LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Viagogo geeft geen restitutie bij verplaatsing evenement

Hans Treffers
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2020 10:13

Viagogo geeft geen restitutie bij verplaatsing evenement

Ongelezen bericht door Hans Treffers »

We hebben in juli kaartjes gekocht voor een optreden van Andre Rieu. Dat evenement is helaas verplaatst naar volgend jaar, maar dan kunnen wij niet. Ze bieden aan om het voor ons te verkopen op hun site maar er kan volgens hen geen restitutie volgen omdat het evenement verplaatst is en niet geannuleerd. Volgens mij zijn ze wel verplicht om het terug te betalen, maar hoe krijg ik dat dan voor elkaar? Heeft iemand advies?!

De Gelaarsde Kat
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 apr 2020 16:19

Re: Viagogo geeft geen restitutie bij verplaatsing evenement

Ongelezen bericht door De Gelaarsde Kat »

Tsja, Viagogo... daar moet je überhaupt geen kaartjes kopen voor wat voor evenement dan ook, want louche doorverkoper. Dat zou zo langzamerhand wel bekend moeten zijn. En doorverkopen, het is natuurlijk maar de vraag of dat in de huidige omstandigheden gaat lukken. Ik vrees dat u uw verlies zal moeten nemen, u kunt ze voor de rechter slepen, maar of dàt enig soulaas gaat bieden?

Voortaan alleen kaartjes kopen bij de organisator zelf en/of een betrouwbare verkoper als Ticketmaster.

alfatrion
Berichten: 21943
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Viagogo geeft geen restitutie bij verplaatsing evenement

Ongelezen bericht door alfatrion »

U kunt een klacht indien bij de rechter hierover. U geeft uw klachtenbrief, waarin u aangeeft dat u uw geld terug wilt en de omstandigheden uiteenzet, aan de deurwaarder.

NeoDutchio
Berichten: 12387
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Viagogo geeft geen restitutie bij verplaatsing evenement

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zucht, we zullen het nooit leren. Viagogo zal een goed inkomen hebben dankzij alle mensen die niet kijken waar ze kopen, geen kranten lezen, geen waarschuwingen horen en geen televisie kijken.
Wellicht heel hard gezegd, maar ik vind dat de consument zelf verantwoordelijk gemaakt moet worden voor zijn eigen daden. Dus niet kopen bij de officiële verkopen voor eigen risico maken. Wellicht schrikt het dan af en kijken consumenten eerst voordat ze wat gaan doen.
Zo lang mensen daar blijven bestellen en akkoord gaan met een hogere prijs, de kans om niet binnen te komen en voorwaarden die enkel in het voordeel van het bedrijf zijn, dan is dat een eigen keuze. Jammer, maar zonde van het geld.

Danno
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jul 2019 13:35

Re: Viagogo geeft geen restitutie bij verplaatsing evenement

Ongelezen bericht door Danno »

Het beste is om zelf de kaartjes door te verkopen via de site TicketSwap. Dat is een betrouwbare site, heb er zelf vaker gebruik van gemaakt. De kaartjes zullen niet meteen verkocht worden maar tegen de tijd dat het concert gaat plaats vinden, raak je ze echt wel kwijt. Concerten van André Rieu zijn altijd uitverkocht.

Gesloten