LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] meer weten over videomontage?????

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
PF

meer weten over videomontage?????

Ongelezen bericht door PF »

wil je meer weten over videomontage of heb je een probleem waar je niet uit komt?
Kijk dan op www.videomontageforum.nl

hurstja

Re: meer weten over videomontage?????

Ongelezen bericht door hurstja »

Waarom niet gewoon iMovie gebruiken op je Apple Mac. Gratis, uiterst gebruiksvriendelijk en integratie met foto, muziek en... DVD. :lol:

Gast

Re: meer weten over videomontage?????

Ongelezen bericht door Gast »

windows moviemaker is ook gratis bij WindowsXp geleverd

Louis2
Berichten: 74
Lid geworden op: 31 jul 2004 00:25

Re: meer weten over videomontage?????

Ongelezen bericht door Louis2 »

Inderdaad Moviemaker zit in XP gebakken maar biedt weinig mogelijkheden. Tenminste ik wilde meer. Voor de beginnende filmer is het een leuk programma, echter gaandeweg wanneer je wat bedreven wordt in het filmen en monteren, wil je toch iets meer "jeux" in je videomontage aanbrengen. En dan heb je videobewerkingssoftware nodig. Die bieden toch echt veel meer mogelijkheden.

Zelf ben ik begonnen met Pinnacle Studio versie 8, maar deze versie liep niet zoals op de verpakking beloofd werd. Ik had vaak last van "vastlopers". Nu heb ik versie 8 ge-upgraded naar versie 9 en ik moet zeggen dat dat een hele verbetering is. Geen vastlopers meer en loopt als een trein. In versie 9 zitten o.a. de mogelijkheid de videomontage om te zetten in 16:9 en surround geluid in te stellen.
Ik vind dat Pinnacle Studio 9 eigenlijk op de 1e plaats had moeten staan in de test.

Naarmate je meer met het programma werkt ga je ook meer mogelijkheden benutten. En voorlopig zitten er nog veel te ontdekken mogelijkheden in Pinnacle Studio 9.
En voor Pinnacle gebruikers is er ook een Nederlandstalig forum waar je tips e.d. kunt vinden. Het adres: www.studio.club.tip.nl/
Ik heb al diverse films omgezet naar DVD en dat is echt een genot om naar te kijken.


Gesloten