LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bestelde auto niet leverbaar.

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
rob67
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 apr 2007 14:36

Bestelde auto niet leverbaar.

Ongelezen bericht door rob67 »

Reeds in 2006 heb ik een nieuwe bedrijfswagen besteld met 2 schuifdeuren links en rechts, nu 7 maanden geleden. Nadat al 4 keer de levertijd werd uitgesteld is mij nu meegedeeld dat de auto nog lange tijd niet leverbaar is. De garage geeft de fabriek hiervan de schuld. Omdat ik dreigde een ander merk auto te kopen rijd ik al vanaf 1 december gratis een vervangende auto van de garage. Op zich netjes van ze geregeld. Deze zou ik erbij nemen zodra de bestelde bus binnen was (medio begin maart). De koopovereenkomst moet nu dus ontbonden worden voor de nieuwe bus, aangezien de garage in gebreke blijft. De gratis bus van de garage is beletterd en betimmerd. Weet iemand of ik deze bus 'zomaar' bij de garage terug kan brengen omdat ik van mening ben dat ook deze bus dus niet geleverd hoeft te worden, aangezien de aankoop gekoppeld was aan de leveringsdatum van de andere nieuwe bus? O ja, het merk noem ik nog even niet, aangezien ik hierdoor misschien problemen krijg met de garage.

MAXIEM

Re: Bestelde auto niet leverbaar.

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag rob67,

Als je twee koopovereenkomsten hebt getekend, dan moet je wettelijk gezien de huidige bus afnemen omdat de garage één overeenkomst wél kan nakomen. Staan beide produkten op één koopovereenkomst, dan ligt het in de rede dat bij ontbinding van die koopovereenkomst, je de huidige bus ook niet hoeft af te nemen.

Groeten, Maxiem.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Bestelde auto niet leverbaar.

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Bevalt de huidige bus? Persoonlijk vind ik het onbeschoft om zo te handelen.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Bestelde auto niet leverbaar.

Ongelezen bericht door D1RK »

Er zijn genoeg bussen met wel schuifdeuren aan beide zijden, zelfs een goedkoop Daihatsu busje vroeger, vooral in Japanse bussen vaak aan 2 kanten, maar de Europesche was meestal meerprijs.

Omdat er weinig vraag naar is zullen ze vermoedelijk gestopt zijn, maar de engelse versie is altijd deur andere kant, dus zou het speciaal besteld moeten kunnen, maar dan geen voorraad maar af fabriek.

Een dealer van een merk weet dit, of kan dit snel nakijken, maar als je elders bij een universele garage koopt dienen ze het te melden, maar als de prijzen vast op papier staan ga ik er vanuit dat de garage alle mogelijkheden wel weet.

Als je nu merk en type geeft kunnen we het controleren of het leverbaar is, en eventueel alternatieven aangeven.

Soms is bij dubbele cabine's het verboden wegens de veiligheid!

Dus merk, type en welke extra's graag vermelden.

Gesloten