LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 100 mondkapjes besteld, slechts 10 ontvangen - via bol.com

patrick.goossens
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2020 14:45

100 mondkapjes besteld, slechts 10 ontvangen - via bol.com

Ongelezen bericht door patrick.goossens »

Op 9 mei bestel ik bij een wederverkoper van bol.com https://media.s-bol.com/BNQMVq43BMyN/550x733.jpg met als begeleidend artikeltitel:
Mondmasker met elastiek 1-laag 100 STUKS wegwerp
en ook staat er
Overige kenmerken
Aantal artikelen in verpakking
100 stuk(s)
Aantal stuks in verpakking
100 stuk(s)
Geslacht
Unisex
Taal handleiding
Afrikaans
Op 23 mei wordt in een gewone bubbeltjesenvelop met mijn adres met de hand geschreven en een handgeschreven postzegelcode 10 losse mondkapjes geleverd.
Reclameren bij verkoper: Non-Medical Masks Service (Schovenlaan 46, 6225 JS MAASTRICHT) levert niets op.
Het zou een typfout van bol.com zijn en daar zijn ze niet verantwoordelijk voor. 100 stuks voor €25 zou met een inkoopprijs van €0,40 verlieslatend zijn. Als ik ze niet wil, moet ik ze maar terugsturen naar ECO NMMS, Berkenhoven 2, 6225 HE MAASTRICHT.
Ook na bemiddeling van bol.com weigert het bedrijf zijn contractuele verplichtingen (toch?) na te komen en bol.com zegt dat ze het bedrijf niet kan dwingen er 90 na te sturen en stuurt mij een retourbarcode. Non-Medical Masks Service (Schovenlaan 46, 6225 JS MAASTRICHT)

Mijn vraag: Is dit een "kennelijke vergissing" of had dit bedrijf gewoon 100 mondkapjes moeten leveren?
Laatst gewijzigd door Radar op 25 mei 2020 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit - en het woord 'oplichting' eruit verwijderd

NeoDutchio
Berichten: 12386
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 100 mondkapjes besteld, slechts 10 ontvangen - via bol.com

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

100 stuks voor €25 is wel erg weinig te noemen in deze tijd. Overal worden ze voor rond een euro per stuk aangeboden. Maar om nu meteen van oplichting te spreken gaat wel erg ver. U kunt de koop weer annuleren en u gaat uw geld terug krijgen. Een oplichter wil juist voorkomen dat u uw geld terug zou krijgen.

Het gaat kennelijk om een typfout en in dat geval hoeft er niet geleverd te worden.

Verder is het een bekend verhaal. Een woonhuis met meerdere KVK inschrijvingen, maar niets dat lijkt op een webwinkel. Iemand die inspringt op een vraag.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: 100 mondkapjes besteld, slechts 10 ontvangen - via bol.com

Ongelezen bericht door Jablan »

Dagkoers is nu 60-70 euro voor 100 blauwe, wegwerp, niet-medische, niet-gecertificeerde mondkapjes. Dat is hoger geweest. Dus ja, het zal waarschijnlijk 10 in plaats van 100 moeten zijn. Maar waarom bij Bol bestellen, nu ze overal verkrijgbaar zijn?

Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: 100 mondkapjes besteld, slechts 10 ontvangen - via bol.com

Ongelezen bericht door Radar »

We hebben de titel aangepast (wat neutraler gemaakt).

^KL

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: 100 mondkapjes besteld, slechts 10 ontvangen - via bol.com

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Er waren kapjes van 100 stuks voor €18,- maar die zijn wel erg slecht.
Dit was eind vorig jaar nog bij groothandel, dus toen kon het wel.

Zelf kapje van stof en elastiek maken en uitwassen....
goedkoper en gaan nog jaren mee, hopelijk is het eerder niet meer nodig.

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 100 mondkapjes besteld, slechts 10 ontvangen - via bol.com

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
25 mei 2020 20:44
100 stuks voor €25 is wel erg weinig te noemen in deze tijd. Overal worden ze voor rond een euro per stuk aangeboden.
Ik zie ze voor 50 cent. Dit is natuurlijk de helft.
NeoDutchio schreef:
25 mei 2020 20:44
Maar om nu meteen van oplichting te spreken gaat wel erg ver. U kunt de koop weer annuleren en u gaat uw geld terug krijgen. Een oplichter wil juist voorkomen dat u uw geld terug zou krijgen.

Het gaat kennelijk om een typfout en in dat geval hoeft er niet geleverd te worden.
Dat is veel te stellig. In het Otto arrest ging het om een factor 7 zonder bijkomende bijzondere omstandigheden (sale, ect.), terwijl het hier slechts gaat om een factor 2.

Hoe dan ook, als de verkoper een beroep doet op oneigenlijke dwaling, dan hoeft de koper uiteraard niet de koop te annuleren, omdat de verkoper dat al doet. De kosten van de retourzending zijn dan voor de verkoper. De verkoper is wettelijk gezien zelfs verplicht het product op te komen halen, bijvoorbeeld door PostNL in te schakelen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: 100 mondkapjes besteld, slechts 10 ontvangen - via bol.com

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Op de geplaatste foto eerder 10 dan 100 stuks.....

Dus als je deze foto ziet moet je al gaan twijfelen!
De 100x rommel kapjes was veel grotere stapel.

NeoDutchio
Berichten: 12386
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 100 mondkapjes besteld, slechts 10 ontvangen - via bol.com

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
03 jun 2020 09:51
NeoDutchio schreef:
25 mei 2020 20:44
100 stuks voor €25 is wel erg weinig te noemen in deze tijd. Overal worden ze voor rond een euro per stuk aangeboden.
Ik zie ze voor 50 cent. Dit is natuurlijk de helft.
Ondertussen zijn we ook een maand verder en worden ze op steeds meer plekken aangeboden. Ten tijde van het bestellen was een euro per stuk een normale prijs.
alfatrion schreef:
03 jun 2020 09:51
NeoDutchio schreef:
25 mei 2020 20:44
Het gaat kennelijk om een typfout en in dat geval hoeft er niet geleverd te worden.
Dat is veel te stellig. In het Otto arrest ging het om een factor 7 zonder bijkomende bijzondere omstandigheden (sale, ect.), terwijl het hier slechts gaat om een factor 2.
Het verschil tussen een euro per stuk en 25 cent per stuk is een groot, namelijk een factor 4. De vraag is er, het aanbod toen wat minder, dus een kortingsaktie of uitverkoop kan je het niet op gooien.

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 100 mondkapjes besteld, slechts 10 ontvangen - via bol.com

Ongelezen bericht door alfatrion »

Is nog ergens te zien hoe de situatie op 9 mei was?
De bewijslast ligt overigens bij de verkoper. Immers, hij stelt dat er sprake is van ongelijke dwaling, d.w.z. a) dat hij deze overeenkomst niet wilde en b) dat het voor de koper kenbaar moest zijn dat het om een fout gaat.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: 100 mondkapjes besteld, slechts 10 ontvangen - via bol.com

Ongelezen bericht door sylvesterb »

patrick.goossens schreef:
25 mei 2020 14:59
Mijn vraag: Is dit een "kennelijke vergissing" of had dit bedrijf gewoon 100 mondkapjes moeten leveren?
Het is overduidelijk een vergissing, door dit bedrag kun je in de huidige markt geen 100 mondkapjes krijgen. De verkoper is ook eerlijk geweest dat de inkoopprijs € 0,40 per stuk is en dat ze dus verlies lijden. Ze kunnen ook relatief eenvoudig aantonen dat het hier om een prijsfout gaat, immers lag de prijs op dat moment al veel hoger voor niet medische mondkapjes.

De vraag is wat wil je nu gaan doen. Je gaat hier horen dat je naar de rechtbank kan gaan, maar is dit realistische voor z'n laag bedrag en het risico dat de rechter je niet in het gelijk stelt waarna je honderden euro's extra kwijt bent.

Ik zou gewoon het geld terug accepteren.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: 100 mondkapjes besteld, slechts 10 ontvangen - via bol.com

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je van TV meubel naar salon tafel gaat onder een nieuwe naam verkoop je gewoon weer verder...
10 stuks voor €25,-

bol.com verdient aan elke koper en elke nieuwe winkel is welkom.
Zelfs ik mag daar verkopen en zoek maar de banden lichters....
maar ik mag volgens de forum regels geen link plaatsen!

Ik moet binnenkort deze weer sluiten omdat het vrijwel op is!

Charlotte2020
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jul 2020 08:11

Re: 100 mondkapjes besteld, slechts 10 ontvangen - via bol.com

Ongelezen bericht door Charlotte2020 »

Er zijn ook oplichters actief die helemaal niets toesturen. Die zijn goedkoper dan de betrouwbare internetwinkels. Ik zou zeggen ga alleen voor goedkoop bij een actie in een echte winkel, waar je ziet wat je koopt. Zo was laatst ergens in een winkel in Haarlem een actie met mondkapjes van 40 cent per stuk. Dan zie je wat je koopt, en hoeveel. Een normale prijs voor dr gewone weggooi mondkapjes is E 0,75 tot E 1, 25 per stuk.

Gesloten