LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RWE oplichting!!!! Opletten

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Paul Scholten
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2009 19:27

RWE oplichting!!!! Opletten

Ongelezen bericht door Paul Scholten »

Dag allemaal,

Ik ben, blijkbaar in een telefonisch gesprek wat werd opgenomen, erin geluisd en moest overstappen van RWE ( wat altijd erg goed beviel ) naar de nederlandse energie maatschappij.

Vervolgens krijg ik van RWE een eindafrekening die meer dan 1500 m3 te hoog is qua gas en meer dan 1600 KW te hoog voor electra!! Eindafrekening van meer dan 2000 euro nabetalen. Uiteraard hierover gebeld met de helpdesk van RWE, ze zouden een nieuwe gecorrigeerde eindafrekening sturen op basis van het werkelijke verbruik en het bedrag van meer dan 2000 euro niet middels een automatische incasso innen.
Wat schetst mijn verbazing dat ze het hele bedrag toch hebben afgeschreven, het is echt ongelooflijk!! Ze pakken zo maar geld voor zaken die ze niet eens geleverd hebben en je hebt als consument blijkbaar geen poot om op te staan. Contact via mail en telefoon lukt ineens niet, als je het nummer belt wat je kunt bellen als je klant wilt worden kunnen ze je niet verder helpen en is er sprake van het niet kunnen doorverbinden, maar mijn geld blijft weg!!!

Mochten er mensen zijn met gelijksoortige ervaringen dan hoor ik het graag, eventueel ook hoe ze het wel hebben opgelost want ik ben de wanhoop nabij!!!.

Paul ( xxxx )

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: RWE oplichting!!!! Opletten

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Omiddellijk je onterechte afboeking terugboeken (als je internetbankiert)
Of maandag je bank even bellen en hen dit laten doen.

succes, Lieske

br52
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 dec 2008 00:01

Re: RWE oplichting!!!! Opletten

Ongelezen bericht door br52 »

Inderdaad is een storno mogelijk tot 30 dagen na afschrijving.

De rare meterstanden zijn eigenlijk wel te verklaren, deze zijn namelijk "bepaald" naar aanleiding van de overstap. Coulant van RWE dat zij de correctie gaan doen, normaal hoort namelijk de nieuwe leverancier dit te doen omdat zij als enige jouw link zijn naar de netbeheerder. Feitelijk zou je, als je daadwerkelijk de nota zo laat, teveel betalen aan je oude leverancier en juist veel te weinig aan de nieuwe.

Heb je ook daadwerkelijk standen doorgegeven aan je nieuwe leverancier of, zoals ik vermoed, hebben ze gewoon maar een flinke gok gemaakt?

Genoeg gevallen meegemaakt toen ik nog voor een energiebedrijf werkte. Overstappen zou voordeliger moeten zijn (en makkelijk) maar het levert zo'n gezeik op en de nota's zijn meestal een grote bron van onduidelijkheid.

Gesloten