LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U was toch kort geleden nog naar de kapper geweest, meen ik mij te herinneren?

witte angora
Berichten: 30951
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ja klopt, vlak voordat de kappers verplicht moesten sluiten. Vooruitziende blik, weet je nog? Dat vond met toen nogal onzin. En met diezelfde vooruitziende blik heb ik een tondeuse gekocht. Die overal al bijna uitverkocht waren, in tegenstelling tot een dag eerder, toen ik uitvogelde welke ik zou willen hebben.

Moneyman
Berichten: 30270
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees2850 schreef:
01 apr 2020 11:04
Ja deze vraag is serieus bedoeld. Ik begrijp van @Moneyman dat het strafbaar is als het officieel met een factuur gaat.
Dat heb ik nooit geschreven. Ik heb aangegeven dat het verboden is contactberoepen uit te oefenen. Dat is dus zowel mét als zonder factuur.
Lowieze schreef:
01 apr 2020 10:40
Moneyman schreef:
01 apr 2020 10:08
Kees2850 schreef:
01 apr 2020 09:58
Moet je dan aantonen dat je voor de corona crisis ook al bv acupunctuur gebruikte?
Nee, je moet even je verwijsbriefje van de huisarts laten zien. Als jij de medische indicatie kunt aantonen, ben je gedekt.
Ik lees “Dit verbod geldt niet voor zorgverleners die hun beroep uitoefenen...” Dus waarom zou een zorgontvanger met een verwijsbriefje van een huisarts hier onder vallen? Een verwijsbriefje is geen medische indicatie.
Een verwijsbriefje is geen medische indicatie, maar toont die wel aan. Wat is de toegevoegde waarde van deze fonetische discussie?

Erthanax
Berichten: 9742
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
01 apr 2020 16:18
(...) En met diezelfde vooruitziende blik heb ik een tondeuse gekocht. (...)
Ik doe het al jaren zelf met de tondeuse, alles op 9 mm. Niet rechtop staan, voorover gebogen over de tafel gaat t best (:D). Al het afvallige blijft dan mooi bij elkaar. Ik doe het ongeveer kruislings, tegen de groeirichting in. Altijd met droog haar, voor het wassen. Met nat haar of net gewassen droog haar gaat t veel moeilijker. Succes!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat heeft dit alles te maken met wel of niet strafbare kappers en sekswerkers?
Van mij mag er een slotje op. Heeft niets meer te maken met de openingstitel.

Nijogeth
Berichten: 10093
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
01 apr 2020 14:25
Nijogeth schreef:
01 apr 2020 11:48
Maar hier in t dorp lopen nogal wat moderne NSB'ers heb ik al gemerkt, die maar wat graag andere mensen erop wijzen dat ze de richtlijnen niet volgen (terwijl sommigen deze zelf niet eens altijd opvolgen). Die mensen lijken me dan ook in staat om de politie te bellen voor zoiets.
scontra schreef:
01 apr 2020 13:23
Meent u dat nu echt of heeft u geen lering getrokken uit de geschiedenislessen over o.a. de benoemde groep landverraders. [...] Altijd nog beter iemand op zijn ongepaste gedrag aan te spreken dan er je kop er voor in het zand te steken. Sorry hoor, maar de landverraders opmerking raakt mij heel dicht nabij, vandaar mijn reactie !
Als je iets meer geschiedenisles hebt gehad, dan moet er ook aandacht zijn besteed aan wie nu precies lid was van deze vereniging. Qua karakter is er een overeenkomst: altijd naar anderen wijzen, niet vragen, maar direct beschuldigen en vooral instanties inlichten. Je herkent de huizen van dit slag medemens aan het feit, dat ook op windstille dagen er beweging in de vitrages zit. Hun aanwezigheid in je omgeving kun je onder andere merken aan de verschillende opsporingsambtenaren, die anonieme meldingen nagaan.

Iemand op zijn gedrag aanspreken is prima, zolang je het netjes in een gesprek doet. Dat doet dit slag mensen niet.
Bedankt voor de uitleg, had het zelf niet beter kunnen uitleggen. Ik vind inderdaad dat mensen best op hun gedrag aangesproken mogen worden, maar dat moet wel op een normale manier, misschien eerst even vragen in plaats van direct dat beschuldigende vingertje (zeker in het geval van mensen die zelf niet eens door hebben dat ze zelf de richtlijnen overtreden). Het is makkelijk om zonder enige achtergrond met het vingertje te gaan wijzen, maar dat doet denken aan een slag mensen die dat in de oorlog ook deden.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door Jablan »

Graag gedaan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door moederslink »

Uiteindelijk zijn we via zwartwerkende kappers en sekswerkers toch weer aangekomen bij VIT C behandelingen, kankerpatiënten, oncologen ( meervoud! ) en artsen en acupunctuur :roll:

witte angora
Berichten: 30951
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, als vitamine C uiteindelijk niet blijkt te werken, kun je altijd eens proberen of de kapper een middeltje heeft. En daarmee zijn we weer bij de oorspronkelijke vraag, denk ik. :D

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar goed nieuws voor de sekswerkers. De Christen Unie wil dat steunmaatregelen ook voor hen gaan gelden al voldoen ze niet aan de voorwaarden.

Bron AD

Prostituees in Nederland krijgen hulp uit onverwachte hoek. De ChristenUnie wil dat de financiële noodregelingen voor ondernemers in corona-problemen ook voor prostituees gelden, ook als ze daar nu strikt genomen niet onder vallen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door Radar »

moederslink schreef:
01 apr 2020 17:10
Wat heeft dit alles te maken met wel of niet strafbare kappers en sekswerkers?
Van mij mag er een slotje op. Heeft niets meer te maken met de openingstitel.
moederslink schreef:
01 apr 2020 20:24
Uiteindelijk zijn we via zwartwerkende kappers en sekswerkers toch weer aangekomen bij VIT C behandelingen, kankerpatiënten, oncologen ( meervoud! ) en artsen en acupunctuur :roll:
Inderdaad. Een aantal van zulke offtopicberichten hebben wij dan ook verwijderd, alsmede berichten die op de persoon spelen in plaats van over de inhoud gaan.

Vriendelijke groet,

Radar ^KL

Nijogeth
Berichten: 10093
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik las dat er mogelijk ook voor niet geregistreerde sekswerkers een regeling gaat komen dat ze toch een inkomen gaan hebben. Als dat zo is, kunnen ze misschien vrijwilligerswerk gaan doen, aangezien deze mensen erg bekwaam zijn in mensen begeleiden tot een happy end.

Moneyman
Berichten: 30270
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik weet niet of dat nu zo'n goed idee is. Voor je het weet wordt je genaaid... :wink:

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door Jablan »

Waarom hebben wij het idee, dat een aantal mensen graag bezoek wil ontvangen?

Justmeagain
Berichten: 545
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Stel je voor kom je niet thuis met Corona maar met Chlamydia. Oh nee ze kwam bij ts aan huis.😝

eierdop
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 mar 2017 14:54

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door eierdop »

Zeg , waar hebben we het over. Vinden we de haarlengte belangrijker dan onze gezondheid/leven?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door moederslink »

" coupe Corona " is de nieuwe mode , hartstikke hip en trendy. :wink:

witte angora
Berichten: 30951
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar wat is 'coupe Corona'... Een beetje hippie-achtig? Zo van: lekker laten groeien?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja dus :lol: en een lekker ouderwetse " mat " à la Lee Towers .
Mijn zoon is al zelf ad slag geweest met een tondeuse.
Gedoe als je dat niet gewend bent maar prima gelukt!

witte angora
Berichten: 30951
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door witte angora »

Moeilijk is het niet met een tondeuse. Mits... Die van mijn heeft dus van die opzetkappen van 3, 6, 10 en 13 millimeter. Ok dan. En de baardtrimmer heeft ze alleen in de oneven millimeters. Daar moet ik dus nog even uit zien te komen..

Drie is me te kort, en 13 is me te lang... Komt ook wel weer goed. Ik denk dat ik 10 om 9 doe, dat valt amper op.

Gesloten