LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] toeslag niet automatisch verlengd (verplaatst topic)

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
fanvanradar
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 aug 2006 21:26

toeslag niet automatisch verlengd (verplaatst topic)

Ongelezen bericht door fanvanradar »

fanvanradar


Geplaatst op 05 Jan 2007 20:24 door fanvanradar


--------------------------------------------------------------------------------

Maandenlang werd er reclame uitgezonden op tv met de slogan: "en als u in 2006 al huurtoeslag ontving hoeft u helemaal NIETS te doen, de toeslag wordt dan gewoon verlengd."

Mooie slogan maar ze hebben er net als vorig jaar dus WEER een puinhoop van gemaakt. Ieder huishouden zou een beschikking ontvangen in december en tot op heden heb ik nog niets gehad, laat staan dat ik mijn toeslag heb ontvangen rond 20 december.

Een aantal dagen geleden gebeld met de belastingtelefoon en het probleem uitgelegd. Er werd gezegd dat "ze het gewoon erg druk hadden gehad in december" en dat door de drukte een extra betaaldag was ingelast (waar je dan ook nog blij mee moet zijn) op 4 januari. Indien ik op 4 januari nog niets had ontvangen moest ik nog maar eens terug bellen.

Vandaag 5 januari maar terug gebeld. Hun antwoord:
"Helaas mevrouw maar uw huurtoeslag is niet automatisch verlengd, een fout van ons maar we weten nog niet waar het is mis gegaan. U zult uw toeslag opnieuw moeten aanvragen en ja dan zou ik wel een paar maanden moeten wachten op mijn geld". Toen ik uitlegde dat ik een minimum inkomen heb en ik dus nu al 1 keer de volledige huur heb moeten betalen en daar dus echt niet nog een paar maanden bij konden komen omdat ik dan geen eten kon kopen was hun reactie:

Helaas konden ze verder niet meer voor me doen. Als de deurwaarder aan de deur stond omdat ik mijn rekeningen niet meer kon betalen moest ik nog maar eens terug bellen.

Belastingdienst... leuker kunnen ze het niet maken.

M.G

Naar boven


Jakobs-60


Geplaatst op 08 Jan 2007 16:21 door Jakobs-60


--------------------------------------------------------------------------------

Hoi fanvanradar,

Ik zit met het zelfde probleem inkomsten zijn niet veranderd en kreeg afgelopen dec. geen huurtoeslag.
Gebeld met het belastingkantoor en kreeg te horen dat er bij hun een fout was gemaakt maar ze wilde dit niet oplossen ik moest wachten op de beschikking want hier stond de fout op.
Als ik de beschikking had moest ik hun nog maar eens bellen.
Nu 8 jan. nog steeds geen beschikking ontvangen en ook geen huurtoeslag.
De volle huur kon ik niet betalen en heb toen contact opgenomen met de woningbouw en hier het verhaal uitgelegd en ik hoef nu niet het hele huurbedrag te betalen.
Het bedrag wat ik normaal kreeg aan huurtoeslag kon ik van de totale huur in mindering brengen.
Neem contact op met je woningbouw en vertel hier je verhaal deze zullen je zeker helpen want je bent niet de eerste die hiermee komt.
Bij elke woningbouw zijn ze op de hoogte van deze problemen die door de belastingdienst worden veroorzaakt.

Naar boven


sprokkel


Geplaatst op 08 Jan 2007 16:29 door sprokkel


--------------------------------------------------------------------------------

Neem kontact op met de nationale ombudsman, deze helpt u met voorrang als het gaat om huur, zorg en kinder toeslag.

Naar boven


BjornS


Geplaatst op 24 Jan 2007 21:35 door BjornS


--------------------------------------------------------------------------------

Nou, en ik heb juist het omgekeerde, sinds Juni 2006 ben ik bezig om mijn Huurtoeslag op te zeggen. Na 3 electronisch ingevulde formulieren m.b.t. beeindiging huurtoeslag, en 4 telefoontjes met de belastingdienst helpdesk en 2 telefonische aanvragen (beeindiging huursubsidie) bij de belastingdienst in mijn woonplaats, werd dus de 19e Januari weer doodleuk mijn huursubsidie bijgeschreven. Ik sta inmiddels al 3 keer als urgent in de computer bij de belastingdienst en nog steeds gebeurt er niets. HOE KOM IK HIER IN GODSNAAM VANAF. Sorry hoor maar ik zit met mijn handen in het haar. Hoe kan en mag de belastingdienst zulke grove fouten maken. Kan men hier als burger dan totaal niet tegen in het verweer komen?

Naar boven


Frankkk


Geplaatst op 24 Jan 2007 21:58 door Frankkk


--------------------------------------------------------------------------------

@BojrnS: hetzelfde is ook bij mij aan de hand; ze blijven maar storten.... Ik verwacht echter dat er snel verandering in komt na het doen van de aangifte inkomstenbelasting 2006...

En ach, niet krijgen is nog altijd erger...

En nee, in verweer komen heeft geen zin, zo lijkt de praktijk te zijn. Ik neem aan dat ze ergens in de hierarchie beslissen wat prioriteit krijgt en dan gebeurt er dus niets als je niet op dat lijstje voorkomt.

Een advocaat in de arm nemen doe je ook niet, omdat je er financieel niet op achteruit gaat. Daar zullen ze vast rekening mee houden bij de belastingdienst. En door te wachten op je aangifte van 2006 hoeven ze er straks maar één keer aandacht aan te geven, in plaats van twee keer en ja... dat scheelt tijd en dus geld...

Er zit inderdaad niets anders op dan gewoon af te wachten en blij te zijn dat je genoeg verdient om geen recht te hebben op huurtoeslag.

Naar boven


fanvanradar


Geplaatst op 28 Jan 2007 11:19 door fanvanradar


--------------------------------------------------------------------------------

En inmiddels zijn we weken verder en nog steeds heb ik niets gehoord of ontvangen. Alhoewel, ik heb wel iets ontvangen... Toen ik ze aan de telefoon had 5 januari verkondigden ze dat het nieuwe aanvraagformulier METEEN zou worden toegezonden. Aangezien ik op 5 januari maar meteen digitaal mijn nieuwe aanvraag heb gedaan was ik dit inmiddels alweer helemaal vergeten. Tot mijn grote verbazing kreeg ik VIER! weken later eindelijk mijn aanvraagformulier binnen, echter wel met de mededeling dat de bijbehorende toelichting (niet geheel onbelangrijk dacht ik zo) helaas niet meer op voorraad was. Wel waren ze zo "sociaal" om even een link te geven waar ik die toelichting zelf kon downloaden. Heel slim weer van de belastingdienst. Leuk voor de mensen geen pc hebben en laten we er vanuit gaan dat de mensen die om die formulieren vragen dat ook idd niet hebben. Ze zijn nog te beroerd om zelf even een toelichting te downloaden en daar een kopietje van te maken. Te achterlijk en triest voor woorden!!!

En ondertussen kun je maar zien hoe je je boodschappen kunt doen!

M.G.

ps. Ik ga dit topic even kopiëren naar het prikbord belastingen, zie dat het eigenlijk daar thuis hoort.

fanvanradar
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 aug 2006 21:26

Re: toeslag niet automatisch verlengd (verplaatst topic)

Ongelezen bericht door fanvanradar »

Tot mijn grote verbazing kreeg ik VIER! weken later eindelijk mijn aanvraagformulier binnen
Herstel, dit moet 3 weken zijn maar ook dat is al erg genoeg. :?

Femma
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2007 23:29

Re: toeslag niet automatisch verlengd (verplaatst topic)

Ongelezen bericht door Femma »

Hoi Fanvanradar,

Ik heb het zelfde probleem, ik krijg sinds 2007 geen huur- en geen zorgtoeslag meer! De belastingdienst geeft toe dat het hun fout is, maar doet verder niets. Ik moest maar een nieuwe aanvraag indienen. Inmiddels is het al Februari en ik heb nog steeds niets ontvangen. Ik heb er nog maar eens achteraan gebeld, en ze verwachten mij aanvraag pas in maart te kunnen behandelen. Een beetje opschieten omdat het hun fout is is er dus ook niet bij!
Denken ze dat ik minimaal drie maanden huur- en zorgtoeslag zomaar kan voorschieten?!

Indiana
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mar 2006 14:08

Re: toeslag niet automatisch verlengd (verplaatst topic)

Ongelezen bericht door Indiana »

Ik ken ook iemand waarbij de huur en zorgtoeslag niet is verlengt. Na 20 keer bellen konden ze niet vertellen wat de reden hiervan is. Wat we konden doen?
Opnieuw aanvragen!

We zijn naar het belastingkantoor in Almelo gereden en daar konden ze ons ook niet vertellen wat er aan de hand was.

Foutje in de software werd er gezegd.

Wel was de baliemedewerker zo vriendelijk om de benodigde formulieren in te vullen en de volgende dag was er bericht dat de aanvraag was ingediend.

En nu......?
Is het nog steeds afwachten wanneer nu eindelijk weer eens betaald gaat worden.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: toeslag niet automatisch verlengd (verplaatst topic)

Ongelezen bericht door Frankkk »

Het is mogelijk om een SPOEDBETALING aan te vragen, dan wordt binnen 10 dagen betaald (is de bedoeling). Doe dit echter wel via het loket, zoals de aanvraag (klonk goed, want bericht dat aanvraag is ingediend); via de belastingtelefoon geef ik je weinig kans.

fanvanradar
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 aug 2006 21:26

Re: toeslag niet automatisch verlengd (verplaatst topic)

Ongelezen bericht door fanvanradar »

En inmiddels is het bijna maart en heb ik nog steeds niets gehoord laat staan ontvangen. Ik ben met de woningbouw met veel moeite overeen kunnen komen dat ik tot april in ieder geval niet de volledige huur hoef te betalen maar per 1 april willen zij hun geld ook binnen hebben, en terecht natuurlijk. En een spoedbetaling? Pffffff wat is dat? Als ik deurwaarders aan de deur had moest ik maar eens terugbellen, alsof ik daar iets mee opschiet. Mijn wederhelft had dus al om dezelfde reden deurwaarders aan de deur (zit al een dik half haar zonder toeslag) maar denk maar niet dat ze iets voor je doen hoor. :evil:

Jemig wat ben ik die gasten daar zat. Wordt het niet eens tijd dat Radar hier een heel programma aan gaat besteden? Tis toch te achterlijk voor woorden dat mensen met een minimum inkomen zo grandioos de dupe zijn door de fouten van de belastingdienst.

Ben zo ondertussen pisnijdig!!! :evil:

Ik lees net in een andere topic trouwens ook nog dat de digitale aangifte vaak na 3 keer verzenden nog niet eens aankomt. Ik hou mijn hart vast. Zal morgen maar eens gaan bellen. Als ook dat nog is misgegaan sta ik niet meer voor mezelf in. :evil: :evil: :evil:

Een hele boze fan van Radar.

Goozzz
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jan 2007 03:00

Re: toeslag niet automatisch verlengd (verplaatst topic)

Ongelezen bericht door Goozzz »

Dit bericht heb ik ook als nieuw topic op het forum gezet, ben benieuwd naar de reacties..

Ik heb heel veel topics over de belasting zitten lezen, met groeiende verwondering en verbazing, ongelooflijk dat er zó met mensen omgegaan wordt bij de overheid.
Ik las ergens ook de volgende reactie :

Geplaatst op 16 Feb 2007 18:26 door jackieline
--------------------------------------------------------------------------------

De belastingdienst zou eens de moeite moeten nemen om dit topic op het forum door te lezen. !!!

Hier ben ik het volledig mee eens !!!

Kan RADAR er niet voor zorgen dat ál deze topics naar de Belastingdienst worden gemaild of zo , of desnoods persoonlijk afgegeven wordt aan de hoogste top bij deze instantie, waarbij RADAR er op toeziet dat ook werkelijk álle ellende die ze veroorzaken wordt gelezen ???

Misschien.....hééééél misschien gaat er dan ergens een :idea: branden ???

Offe ......moet er iemand een oproep plaatsen om met zijn allen onze topics door te mailen naar de Belastingdienst ??
Ik weet het ook niet, hoor.....maar ik vind wel dat er aktie ondernomen moet worden.....voor ál diegenen die nu zo in de kou worden gezet !!!

fanvanradar
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 aug 2006 21:26

Re: toeslag niet automatisch verlengd (verplaatst topic)

Ongelezen bericht door fanvanradar »

Indien je naar de startpagina van Radar gaat en klikt op CONTACT zie je een schermpje waarin je een suggestie voor de uitzending kunt geven. Ik heb het vanmiddag al ingevuld in de hoop dat meerdere lotgeloten dit doen en er inderdaad aandacht voor komt.

Samen staat we sterk? :?

fanvanradar

fanvanradar
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 aug 2006 21:26

Re: toeslag niet automatisch verlengd (verplaatst topic)

Ongelezen bericht door fanvanradar »

Inmiddels krijg ik al DRIE maandag geen huurtoeslag terwijl ik daar wel recht op heb. DRIE maanden keer E 175,- Heeft de belastingdienst enig idee hoeveel dat is voor iemand met een inkomen van E 800,- in de maand? En als ik nu nog de enige was maar de helft van hurend Nederland schijnt hier last van te hebben. En STEL dit probleem is de wereld uitgeholpen (wie weet wanneer en na hoeveel deurwaarders :cry: ) Hoe gaat het dan volgend jaar? WEER dezelfde ellende? :cry:

En hoe werkt het andersom?
Ik mag wel na mijn aangifte in april 3 maanden huurtoeslag van vorig jaar terugbetalen. Reden: ik ben op 10 maart verhuisd en zij hebben betaald vanaf januari met terugwerkende kracht terwijl ik pas vanaf april recht had op huurtoeslag. Ook zoiets leuks van de belastingdienst. Geen omschrijving/uitleg of niets erbij. Moet je allemaal maar zelf achter zien te komen. Ik ben benieuwd of zij net zoveel geduld hebben met mijn betaling want ik heb nog geen idee waar ik het geld vandaag moet halen. Maar ik ben bang dat zij het niet pikken als ze minimaal 3 maanden op hun geld moeten wachten. Maar wij moeten alles maar gewoon slikken. :evil: :cry:

fanvanradar

Lindap
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mar 2007 15:28

Re: toeslag niet automatisch verlengd (verplaatst topic)

Ongelezen bericht door Lindap »

de kinderopvangtoeslag is niet uitbetaald voor 2 maanden
en nu heb ik een zeer hoge viercijferige aanmaning van de kinderopvang.

ik zit met de handen in het haar.

update, was foutje opvang niet van belastingdienst die hebben keurig alles betaald
Laatst gewijzigd door Lindap op 09 mar 2007 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.

fanvanradar
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 aug 2006 21:26

Re: toeslag niet automatisch verlengd (verplaatst topic)

Ongelezen bericht door fanvanradar »

Mijn laatste nieuws:

Ik was het zat en had geen zin in deurwaarders aangezien mijn verhuurder op 1 april zijn geld ook wil hebben. Dus ik heb maar weer eens gebeld met de belastingdienst en zij boden waarempel zelf een spoedbetaling aan. Er zou een notitie gemaakt worden en ik zou binnen 2 dagen worden terug gebeld. Ik werd inderdaad zomaar keurig terug gebeld en mij werd meteen medegedeeld dat er een spoedbetaling onderweg was van 700 euro. Dus incl. de toeslag voor april. Nu maar hopen dat het in april ook echt rond is allemaal.

Dus mijn advies aan iedereen in hetzelfde schuitje: toch maar een spoedbetaling aanvragen dan.

Fanvanradar

fanvanradar
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 aug 2006 21:26

Re: toeslag niet automatisch verlengd (verplaatst topic)

Ongelezen bericht door fanvanradar »

Helaas helaas, het kon ook niet goed gaan. Geen 4 maanden overgemaakt gekregen maar 3 maanden. Ok, het is beter dan niets maar het zijn de aan mij beloofde 4 maanden die ZIJ achter lagen met betalen. DUS nu heb ik mijn verhuurder mijn schuld tot nu toe wel kunnen terugbetalen maar mijn volledige huur die mijn verhuurder per 1 april weer gewoon gaat afschrijven kan ik nog steeds niet betalen. Ik heb contact opgenomen met de belastingdienst en hun argument was:

Het was al heel uitzonderlijk dat ik uberhaupt een voorschot had gekregen dus daar mocht ik al heel blij mee zijn. :evil: En voorschotten werden altijd maar maximaal 3 maanden gegegeven ongeacht of zij bij wijze van spreken een jaar achter liggen. :evil: Hijs weer fijn! :evil:

Fanvanradar

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: toeslag niet automatisch verlengd (verplaatst topic)

Ongelezen bericht door Frankkk »

@fanvanradar: Je moet dan vragen waar je kunt terugvinden dat het maximum inderdaad 3 maanden is.

Lijkt me immers niet onmogelijk dat ze dat alleen maar hebben gezegd om van u af te zijn.

fanvanradar
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 aug 2006 21:26

Re: toeslag niet automatisch verlengd (verplaatst topic)

Ongelezen bericht door fanvanradar »

Het meest trieste vind ik nog dat ze het een VOORSCHOT durven noemen. Tis tenslotte hun eigen achterstallige betaling van 4 maanden dus hoezo VOORSCHOT? Schiet mij maar lek. :evil:

fanvanradar

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: toeslag niet automatisch verlengd (verplaatst topic)

Ongelezen bericht door Frankkk »

@fanvanradar: Het belangrijkste lijkt me toch dat het grootste deel nu is betaald. Dat ze het een voorschot noemen komt een beetje wrang over, maar de betaling is waarschijlijk pas definitief na de definitieve aanslag inkomstenbelasting van het betreffende belasting/toeslag-jaar.

Estherr
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mar 2007 12:24

Re: toeslag niet automatisch verlengd (verplaatst topic)

Ongelezen bericht door Estherr »

hier ook het zelfde probleem met zorgtoeslag!
we kregen tot december netjes onze toeslag!
sinds januari ontvangen we niks meer terwijl we er recht op hebbe, op het callcenter beloven ze al weken dat we terug gebeld worden om het te regelen dit gebeurd maar niet dus ook wij rijden er van de week langs!

fanvanradar
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 aug 2006 21:26

Re: toeslag niet automatisch verlengd (verplaatst topic)

Ongelezen bericht door fanvanradar »

En het laatste nieuws hier:

WEER geen huurtoeslag voor april ontvangen. Meteen gebeld voor maar weer een voorschot maar dat ging natuurlijk ECHT niet. Ik moest toch echt even gewoon geduld hebben. :evil: :evil: :evil: Als het 'goed' was zou ik voor 20 april iets horen. Nou, ik geloof er geen *** meer van! :evil:

fanvanradar

Femma
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2007 23:29

Re: toeslag niet automatisch verlengd (verplaatst topic)

Ongelezen bericht door Femma »

Ik heb nog steeds geen huur- en geen zorgtoeslag uitbetaalt gekregen. Ik heb binnen de termijn er drie keer achteraan gebeld om te controleren of de aanvraag nog in behandeling was. De reactie termijn van de belastingdienst in inmiddels verstreken. Dus... heb ik er maar weer eens achteraan gebeld. De zorgtoeslag moet ik volgens hun systeem nu vanaf april gaan ontvangen. MAAR DE HUURTOESLAG NIET. HIJ IS "BLIJVEN HANGEN" IN HET SYSTEEM!!!! De oplossing: hij wordt met de hand ingevoerd MET EEN NIEUWE VERWERKINGSTERMIJN VAN 8 WEKEN!!!!!
Ik vroeg de medewerker die ik aan de telefoon had hoe hij denkt dat wij die tijd moeten overbruggen. Ik ben het nu echt zat, wij hebben al 1500 euro zelf moeten voorschieten door hun fout, denken ze dat wij rijk maximale huur- en zorgtoeslag hebben omdat we zo rijk zijn of zo?
Nu krijgen wij dan voor de huurtoeslag een "VOORSCHOT" van de achterstallige 4 maanden. Daarna moeten wij het weer twee maanden zelf uitzoeken tot wij eindelijk (hopelijk) definitief het geld krijgen.

Schiet mij ook maar lek!

Femma

fanvanradar
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 aug 2006 21:26

Re: toeslag niet automatisch verlengd (verplaatst topic)

Ongelezen bericht door fanvanradar »

En het laatste nieuws hier. De beschikking is binnen hoera hoera. Maar geld heb ik helaas nog steeds niet gezien! :evil: :evil: :evil:

Gesloten