LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door scontra »

PeterPeters1966 schreef:
24 jan 2021 14:49
scontra schreef:
24 jan 2021 11:35
alfatrion schreef:
23 jan 2021 20:56
Ik heb zelf zo iets van alles doen wat kan helpen om de R zo klein mogelijk te maken. Mijn streefgetal zou 100 besmettingen per dag of minder zijn.
Dat zijn er naar mijn beleving nog wel veel te veel, maar zolang de Regering aan het klungelen/stuntelen blijft met het vaccinatie beleid is de kans nihil dat uw en mijn streven zal worden bereikt. ;-)
Maar zolang Minister de Jonge niet wil toegeven dat hij er een z......... van maakt en niet de uitvoering van het vaccineren in handen geeft van de logistieke afdeling van het Leger, dan is het nog lang geen 'zomer' in Nederland.
Het grootste probleem nu is dat m.n. AstraZeneca productieproblemen heeft. Daar kan ook het leger niets aan doen.
En waarom kan het in bijv. Israël dan wel ?
Omdat het daar wel een door militairen uitgevoerde procedure is !

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door joep873 »

scontra schreef:
24 jan 2021 18:06
En waarom kan het in bijv. Israël dan wel ?
Omdat het daar wel een door militairen uitgevoerde procedure is !
Nee hoor; ze betalen gewoon veel meer voor hun vaccins, en ze hadden maar een relatief kleine bestelling.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

scontra schreef:
24 jan 2021 18:06

En waarom kan het in bijv. Israël dan wel ?
Omdat het daar wel een door militairen uitgevoerde procedure is !
Laten we dan ook meteen op iedere straathoek militairen zetten. Doen ze in Israel ook. En die mogen ook schieten. Maar ook het Israelische leger kan geen vaccins tevoorschijn toveren die er niet zijn. Maar goed, je zult wel vinden dat het buitenland alles beter doet dan Nederland en dat wij alles waardeloos doen. Je weet dat het gras aan de overkant groener is omdat er meer stront ligt.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door newmikey »

Een hoop speculatie en jurisisch geneuzel hier. Het echte antwoord staat ophttps://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/corona ... -avondklok:

"De regel is dat u tijdens de avondklok niet in de openlucht mag zijn. Dat betekent dat u niet buiten mag zijn, ook niet in de auto of in de trein. U mag wel in uw eigen tuin zijn of op uw balkon. "

Nijogeth
Berichten: 10074
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Europa is wat dit betreft wel iets dat ons tegenwerkt. Israël en de UK hoeven niet centraal in te kopen, zo goedkoop mogelijk. Maar wij in Europa krijgen minder vaccins, omdat we lagere prijzen willen betalen en ook nog eens alles via de EU doen.

Nederland had natuurlijk ook gewoon de hoofdprijs kunnen betalen, apart van Europa en dan had men net als de Britten eerder grotere hoeveelheden vaccins kunnen hebben. Maarja, als AstraZeneca 1,70 per vaccin kost en Pfizer en Moderna 12 en 18 euro, dan weegt geld ineens zwaarder dan de gezondheid.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door joep873 »

Nijogeth schreef:
24 jan 2021 19:12
Nederland had natuurlijk ook gewoon de hoofdprijs kunnen betalen, apart van Europa en dan had men net als de Britten eerder grotere hoeveelheden vaccins kunnen hebben.
En als de andere landen in Europa dat dan ook hadden gedaan dan hadden we nu op precies dezelfde plaats in de wachtrij gestaan als nu, alleen tegen een hogere prijs.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door scontra »

PeterPeters1966 schreef:
24 jan 2021 18:32
scontra schreef:
24 jan 2021 18:06

En waarom kan het in bijv. Israël dan wel ?
Omdat het daar wel een door militairen uitgevoerde procedure is !
Laten we dan ook meteen op iedere straathoek militairen zetten. Doen ze in Israel ook. En die mogen ook schieten. Maar ook het Israelische leger kan geen vaccins tevoorschijn toveren die er niet zijn. Maar goed, je zult wel vinden dat het buitenland alles beter doet dan Nederland en dat wij alles waardeloos doen. Je weet dat het gras aan de overkant groener is omdat er meer stront ligt.
Peter p.

:shock:

alfatrion
Berichten: 21930
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door alfatrion »

Irene van Houte schreef:
24 jan 2021 17:51
alfatrion schreef:
21 jan 2021 05:51
De voortuin is openbare ruimte.
Dat is mijn eigen grond... Dus privé terrein.
Het een sluit het ander niet uit.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door newmikey »

PeterPeters1966 schreef:
24 jan 2021 18:32
Laten we dan ook meteen op iedere straathoek militairen zetten. Doen ze in Israel ook. En die mogen ook schieten.
Pure onzin. Waar heeft u in godesnaam die kolder vandaan?

Moneyman
Berichten: 30249
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door Moneyman »

newmikey schreef:
24 jan 2021 19:11
Een hoop speculatie en jurisisch geneuzel hier. Het echte antwoord staat ophttps://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/corona ... -avondklok:

"De regel is dat u tijdens de avondklok niet in de openlucht mag zijn. Dat betekent dat u niet buiten mag zijn, ook niet in de auto of in de trein. U mag wel in uw eigen tuin zijn of op uw balkon. "
:roll: dat "speculatie en geneuzel", voor zover het over het topiconderwerp gaat, was uiteraard van voordat die informatie op de site stond. Bovendien was dat antwoord al gegeven.

Je toon vind ik dus nogal misplaatst hautain.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Die voortuin is nogal een dingetje zie ik. Echt een hot issue.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door newmikey »

Moneyman schreef:
24 jan 2021 20:33
:roll: dat "speculatie en geneuzel", voor zover het over het topiconderwerp gaat, was uiteraard van voordat die informatie op de site stond.
Vandaar "speculatie" dus.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door moederslink »

Bob Schurkjens schreef:
24 jan 2021 20:37
Die voortuin is nogal een dingetje zie ik. Echt een hot issue.
De vuurkorf zal wel branden :lol:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nou, als de wijkagent dát ziet met de infraroodcamera vanuit de politieheli, dan ben je er pas écht gloeiend bij.

witte angora
Berichten: 30916
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door witte angora »

Komen ze met loeiende sirenes, dan krijg je het pas echt heet onder de voeten.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En dan maar hopen dat je voordeur niet in het slot is gevallen.

witte angora
Berichten: 30916
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door witte angora »

Het wordt een ijzingwekkend verhaal.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door sjohie »

newmikey schreef:
24 jan 2021 20:15
PeterPeters1966 schreef:
24 jan 2021 18:32
Laten we dan ook meteen op iedere straathoek militairen zetten. Doen ze in Israel ook. En die mogen ook schieten.
Pure onzin. Waar heeft u in godesnaam die kolder vandaan?
Het hangt er van af, er zijn zeker steden en streken in Israel waar je op straat militairen ziet, nou is dat vergeleken met Nederland al vrij snel zo, hier patrouilleert het leger nooit op straat. Maar als je als tourist in bepaalde gebieden niet veilig in een taxi met Palestijnse nummerborden kan rondgereden worden, maar ook vice versa in eentje met Israëlische nummerborden, dan weet je dat er in dat land nog wel het eea mis is. Mijn ouders, daar op reis, bleven maar van taxi wisselen op een gegeven moment.

Het is dan wel de enige democratie in de regio, maar dat is net zoiets als de wedstrijd "grootse dwerg" winnen. De buurlanden leggen de democratische lat vrij laag, kan je wel zeggen. Het is met alle (deels zeker noodzakelijke) controles en checkpoints een land wat je zeker niet 1 op 1 kan vergelijken met Nederland.

Tenminste, de politie hier heeft amper drones, laat staan bewapend met traangas zoals in Israël.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

moederslink schreef:
24 jan 2021 20:47
Bob Schurkjens schreef:
24 jan 2021 20:37
Die voortuin is nogal een dingetje zie ik. Echt een hot issue.
De vuurkorf zal wel branden :lol:

Dat heeft die zaterdag avond prima gedaan ja. Reed nog politie of boas vorbij, kon zo niet zien wie precies was. Werd gezegd.....wel in de tuin blijven he met een duim omhoog. En dat was het, geen discussie, gee gezeik of gezeur.

Beter dat dan al die rellende koleresleiers ( en dan druk ik mij nog zeer zeer zacht uit ) wat een stel debielen zeg. Beetje ramen willen ingooien van een ziekenhuis. Die mogen ze terplekke verrot slaan door de ME.

Erthanax
Berichten: 9736
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door Erthanax »

Even terug naar de openbare ruimte en (of: in?) de voortuin.

Als er geen goede erfafscheiding is, geldt de voortuin als openbare ruimte, als ik het goed heb begrepen.

Hoe zit dat dan met een oprit? Is dat dan ook openbare ruimte? Kan dan iedereen daar in theorie dan zomaar zijn auto parkeren? Je mag daar parkeren én het is openbare ruimte, dus waarom dan alleen de "toevallige" eigenaar?

Zo kras zal het toch niet zijn? Op welke gronden (:wink:) kan de bewoner-eigenaar iemand dan verbieden daar te parkeren?

Gesloten