LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onwetmatig handelen van school

Bespreek hier ervaringen over basis- en middelbare scholen
cin1000
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2012 13:20

Re: onwetmatig handelen van school

Ongelezen bericht door cin1000 »

Hallo,

Ik weet dat het inmiddels opgelost is, maar juist wél een klacht indienen en deze ccen naar de onderwijsinspectie.
Er gebeuren nl in onderwijsland veeeeeeeeeeeel te veel van dit soort vreemde fratsen en wanneer iedereen het er uit uitputting of opluchting maar bij laat zitten, verandert er nooit iets.

Ik heb eenzelfde sitiuatie meegemaakt met mijn zoon en ik zorg er echt wel voor dat er op zijn minst een signaal naar de juiste partijen gaat.

JoseeR
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 aug 2009 10:10

Re: onwetmatig handelen van school

Ongelezen bericht door JoseeR »

Beste Cin,

Ik heb ook een klacht ingediend bij de Onderwijsinspectie, maar zij doen er niets mee. De school is aangesloten bij een Landelijke Klachtencommissie en daar moet je een klacht bij neerleggen. De school en jij worden dan opgeroepen voor een zitting (maanden later).

Achteraf ben ik blij dat alles zo gelopen is. Een zoon, die vorig jaar een 4 gemiddeld stond voor Scheikunde en mede daardoor gezakt is, staat nu ruim een 8. Hij krijgt "eindelijk" les. Met mijn jongste zoon gaat alles ook meer dan goed. Hij heeft het enorm naar zijn en haalt ook hierdoor hoge cijfers.

Ik hoor genoeg klachten over hun vorige school. Weer laten een aantal docenten leerlingen aan hun lot over. Het mag schijnbaar! Weer worden bepaalde leerlingen voorgetrokken.....Wij zijn gelukkig van deze berg ellende af.

Gesloten