LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus.

piet.meijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mei 2016 16:08

Coronavirus.

Ongelezen bericht door piet.meijn »

Sinds gisteren ben ik boodschappen wezen doen en heb de bekende mond-neusdoekje gedragen. Dit om te voorkomen dat ik besmet wordt door iemand anders.
Nu werd mij gezegd dat zo'n doekje alleen helpt dat jij iemand anders niet besmet. Dat vind ik raar.
Is dat inderdaad waar dat het alleen maar helpt om iemand anders niet te besmetten of is het beter voor mijzelf, zodat ik niet besmet wordt door iemand anders.
Hier graag het juiste antwoord op mijn vraag.
Met vriendelijke groet,
Pieter Meijn

Moneyman
Berichten: 30342
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het RIVM zegt daarover:
Heeft het zin om een mondkapje te dragen om je te beschermen tegen COVID-19?
In Nederland adviseren we alleen mondkapjes voor medisch personeel. Mensen die werken met (mogelijk) besmette mensen gebruiken professionele mondkapjes. Deze mondkapjes helpen alleen als je ze op de juiste manier gebruikt; ze moeten heel goed sluiten over neus en mond en je moet ze regelmatig wisselen. De simpele (papieren) mondkapjes die veel mensen gebruiken, beschermen de drager niet tegen het virus. Verkeerd gebruik van de mondkapjes geeft schijnzekerheid.
https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-1 ... antwoorden

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus.

Ongelezen bericht door reggie2 »

piet.meijn schreef:
20 mar 2020 15:09
Sinds gisteren ben ik boodschappen wezen doen en heb de bekende mond-neusdoekje gedragen.




Mocht je nog van die dingen in voorraad hebben, doneer ze dan aan het ziekenhuis die staan er om te springen.

Voor de rest staat het antwoord gegeven door Moneyman.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus.

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Wat moeten ziekenhuizen en huisartsen met kapjes uit de bouwmarkt?

De medische kapjes zijn anders dan stof kapjes bij sloop werk en zo!
Er word de laatste tijd veel verkocht maar of ze ooit ook gebruikt worden?

Een sjaal om en je filterde zowel wat je zelf uitblaast als het ingeademde en na meerdere lagen is het erg zwaar fietsen!
Een fleece sjaal is dichter dan zelf gemaakt wollen sjaaltje....

Gesloten