LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] philipspixelplus 2 tv

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
mvandam

philipspixelplus 2 tv

Ongelezen bericht door mvandam »

Ik heb sinds een maand pixelpus 2 tv van Philips. TV zou een nog beter beeld moeten geven dan 100 HZ tv. Beeld is echter vaak niet scherp bij snel bewegende beelden.Soms zijn er blokjes te zien. Effect is echter niet altijd te zien maar doet zich met name voor bij wat oudere films (niet uitsluitend). Reparateur heeft er na gekeken en zegt dat tv aan alle specificaties voldoet en zegt dat effect gevolg is van digitalisering. Ik heb dit echter nooit bij andere tv's gezien. Zijn er andere die okk pixelplus hebben en te mken hebben met zelde effect ? Heeft er iemand advies wat nu te doen ?

bertels1

Re: philipspixelplus 2 tv

Ongelezen bericht door bertels1 »

Heeft u de tv goed beken en beluisterd in de winkel ???

Ik was van plan om een philips pixelplus 2 te kopen (32 inch)

vond het beeld nog slechter dan mijn huidige tv van 12 jaar oud, het geluid vond ik 10x slechter dan mijn huidige tv, zonder aankoop de winkel weer uit gegaan. kijk nu elke avond met veel plezier naar mijn oude bak.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: philipspixelplus 2 tv

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Dat dit verschijnsel bij oude films voorkomt, lijkt mij toch een vreemd verhaal. Normaal gesproken KAN dit niet. Digitale signalen hebben een bepaalde geheugen tijd nodig om goed te worden weergegeven. Zijn er snelle veranderingen in het beeld, bv bij sportevenementen, dan kan het gebeuren dat de geheugens hen niet snel genoeg kunnen opslaan en weergeven, waardoor dit blokjes effect ontstaat. Bij film is er geen beweging in het beeld tijdens de weergave, omdat ieder beeldje afzonderlijk wordt geprojecteert en dus op het moment van weergave stil staat. Wat wel voorkomt is dat bij een te zwakke ontvangst er soms gedeelten van het beeld weg kunnen vallen, waardoor dit verschijnsel ook kan optreden.

Vr. Gr. Hans.

FM

Re: philipspixelplus 2 tv

Ongelezen bericht door FM »

ik heb zelff een PANASONIC met ACUITY system is zelfde als PIXEL PLUS volgens zeggen zelfs beter ,ik heb hier totaal geen last van ook niet bij oude films

dirk jan

Re: philipspixelplus 2 tv

Ongelezen bericht door dirk jan »

ik was ook van plan om een pixelplus2 te kopen maar toen zag ik de panasonic ACUITY tv wat een vershil vegeleken met philips beter beeld,beter geluid ,beter kwaliteit acuity systeem werkt 100 procent werkt ook met 100hz bij philips zie je de blokken er gewoon doorheenlopen keus was niet moeilijk meer de panasonic was iets duurder maar dan heb je ook wat zeker geen spijt alleen maar lof gekregen van mensen die de tv ook hebben gezien

Gesloten