, aanspraak maken op schadevergoeding op grond van onrechtmatig handelen door Legio en haar rechtsopvolgers. Aangezien de brochures niet verschillen van persoon tot persoon, behoeft niet bij iedere contractant opnieuw te worden getoetst of in uw afzonderlijke geval sprake is van misleidende reclame.

Indien de procedure van de Stichting Leaseverlies tot een positief oordeel leidt, kunt u met een afschrift van dit oordeel in de hand bij Dexia uw verhaal halen. Hiervoor is in beginsel geen gecompliceerde juridische procedure nodig. De kans bestaat dat de Stichting u ook bij het incasseren van de schadevergoeding van dienst kan zijn. Hierover bestaat op dit moment echter nog geen duidelijkheid. Te zijner tijd zal de Stichting u hierover nader berichten.

Johan01,
een aantal van jouw vragen heeft de vereniging PAYBACK ook bij de CGA voorgelegd tijdens het gesprek wat heeft plaatsgevonden in oktober.

Groeten,
Piet

Jac
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 nov 2003 13:47

Re: The Day After

Ongelezen bericht door Jac »

Hoi Johan 01
Na veel wikken en wegen hebben wij ook besloten om te betalen en wel om min of meer dezelfde redenen als jij.
Toch hopen we dat het ooit nog eens tot een positieve uitspaak komt voor de gedupeerden en dat we daar dan ook nog een graantje van mee kunnen pikken.
Maar zoals jij schrijft, in ons gezin is weer een beetje rust!

JL
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 okt 2003 19:16

Re: The Day After

Ongelezen bericht door JL »

En duizenden euro's armer. Krijg je nooit meer terug.

Jac
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 nov 2003 13:47

Re: The Day After

Ongelezen bericht door Jac »

:( Dat zal misschien wel waar zijn, maar als je alle kosten op een rijtje zet, incassokosten, advocaatkosten en je bedrag wat je (misschien) later toch nog moet betalen, wordt het bedrag alleen maar hoger. Een negatieve melding BKR, dus nooit meer ergens anders geld lenen. Dit willen wij absoluut niet!!

JL
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 okt 2003 19:16

Re: The Day After

Ongelezen bericht door JL »

Hangt van je situatie af ! Hoe oud je bent etc. En heb je contractbreuk gepleegd etc.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: The Day After

Ongelezen bericht door JH »

Een ieder is vrij om een keuze te maken om te betalen onder protest dan wel NIET te betalen. Persoonlijke motieven spelen hier een belangrijke rol, waar het gaat om de innerlijke rust. Men is dan bereid om elders een lening af te sluiten of te lenen van een vriend of familie, om uiteindelijk van de intimidatie en dreigementen door de criminelen van dexia af te zijn.
Het is erg wrang om deze gelden te zien wegvloeien, maar met de hoop dat er over pakweg 7 jaar een positief vonnis zal zijn, kan men doorgaan met het dagelijkse leven.
Wanneer in de rechtszaak van SLV dexia uiteindelijk zal verliezen dan zal er alsnog via een advocaat verder gegaan moeten worden. Aangetekend moet daarbij wel worden dat er dan met het vonnis als basis gericht geprocedeerd kan worden.

Voor hen die NIET willen betalen zal de reden zijn dat zij simpelweg niet weten hoe zij aan het geld moeten komen omdat zij zich niet opnieuw in de schulden willen steken. Hoe triest ook dit moge zijn, je bent elke dag in onzekerheid wanneer er een incasso of dagvaarding zal verschijnen en dan is het maar te hopen dat de advocaat voldoende bewijs heeft om het tegendeel te bewijzen.
De NIET-betalers zijn uiteindelijk in het voordeel wanneer zal blijken dat dexia in het ongelijk wordt gesteld. Van enige vordering op dexia is dan geen sprake meer, zij hebben immers nooit de restschuld betaald.

Geef mij dan maar de innerlijke rust for the time being zodat doorgegaan kan worden met het dagelijkse leven. Focussen op enkel de vele eurootjes die je op dat moment mist is niet bevorderlijk voor een plezierig leven.

Sterkte allemaal, uiteindelijk willen we allen een ding: DAT HET RECHT ZEGEVIERT !

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: The Day After

Ongelezen bericht door JH »

wellicht een idee voor iedereen die onder protest betaalt.
Wanneer er een positieve uitspraak volgt in de rechtszaak van SLV, wellicht dat er dan collectief en regionaal een advocaat kan worden gezocht de gelden terug te vorderen van dexia.

JL
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 okt 2003 19:16

Re: The Day After

Ongelezen bericht door JL »

Heb je ook gelijk in. Als je jong bent kom je er wel overheen. Maar als je in de fifties bent en geen baan hebt, is het een ander verhaal.

30Biko
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 nov 2003 12:57

Re: The Day After

Ongelezen bericht door 30Biko »

Hallo Allemaal,

Als ik jullie verhalen zo leest komt bij mij ook het gevoel op om te betalen. Na de Radar uitzending van afgelopen maandag heb ik sterk het idee dat mensen met een contract van rond de 10.000 Euries de *** zijn.

Procederen kost al gauw 5000 Euries tja en wat is dan nog het verschil met alles risico’s. Johan01 ik kan me je redenering goed voorstellen. Toch zou ik graag eens in contact willen komen met een advocaat in de regio Arnhem, me laatste zet om te beoordelen wat nu wijs is. Wie kan me een tip geven welk kantoor met de materie bekend is. En is er iemand die met me mee wil doen om eventueel de kosten te delen.

Groet

sjefke
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:12

Re: The Day After

Ongelezen bericht door sjefke »


Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: The Day After

Ongelezen bericht door Sonja »

Ik betaal niet, omdat ik tegen ben.
Tegen alles.

Door niet te betalen laat ik zien en nog velen met mij
dat dit een onzalig plan is en dat het niet handig is om
te gaan betalen.

ik geloof in de goede afloop .

Maar ieder mag voorzich bedenken wat het beste is.

Van mij krijgen ze niets.

Sonja.

F. Duchateau
Berichten: 101
Lid geworden op: 22 okt 2003 08:45

Re: The Day After

Ongelezen bericht door F. Duchateau »

Hoor wie klopt daar kinderen,
hoor wie tikt daar tegen het raam.
Tis de deurwaarder,
die niet verdwaald is.

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: The Day After

Ongelezen bericht door Sonja »

Paardje in galop, hop hop hop hop hop.

Rinus 1
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 aug 2003 21:30

Re: The Day After

Ongelezen bericht door Rinus 1 »

zzzzzzzz
Laatst gewijzigd door Rinus 1 op 25 aug 2007 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: The Day After

Ongelezen bericht door Sonja »

ik weet niet hoeveel uur ik heb, ik zal het vragen.

maar ik dacht (weet het dus niet zeker) dat er in die
uitslag van 12 november, die rechtzaak dus, stond,
dat de onkosten ook vergoed werden.

weet niet bij wie je dat kan navragen wat daar onder
valt.

groetjes Rinus van Sonja.

Gesloten