Zeker & mobiel, voorgelogen over contract

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Jobvanoverbeek
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2022 05:43

Zeker & mobiel, voorgelogen over contract

Ongelezen bericht door Jobvanoverbeek »

Gisteren (4 mei 2022) kwam ik thuis en zag een contract op tafel liggen met een ingevuld formulier, rekeningnummer, handtekening en een kruisje in het vakje; €140.- per jaar.
M'n vriendin zeer enthousiast omdat alle huurhuizen in de buurt dit service contract ook hebben en het ook fijn is als de koophuizen uit de buurt dit ook hebben. M'n vriendin heeft aangegeven dat ze dit niet alleen beslist, maar dat was ook helemaal niet erg. Als ze het 'formulier' alvast in vulde hadden ze onze gegevens alvast. Ze zouden dan na een aantal dagen bellen met de vraag of wij het willen.
Dit is alleen niet waar en er zijn meer dingen waar ze over gelogen hebben. In de kleine lettertjes achterop is te lezen dat ze 'steekproefsgewijs' bellen om te vragen hoe het verkoopgesprek was. Dus je zit er al aan vast als je 'formulier' invult bij de deur. Daarnaast staat er in die zelfde kleine lettertjes dat je binnen 14 dagen met een aangetekende brief (7 euro) kan opzeggen.
Ook vertelde hij dat onze buren (wees ook naar dat huis) ook het contract van 140 euro hebben en er zeer tevreden mee zijn. Blijkt dat zij helemaal geen contract heeft.
Achteraf heel slim om op 4 mei langs de deur te gaan. Hierna zijn ze, mede door 5 mei en het weekend, een aantal dagen niet bereikbaar. Zo snoep je alvast wat dagen er van af als bedrijf.
Knap dat je met zo'n geweten een bedrijf kan runnen.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Zeker & mobiel, voorgelogen over contract

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Jobvanoverbeek schreef:
05 mei 2022 06:02
Achteraf heel slim om op 4 mei langs de deur te gaan. Hierna zijn ze, mede door 5 mei en het weekend, een aantal dagen niet bereikbaar. Zo snoep je alvast wat dagen er van af als bedrijf.
Knap dat je met zo'n geweten een bedrijf kan runnen.
Dit klopt niet. 14 dagen blijft 14 dagen.

Je kunt ook online (www.zekerenmobiel.nl/zeker-en-mobiel-opzeggen) opzeggen. Als het goed is krijg je een bevestiging mail. Jij bepaalt hoe je het opzegt. Verzorg dat je een bevestiging van krijgt.

Op www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overee ... bedenktijd staan de regels over 14 dagen bedenktijd.

Als je onder druk wordt gezet om nu te tekenen, dan is het meestal foute boel.

alfatrion
Berichten: 21917
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Zeker & mobiel, voorgelogen over contract

Ongelezen bericht door alfatrion »

Jobvanoverbeek schreef:
05 mei 2022 06:02
Daarnaast staat er in die zelfde kleine lettertjes dat je binnen 14 dagen met een aangetekende brief (7 euro) kan opzeggen.
De eis om per aangetekende brief te moeten opzeggen is onredelijk bezwarend. Seinhuis heeft gelijk 14 dagen blijven 14 dagen. U mag in het weekend er echt ook over na denken.

Lady1234
Berichten: 27135
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Zeker & mobiel, voorgelogen over contract

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien ook vriendin wat bitwijs maken? Nooit zomaar een contract tekenen.

Zeker en Mobiel
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 dec 2006 11:32

Re: Zeker & mobiel, voorgelogen over contract

Ongelezen bericht door Zeker en Mobiel »

Beste heer van Overbeek,


Gister op 5 mei hebben wij telefonisch contact met u gehad.
Nogmaals onze excuses dat u en uw partner de colportage als ongewenst hebt ervaren.

Zoals inderdaad hier eerder benoemd verkoop aan de deur valt onder de Nederlandse colportagewet,
Wat de consument natuurlijk altijd 14 dagen bedenktijd geeft.

Wij hopen dat u alsnog tevreden bent met de behandeling van uw klacht en de geboden oplossing.

Aangezien wij een 24-uurs ontstoppingsbedrijf zijn, zijn wij ook op 5 mei en in het weekend altijd bereikbaar.

Graag willen wij u bedanken voor uw feedback en hopen onze dienstverlening in de toekomst hierdoor te kunnen verbeteren.


Met vriendelijke groet,

Zeker Mobiel B.V.

Afdeling Klantenservice

HandigeHarrie
Berichten: 1383
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Zeker & mobiel, voorgelogen over contract

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Tja, in deze mail van het bedrijf staat niet dat de bestelling geannuleerd is..... dus vraag om een schriftelijke bevestiging dat ze de annulering verwerken.

Lady1234
Berichten: 27135
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Zeker & mobiel, voorgelogen over contract

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Grappig, een ontstoppingscontract voor “maar” € 140,00 per jaar. Het moet niet gekker worden.

En de huurhuizen zouden zo’n contract ook hebben. Wat een leugenverhalen.

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Zeker & mobiel, voorgelogen over contract

Ongelezen bericht door Erthanax »

In de afgelopen 45 jaar heb ik één keer een professionele ontstopper nodig gehad. Daar heb ik geen abonnement voor nodig. Slim verdienmodel voor Zeker en Mobiel, wat ik overigens een vreemde naam vind voor een ontstoppingsservice.

Lady1234
Berichten: 27135
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Zeker & mobiel, voorgelogen over contract

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ze zijn overigens wel bekend op dit forum.

aannemers-installateurs-en-glazenwasser ... 44328.html

Plaats reactie