Geen CV, geen monteur wegens corona

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Geen CV, geen monteur wegens corona

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

J. Deltoer schreef:
31 jan 2022 19:20
crazyme schreef:
31 jan 2022 19:08
@aygulf
Je begrijpt er helemaal niets van. Dat bewijs je nu nogmaals. Het gaat jou puur om jouw eigen belang.
Dat is uw mening. Ik vind de oplossing van aygulf redelijk normaal en in de middenmoot tussen enerzijds de coronawappies en anderzijds de coronakwezels.
Nee, die is niet normaal. De werkgever is en blijft verantwoordelijk en zoals elders al gezegd is: als de monteur besmet raakt is de impact nog veel groter. En dan is het weer allemaal voor rekening van de werkgever. Als de monteur besmet raakt kan de werkgever gewoon doorbetalen, ook al heeft de werknemer zelf het risico genomen. De kosten lopen door, maar er wordt geen werk gedaan. Dus dubbele schade voor de werkgever.

AngeliqueP78
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2022 09:55

Re: Geen CV, geen monteur wegens corona

Ongelezen bericht door AngeliqueP78 »

Bedankt wederom voor de reacties.

Zoals ik begreep, maar ik heb er nul verstand van, zit er in deze ketel geen driewegklep. Dit is een model zonder dit onderdeel.

Dramatisch? Wellicht. Ik zie mezelf niet per se als een dramatisch persoon. Ik werk in de zorg en vind de risico’s verwaarloosbaar en dit niet in verhouding met de rest van de beroepen die gewoon moeten werken. Met kacheltjes en een trui is het - voor mij - inderdaad prima te doen, alhoewel de kou echt wel in je lijf gaat zitten maar dat terzijde. Voor mijn zieke kind vind ik het inderdaad vervelender, die is echt behoorlijk ziek en dan is het niet fijn zo’n koud huis.

Maar goed, we staan er anders in denk ik. :D

Moneyman
Berichten: 30249
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen CV, geen monteur wegens corona

Ongelezen bericht door Moneyman »

AngeliqueP78 schreef:
31 jan 2022 19:59
Voor mijn zieke kind vind ik het inderdaad vervelender, die is echt behoorlijk ziek en dan is het niet fijn zo’n koud huis.
Dat is wel vervelend ja. Misschien heb je nog een kruik ofzo, dan kan je kind het toch makkelijk wat warmer krijgen.

Jan Wijn
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 jan 2022 11:57

Re: Geen CV, geen monteur wegens corona

Ongelezen bericht door Jan Wijn »

Bij de meeste ketels ligt een handleiding: kijk eerst wat je zelf kan doen en wat er eventueel mis is kan zijn bv: Zit er voldoende water in het drukvat, zijn de radiatoren ontlucht. Ik vind verder dat er maatregelen zijn te ondernemen dat de monteur veilig zijn werk kan doen.

AngeliqueP78
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2022 09:55

Re: Geen CV, geen monteur wegens corona

Ongelezen bericht door AngeliqueP78 »

Ontluchten, water bijvullen, resetten, stekker eruit etc is allemaal al gedaan. Helaas hielp niks.

Kruikje hebben we inderdaad!

Bedrijf belde gisteren, excuses aangeboden want niet volgens richtlijnen gewerkt: te kort door de bocht dat ze bij een calamiteit niet komen. Eea ging nu besproken worden met regiomanager en daar word ik vandaag over teruggebeld. Even afwachten dus.

peter17111962
Berichten: 594
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Geen CV, geen monteur wegens corona

Ongelezen bericht door peter17111962 »

is dit nou wat ze bedoelen met "eerlijk duurt het langst" ??

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Geen CV, geen monteur wegens corona

Ongelezen bericht door sjohie »

de auditu schreef:
31 jan 2022 16:56
Erthanax schreef:
31 jan 2022 16:10
sjohie schreef:
31 jan 2022 16:00
Je kan ook de thermostaat van de muur schroeven, en de twee draadjes tegen elkaar houden. Dan zou de CV aan moeten springen. En als het warm is, haal je ze weer van elkaar. Niet ideaal, maar dan krijg je wel warme radiatoren..
Op zich een tijdelijke oplossing als de thermostaat defect is. Maar werkt dat ook als de driewegklep blijft hangen? TS heeft immers wel warm water.
Ik heb weleens gelezen dat een lekkende warmwaterkraan er de oorzaak van kan zijn dat de driewegklep in stand SWW blijft staan. :?
Dat was inderdaad één van de doodsoorzaken van onze vorige CV ketel. Daarom hebben we als vervanger maar eentje genomen zónder driewegklep.. :D

de auditu
Berichten: 776
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Geen CV, geen monteur wegens corona

Ongelezen bericht door de auditu »

Weer wat geleerd. :D

Plantronics
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 sep 2003 20:16

Re: Geen CV, geen monteur wegens corona

Ongelezen bericht door Plantronics »

Ik denk eerlijk gezegd dat de verhuurder aan zet is en niet de huurder zelf. De verhuurder heeft de taak om het verhuurde in bruikbare staat te houden. En dat ze geen 24/7 contract hebben met een installatiebedrijf ontslaat zo niet van de plicht om te zorgen dat het geregeld wordt.
Naar mijn mening had niet de TS een installatiebedrijf moeten regelen maar de verhuurder.

Gesloten