LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat zijn de rechten van mensen bij de afgelasting van het Songfestival?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wat zijn de rechten van mensen bij de afgelasting van het Songfestival?

Ongelezen bericht door berndv »

Kees2850 schreef:
18 mar 2020 15:45
1. Heeft een verhuurder het recht om de huurder aan een betaling te houden?
ligt er aan wat er afgesproken is. Annuleren kent zijn voorwaarden, dus die zouden in de overeenkomst moeten staan. Volgens airbnb moet kan je als verhuurder kiezen voor verschillende vormen van voorwaarden:
https://www.airbnb.nl/home/cancellation_policies
Kees2850 schreef:
18 mar 2020 15:45
2. Heeft een huurder het recht op teruggave, geheel of gedeeltelijk van wat al is betaald?
eigenlijk hetzelfde antwoord als bij 1
Kees2850 schreef:
18 mar 2020 15:45
3. Heeft een eventueel wel of niet afgesloten annulerings verzekering daar invloed o
lijkt mij niet. Initiatief tot annuleren komt van de huurder, niet van de verhuurder. Tenzij er halverwege mei nog steeds beperkende maatregelen zijn, zal de verhuurder niet zomaar annuleren, en ondanks dat deze kamer geboekt is omdat het songfestival daar in Rotterdam is, geeft je dat volgens mij juridisch nog geen recht om de geboekte hotelkamer kosteloos annuleren.

alfatrion
Berichten: 21933
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wat zijn de rechten van mensen bij de afgelasting van het Songfestival?

Ongelezen bericht door alfatrion »

De huurovereenkomst wordt hier niet door aangetast. De verhuurder moet de woning ter beschikking stellen en de huurder moet betalen. Dat laatste wordt slechts anders wanneer de woning niet ter beschikking kan worden gesteld vanwege maatregelen. Ik ga hierbij uit dat er geen voorwaarden zijn die een andere, gunstiger regeling kent.

Normaal zou de organisator van het songfestival aansprakelijk stellen voor de schade van de huur, maar dat kan hier niet.

NeoDutchio
Berichten: 12362
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wat zijn de rechten van mensen bij de afgelasting van het Songfestival?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Alles valt en staat met de overeenkomst. Er zijn verhuurders die coulant zijn en annuleringsvoorwaarden hebben.
Heel zwart wit gezegd is er een overeenkomst die door beide partijen nagekomen moet worden. Alles wat in het voordeel van de consument kan uitvallen is positief.
Het verhuren van locaties en het songfestival hebben niets met elkaar te maken, het annuleren van het een geeft geen recht om het ander ook te annuleren.

Cro
Berichten: 2086
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Wat zijn de rechten van mensen bij de afgelasting van het Songfestival?

Ongelezen bericht door Cro »

Ik denk dat je deze discussie ook nog wel gaat zien omtrent verhuur in de buurt van andere evenementen, denk bijvoorbeeld aan de GP van Zandvoort.

Ik verwacht echter dat in principe de overeenkomst gewoon staat tenzij je hebt opgenomen in de voorwaarden dat de overeenkomst komt te vervallen wanneer evenement 'X' komt te vervallen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Wat zijn de rechten van mensen bij de afgelasting van het Songfestival?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik verwacht veel coulance als je in 2021 wel gaat.

Alleen is er iemand die in september 2020 naar Almere verhuisde dus niet jaar later kan verhuren.
Ook is het een loterij of je geld terug kreeg, welke verhuurder.

En dit Festival en de verhuur hadden alleen dezelfde datum.
Denk dat gezien de prijzen vele voor 't geld gaan en volgende jaar nogmaals willen vangen.
Net waar je toevallig boekte.

Zelf heb ik de ruimte naar de later te bepalen datums in 2021 verschoven, afhankelijk van de kaarten die ze hebben.
Ik kreeg een aanbetaling en hopelijk 2021 de rest... bij niet bevestigen zijn ze alleen de aanbetaling kwijt.

Het risico van geen Hotel maar Air Bnb is voor de persoon die boekte helaas.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wat zijn de rechten van mensen bij de afgelasting van het Songfestival?

Ongelezen bericht door berndv »

Cro schreef:
18 mar 2020 16:23
Ik denk dat je deze discussie ook nog wel gaat zien omtrent verhuur in de buurt van andere evenementen, denk bijvoorbeeld aan de GP van Zandvoort.
oh ja, en in zekere zin is deze discussie er al op dit forum. Kijk eens naar de mensen die geen pakketreis hebben geboekt, maar losse vliegtickets en los verblijf.

Wellicht dat er inderdaad boekingen zijn met een koppeling in de voorwaarden als soort arrangement. Dan krijg je meer overeenkomst met pakketreizen, Formule1 Weekend met entree Formule 1 en hotelovernachting, dan zouden er wellicht mogelijkheden zijn, aangezien de overeenkomst niet nagekomen kan worden. Maar het voorbeeld waar Kees2850 mee kwam, in de vorm van een bij AirBnB geboekte accomodatie omdat je zelf kaarten voor het songfestival hebt, dan zul je wel kosteloos kunnen annuleren, mits dit in de voorwaarden opgenomen is.

Arizonakid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Wat zijn de rechten van mensen bij de afgelasting van het Songfestival?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Komkommer lult en liegt weer uit zijn nek. Annuleren bij Airbnb is tot 14 dagen van te voren gratis.

https://www.airbnb.nl/home/cancellation_policies

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wat zijn de rechten van mensen bij de afgelasting van het Songfestival?

Ongelezen bericht door berndv »

Arizonakid schreef:
18 mar 2020 16:30
Komkommer lult en liegt weer uit zijn nek. Annuleren bij Airbnb is tot 14 dagen van te voren gratis.

https://www.airbnb.nl/home/cancellation_policies
afhankelijk van welke voorwaarden de verhuurder hanteert, je kunt die schuif namelijk verzetten, en het staat de verhuurder vrij om de voorwaarden te kiezen die diegene het meest passend vindt.
Op Airbnb kunnen verhuurders kiezen welke annuleringsvoorwaarden ze gasten willen aanbieden en gasten kunnen deze bekijken voordat ze reserveren.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Wat zijn de rechten van mensen bij de afgelasting van het Songfestival?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik heb even snel aangeboden en weet niet meer welke voorwaarden.

Moet nog even uitzoeken maar bij verschuiven hebben ze geen boekingskosten volgende jaar.
Verder heb ik de bedden geleend bij Scouting elders dus alleen ophaal en terugbreng kosten.

En voor de €50,- incl. maaltijd vooraf, slapen en ontbijt de volgende dag + vervoer naar en terug verwacht ik vele in 2021 terug te zien.... Als ze annuleren, ik zit er niet mee, luxe slaap schuur.

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wat zijn de rechten van mensen bij de afgelasting van het Songfestival?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Komkommertijd schreef:
18 mar 2020 16:42
Ik heb even snel aangeboden en weet niet meer welke voorwaarden.

Moet nog even uitzoeken maar bij verschuiven hebben ze geen boekingskosten volgende jaar.
Verder heb ik de bedden geleend bij Scouting elders dus alleen ophaal en terugbreng kosten.

En voor de €50,- incl. maaltijd vooraf, slapen en ontbijt de volgende dag + vervoer naar en terug verwacht ik vele in 2021 terug te zien.... Als ze annuleren, ik zit er niet mee, luxe slaap schuur.

Het wordt steeds gekker.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Wat zijn de rechten van mensen bij de afgelasting van het Songfestival?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik heb in een ex bedrijfspand, thans hobby ruimte voor dit op redelijke afstand bedden aangeboden.....
Mag toch?
Ik vind gezien de vooraf maaltijd, en volgende dag ontbijt niet slecht voor deze redelijke prijs!
Vele vragen paar honderd euro voor alleen maar een bed.

Denk dat juist die erg dure kei harde eisen stellen, en vooruitbetaald voor de winst gaan.. dit jaar en volgende jaar ook!
Ik weet nog dat we ooit Wonnen met Teddy Scholten ....1959... en dat was; Een beetje!

https://www.youtube.com/watch?v=DG12m8uF8nc

alfatrion
Berichten: 21933
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wat zijn de rechten van mensen bij de afgelasting van het Songfestival?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Airbnb kun je kosteloos ontbinden. Dit was zojuist in het nieuws.

Gesloten