LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mobylette

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
BMS.Purmerend

Re: mobylette

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Klopt, ik was in de war met de dijk aan de Amstelveenseweg.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: mobylette

Ongelezen bericht door gravedigger »

Dat kan beter. Mijn vraag was ook gericht aan kano, Blijkbaar komt hij oorspronkelijk uit West dat hij dat zo goed weet.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: mobylette

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Die "goeie"ouwe tijd.

Oftewel, van zelfbouw trialmotoren tot Husqvarna.

Geboren en getogen Nieuwendam.
Ken overigens inderdaad het stukje (wild) crossterreintje bij die Haarlemmerweg op het stukje dijk tussen oprit/afrit Haarlemmerweg, maar dan als taxichauffeur.

De Ruigen Hoek zat trouwens richting Heemstede.
Een stuk ruig terrein dat nu allang weg is maar waar nog dat restaurant en pompstation aan de A4? *Schipholweg nog aan herinnert.

Alleen Atler was Adler waarvan er ook 1 type was met twee zuigers maar met 1 drijfstang!
Een van de weinige motoren overigens waar ik op kon zitten vanwege mijn lengte.
Een CZ ging ook nog wel maar een Jawa was al te hoog.
Met een passagier achterop ging het prima; benen uitstrekken en mij en motor in evenwicht houden.

Met Frits Selling nog meegemaakt dat hij met de motorcrosswedstrijd te Rhenen pech kreeg (motor/zijspan) en alleen langzaam naar de finish kon rijden.
Hij heeft toen één van mijn pupillen de dag van zijn leven bezorgd omdat hij met Frits naar die finish mee mocht.
Het laatste stuk, nog voor de steile afdaling.

Tenslotte;
Ik ben nu 64 en Rudie Boom een stuk ouder dan ik.
Trouwens zo ook Casper Smit en Die Frits Selling die allang overleden is volgens al weer een 8 tal jaren geleden met zijn zoon gesproken die de motorzaak op de hoek van de Amsterdijk had/heeft?

Dan wil ik niet flauw zijn hoor maar als u Rudie geholpen heeft met trainingen, hoe oud bent u dan in vredesnaam?
Dan moet u toch tegen de negentig zijn!!
En toch nog aktief in het motorgebeuren?

Grootvader
En toch is een mobylette géén sparta!
Om on-topic te blijven!!

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: mobylette

Ongelezen bericht door gravedigger »

Hij heeft ergens geschreven dat ie 55 is.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: mobylette

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Laatste reactie Mobylette.

Dus......... hij zal hooguit 8 of 10 jaar oud zijn geweest toen hij die Rudie Boom hielp met trainingen????

Grootvader
als slot topic Mobylette.

BMS.Purmerend

Re: mobylette

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Inderdaad 55 Rudie had een maatje die hij weer trainde die hete Rob Stareveld (of Starenveld) had een auto garage op de Amstel.
En het was niet dat ik hem trainde maar hielp bij het trainen, ik mocht thee zetten gereedschap aan geven enz.
Schelling kon ik alleen van de motorzaak achter de tramgarage.
Later dat zijn zoon het heeft overgenomen en naar van horen de tent heeft verlorren door gestolen motoren, althans dat is mogelijk een verhaal.
Op de stadhouderskade Puch dealer was ik leerling monteur, maar de eigenaar was wat vreemd en mocht ik van mijn moeder daar niet meer werken.
En inderdaad was de motor naam geen Atler Maar Adler Twin Grote verchroomde koplamp en voor die tijd super snel, ik reed er mee op mijn 15 jaar door de straat met gevolg er achter.
Wat ik mij kan herinneren was dat deze anders schakelde dan de Jawa / CZ de Jawa bouwde wij om tot cross (lompen bakken in twee verschilden banden maten) Is het genoeg zo?
Groeten Jan
Laatst gewijzigd door BMS.Purmerend op 16 sep 2007 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.

BMS.Purmerend

Re: mobylette

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

(lompen bakken met twee verschilden banden maten)
Laatst gewijzigd door BMS.Purmerend op 16 sep 2007 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: mobylette

Ongelezen bericht door NAK »

Als je alles verteld hebt over de mobyletjes mag je onderstaande quote voor mij verduidlelijken.....
Naar Alle Kanten” is toch niet zo kleffer??? als hij laat doorschemeren, dat is weer jammer voor het onderbouwen van zijn reacties, met 106 wordt bedoeld (indien je meer leest in het forum) jou redacties.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: mobylette

Ongelezen bericht door gravedigger »

Hij probeert een Engels woord te gebruiken broertje 8)

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: mobylette

Ongelezen bericht door NAK »

Oei, dat was dan niet zo clever :P

Toolboy

Re: mobylette

Ongelezen bericht door Toolboy »

Waar zijn we hier mee bezig???

Elkaar een beetje aanvallen ofzo kom op zeg een beetje respect voor elkaar :wink:

groet T

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: mobylette

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ik heb heel veel respect voor NAK hoor. Voor iedereen op dit forum trouwens!

BMS.Purmerend

Re: mobylette

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Respect
Van Wikipedia.

Respect betekent aanzien, eerbied of waardering, die men heeft voor (of ontvangt van) iemand om zijn kwaliteiten of vaardigheden. Het woord betekent oorspronkelijk "omzien naar", en vandaar "rekening houden met".

De dominante cultuur
In het burgerlijk taalgebruik wordt respect vaak verbonden aan iemands positie op de maatschappelijke ladder, taalgebruik of de mate waarin iemand een maatschappelijke waardering heeft weten op te roepen.
Men kan respect opbrengen voor iemands opvattingen of rechten, of voor materiële zaken zoals andermans eigendom.
• Zo kan men de opvattingen van een ander respecteren, ook als men die opvattingen niet deelt. Men laat dan de ander in zijn waarde.
• Wanneer men respect voelt voor de uitzonderlijke kwaliteiten van een persoon, bijvoorbeeld voor de grote virtuositeit van een violist, dan gaat de waardering zelfs over in ontzag.
Jongerencultuur
Aan het begin van de 21ste eeuw heeft het woord "respect" opgang gemaakt in de jongerencultuur. Daar betekent het woord voornamelijk: iemand "in zijn waarde laten", vaak met een negatieve bijbetekenis: "tonen dat je niet op iemand neerziet". Dit kan door de ander geen schade te berokkenen, en door de mening en overtuiging van anderen niet naar beneden te (laten) halen.
Maar vaak is er ook een rituele component, die tot uitdrukking komt in het eisen van respect. Respect wordt dan afgedwongen door verbale en non-verbale communicatiecomponenten: wie respect eist, wil niet worden tegengesproken, en zoekt soms bewijzen van het ontzag dat, of zelfs de angst die, de ander voelt. Men gaat aldus het conflict juist aan, met het doel te winnen. Respect krijgen wordt de norm, niet respect geven. Het is op zo'n manier een uiting van eigen minderwaardigheidsgevoelens die men op een subassertieve manier probeert te compenseren.
Dit gebruik is, onder invloed van de veelvuldige toepassing door rappers, ontleend aan het Engels, waar het woord hetzij "bewondering", hetzij "beleefde benadering" betekent.

moby-star
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2007 23:29

Re: mobylette

Ongelezen bericht door moby-star »

Als beheerder van de Kaptein club op het net kan ik je mee delen dat er regelmatig goede Mobylette`s te koop staab op marktplaats.nl
Motobecane is de Fabriek in frankrijk waar ze werden gemaakt, Kaptein uit Arnhem mocht deze inlicentie maken in nederland, en heeft maar enkele modellen zelf ontworpen.
Alle Mobylette bromfietsen hebben een B keur en zijn een brommer wel was er een rol aangedreven model de Fiets o matic deze was er in een langzamer model de BG30 en reed door wat afknijpingen maar 30.
Wel is het bij de schouwing voor het nieuwe kenteken mogelijk geweest om rolaandrijvers onder snor kenteken te krijgen.
Mocht je nog een Kaptein zoeken neem dan contact met me op.
groeten m-s

berna
Berichten: 154
Lid geworden op: 29 sep 2005 21:37

Re: mobylette

Ongelezen bericht door berna »

Het lijkt mij beter dat jullie even telefoonnummers uitwisselen en dan een afspraak maken dan tijd je op die ouwe mobylettes naar elkaar toe en dan sla je mekaar flink op de bek!! MAAR VAL ONS HIER NIET MEER LASTIG!!!! 55??? volgens mij is er niemand van jullie ouder dan 5!!!

Groetjes (een volwassen) Berna

PS ik stem op BMS. Die weet tenminste waar ie het over heeft. Hij schrijft ook dat ie geen leraar Nederlands is, en dat kun je idd ook zien, maar v.w.b. bromfietsen weet ie alles! TOP!!

brasseur
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 mei 2006 20:19

Re: mobylette

Ongelezen bericht door brasseur »

goeiedag!

wat ontzettend leuk is het toch om de beginner van dit topic te zijn. mijn simpele vraag; "wie weet wat van een mobylette" liep uit in een prachtige discussie tussen een aantal heren met kennis.
ik kan u allen geruststellen, de mobylette heb ik reeds gekocht. doet het prima (gelukkig maar).
en oja, dat een mobylette eigenlijk voor 40 plussers is, ik zal die opmerking maar niet te zwaar nemen, die leeftijd heb ik nog lang niet bereikt. maar toch rijdt 'ie goed!

brasseur, qui commencais ce topic (schijn-frans als motobécane mobylette eigennaar)

:)

Gesloten