Post.nl tariefwijziging per 1 januari 2024

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Post.nl tariefwijziging per 1 januari 2024

Ongelezen bericht door witte angora »

Per 1 januari is er een en ander veranderd in de tarieven voor brieven die zwaarder dan 50 gram wegen.

Onlangs heb ik een brief verstuurd van 58 gram, dus drie postzegels met cijfer 1 er op geplakt, zoals ik al decennialang doe. Deze week kreeg ik echter een kaart in de bus dat ik te weinig postzegels zou hebben geplakt. Wat blijkt?

Dat er met ingang van 1 januari j.l. een tariefsverhoging was wist ik. Maar niet dat er twee tariefgroepen zijn samengevoegd naar 50-350 gram. kosten: 3,70 euro in plaats van 3,27. Hoe kun je betalen?

- Online een code bestellen: 3,70
- Drie postzegels van 3 x 1 + 43 cent bijplakzegels: dat worden er 8 van 5 cent (je koopt ze per 10) en 1 van 3 cent (koop je ook per 10) = 4,07 euro
- Vier postzegels cijfer 1 (dan betaal je 4,36 euro)
- Inmiddels is er (die was er op 1 januari nog niet) een nieuwe postzegel met een waarde van 3,70 euro.

Omdat ik 43 cent te weinig had geplakt moest ik 4 postzegels van cijfer 1 betalen: 4,36. Bezwaar aangetekend, dat is toegekend, ik hoef niet bij te betalen. Post.nl is zich duidelijk bewust van de eigen rol in de ontstane verwarring. Ik kan ook niet zeggen dat de communicatie vanuit Post.nl zo geweldig was.

Dus bij deze doe ik even het werk van Post.nl. Lees ook: https://nos.nl/artikel/2504696-meer-gep ... jes-postnl

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Post.nl tariefwijziging per 1 januari 2024

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik had het in het nieuws al voorbij zien komen. Altijd handig om na 1-1 van een jaar even te checken of er iets gewijzigd is in de posttarieven als je wat gaat verzenden. :wink:

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Post.nl tariefwijziging per 1 januari 2024

Ongelezen bericht door PGros »

Radar gaf dit begin januari ook al aan:
https://radar.avrotros.nl/artikel/nieuw ... adar-60120

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Post.nl tariefwijziging per 1 januari 2024

Ongelezen bericht door rwolters »

Hoeveel kilo postzegels heb je liggen waardoor dit een probleem is? Het is toch veel handiger om gewoon online digitale postzegels te kopen? Dan betaal je nooit teveel. Of zelf wegbrengen natuurlijk. Kost wat, maar dan sponsor je niet postnl.

Plaats reactie