LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afgekeurt vanwege verkeerde banden

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: afgekeurt vanwege verkeerde banden

Ongelezen bericht door keurmeester »

de loadindex is pas vanaf bj.(of datum in gebruikname) 01/01/1998 een controlepunt bij de apk.
wie weet was dit wel een '97 er ? 8)

De op de band van een bedrijfsauto, in gebruik genomen na 31 december 1997, en op de band van een T100-bus vermelde load-index mag niet kleiner zijn dan de load-index, behorende bij de maximum last per band van de in het kentekenregister vermelde aslast

(c) RDW (opgemaakt door I. Pantic)


p.s. de reactie was zo oud niet hoor.
gr. Leo

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: afgekeurt vanwege verkeerde banden

Ongelezen bericht door D1RK »

Op zoek en van verveling heeft een 7 jarig meisje een oude vraag uit 2005 gevonden, en Anastatia weet nu ook dat ze dat beter niet kan doen, gezien de antwoorden, nu meer en betere, maar de vragensteller is verdwenen, maar wel intressant.

Je mag vaak ook geen bestelbanden onder een personen versie leggen wegens snelheid, dus dit was andersom, wegens max toegestaan draagvermogen....

Ik mag hier niet harder dan 120 Km maar de banden moeten wel 192 kunnen dus moet ik met tot 200Km index kopen...
En dan blijven er weinig goede terrein banden over, dus monteerde ik ook 170 km versie, en als APK komt doe ik gewoon winterbanden eronder, die mogen dan weer wel langzamer zijn, dus wat zijn dit voor regels?

Gewone banden moeten aan de max snelheid van voertuig voldoen, uitgezonderd winterbanden...

Zal ik naar Afrika emigreren, het begint hier aardig op een bananen republiek te lijken!

keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: afgekeurt vanwege verkeerde banden

Ongelezen bericht door keurmeester »

D1RK,
als APK komt doe ik gewoon winterbanden eronder, die mogen dan weer wel langzamer zijn, dus wat zijn dit voor regels?
Lees de antwoorden even door en het juiste antwoordt staat er bij (is geen eis)8)
en over leeftijd valt niet te tw.....n :wink:

succes!! gr. Leo

Gesloten