Problemen Amslod-fiets: monteur komt pas medio september

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
PaulusBokkinga
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2021 21:45

Problemen Amslod-fiets: monteur komt pas medio september

Ongelezen bericht door PaulusBokkinga »

Mocht iemand een fiets van Amslod willen aanschaffen lees eerst even onze ervaring goed:
"April 2021 kocht mijn schoonmoeder bij Amslod een dure elektrische fiets, Vanaf dag 1 heeft deze problemen opgeleverd. Bij het wegfietsen deed de accu het niet. Fiets werd opgehaald en zij kreeg een leenfiets. Bij het inladen van de fiets liet de zeer onvriendelijk chauffeur de accu uit zijn handen vallen,

Na een periode van een aantal dagen kwam de fiets terug.
Toen bleek dat bij het wegfietsen de achterrem blokkeerde waardoor er niet mee te fietsen was. Weer was het wachten op de monteur.
Nadat dit gemaakt was, zakte zonder enige reden de zadel naar beneden. Deze was zelf niet meer vast te zetten dus weer moest er een monteur komen voor de reparatie.

En vorige week gaf de fiets van nog geen vijf maanden oud een foutcode aan die duidde op een storing in de motor.
Van de vijf maanden heeft zij ruim een maand de fiets niet kunnen gebruiken.

Reactie Amslod? Tot halverwege september gaat duren voordat er een monteur langs gaat komen. Mocht wij dat te lang vinden duren dan zouden wij een afspraak kunnen maken met een werkplaats oa in Apeldoorn! En ja, wat dan? Zelf de fiets komen brengen? Terwijl zij een onderhoud contract heeft genomen voor reparatie aan huis.

O ja, een van de reden waarom het zo lang duurt? De monteurs hebben het druk weet Amslod te melden.
Ik kan wel bedenken wat hier de reden van is...

NeoDutchio
Berichten: 12370
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Problemen Amslod-fiets: monteur komt pas medio september

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

PaulusBokkinga schreef:
31 aug 2021 21:49
Mocht iemand een fiets van Amslod willen aanschaffen lees eerst even onze ervaring goed:
Bedankt voor uw waarschuwing, maar wie denkt u daarmee te bereiken? Er staan meerdere waarschuwingen op het forum hier en die hebben u er ook niet van weerhouden om toch te gaan kopen.
Alles heeft zijn prijs. Kwaliteit, maar ook service. Een lokale fietsenmaker is bij aanschaf misschien wat duurder, maar bij problemen kan je daar zo even binnen wandelen. Zelfs een leenfietsen is vaak geen probleem.

Overigens, half september is binnen 2 weken al. Vlak voor de zomervakantie moet ik ook altijd langer wachten bij de dealer omdat veel mensen de auto nog een beurt willen geven voor de zomer uittocht. Twee weken valt nog mee, maar langer zou ik niet accepteren.

Seinhuis
Berichten: 2386
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Problemen Amslod-fiets: monteur komt pas medio september

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of de Consumentenbond. Overleg met hun of het mogelijk is om de koop te kunnen ontbinden. Hun de fiets terug, jij je geld terug. Ik denk dat het net te weinig gebeurd is om van deze regeling gebruik van te kunnen maken.


Er is een te te kort aan personeel en aan onderdelen. Onlangs dat overlast niet te verkomen is mag de consument niet te veel overlast van ondervinden. Ik denk dat 2 weken wachten op een monteur niet netjes is, maar volgens de wet redelijk.

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Problemen Amslod-fiets: monteur komt pas medio september

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ontbind gewoon de overeenkomst. Zij de fiets terug, u uw geld.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Problemen Amslod-fiets: monteur komt pas medio september

Ongelezen bericht door Sira »

Misschien heeft Amslod het erg druk met reparaties? :mrgreen:

Amslod
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2021 11:22

Re: Problemen Amslod-fiets: monteur komt pas medio september

Ongelezen bericht door Amslod »

Beste heer Bokkinga,

Het is vervelend om te lezen dat er problemen zijn met de e-bike van uw schoonmoeder. Gisteren is er contact met u geweest omtrent het repareren van de e-bike. Volgende week komt onze monteur bij uw schoonmoeder aan huis om de e-bike te repareren zodat er weer met plezier gefietst kan worden.

Per mail ontvangt u een afspraakbevestiging. Vanzelfsprekend doen wij onze uiterste best om iedereen zo snel en goed mogelijk te helpen. Mocht u op dit moment vragen hebben dan kunt u telefonisch contact opnemen met onze service desk via 038 202 0808 (optie 3).

Met vriendelijke groet,
Angenita van Amslod

Danielsan1
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2021 12:30

Re: Problemen Amslod-fiets: monteur komt pas medio september

Ongelezen bericht door Danielsan1 »

Amslod brrrr je zou er ziek van worden.
In april 2020 fiets gekocht .op aanraden van verkoper een damesfiets .getest en die reed ook prima .de fiets die afgeleverd werd was zo slap als een vaatdoek .binnen 4 km aan de kant gezet en niet meer gefietst ...contact amslod niemand thuis niet reageren om mail telefoon .uiteindelijk toch maar gaan fietsen .
Waardeloos als je maar even het stuur losliet zwabberde de fiets zo hevig dat je zou vallen .uiteindelijk tot 2x toe volgens zeggen. ??? Een nieuwe motor..het was idd wat beter maar de fiets kraakte heftig .gebeld maar advies was niet zelf aankomen .weer fiets opgehaald niet opgelost.nu doet de motor het meer niet als wel. Sensor kapot.
Gebeld en gemaild (wij zouden op fietsvakantie ).dat was half augustus .
Of de fiets voor 16 september aub gemaakt kon worden ...doodleuk als antwoord geen tijd..
U kunt wel naar een service center komen ..de dichtsbijzijnde is 1.5 uur rijden.moet een vrije dag nemen en de reiskosten ? Waarom beweerd amslod dat de service zo goed is ..misleidende reclame is het .het kraken van de fiets heb ik zelf opgelost door het stuur fatsoenlijk af te stellen zelfs dat kunnen ze niet eens bij amslod..het vertrouwen is dan ook helemaal zoek maar niemand wil deze fiets onderhouden en ik zit de komende jaren aan een amslod vast ...ik word al beroerd bij de gedachte alleen .
Mensen ga lekker naar de fietsenmaker op de hoek dan word je fiets in ieder geval gemaakt als er iets aan mankeert. :oops:

Amslod
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2021 11:22

Re: Problemen Amslod-fiets: monteur komt pas medio september

Ongelezen bericht door Amslod »

Danielsan1 schreef:
04 sep 2021 18:42
Amslod brrrr je zou er ziek van worden.
In april 2020 fiets gekocht .op aanraden van verkoper een damesfiets .getest en die reed ook prima .de fiets die afgeleverd werd was zo slap als een vaatdoek .binnen 4 km aan de kant gezet en niet meer gefietst ...contact amslod niemand thuis niet reageren om mail telefoon .uiteindelijk toch maar gaan fietsen .
Waardeloos als je maar even het stuur losliet zwabberde de fiets zo hevig dat je zou vallen .uiteindelijk tot 2x toe volgens zeggen. ??? Een nieuwe motor..het was idd wat beter maar de fiets kraakte heftig .gebeld maar advies was niet zelf aankomen .weer fiets opgehaald niet opgelost.nu doet de motor het meer niet als wel. Sensor kapot.
Gebeld en gemaild (wij zouden op fietsvakantie ).dat was half augustus .
Of de fiets voor 16 september aub gemaakt kon worden ...doodleuk als antwoord geen tijd..
U kunt wel naar een service center komen ..de dichtsbijzijnde is 1.5 uur rijden.moet een vrije dag nemen en de reiskosten ? Waarom beweerd amslod dat de service zo goed is ..misleidende reclame is het .het kraken van de fiets heb ik zelf opgelost door het stuur fatsoenlijk af te stellen zelfs dat kunnen ze niet eens bij amslod..het vertrouwen is dan ook helemaal zoek maar niemand wil deze fiets onderhouden en ik zit de komende jaren aan een amslod vast ...ik word al beroerd bij de gedachte alleen .
Mensen ga lekker naar de fietsenmaker op de hoek dan word je fiets in ieder geval gemaakt als er iets aan mankeert. :oops:
Beste Danielsan1,

Erg vervelend om te lezen. Graag ontvangen wij uw NAW-gegevens via [email protected] om u verder te kunnen helpen.


Met vriendelijke groet,

Angenita van Amslod

NeoDutchio
Berichten: 12370
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Problemen Amslod-fiets: monteur komt pas medio september

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Danielsan1 schreef:
04 sep 2021 18:42
Mensen ga lekker naar de fietsenmaker op de hoek dan word je fiets in ieder geval gemaakt als er iets aan mankeert. :oops:
Dat advies word al jaren gegeven, maar door u ook niet gezien of genegeerd. En dat advies zal nog jaren terug komen van mensen die eerst gaan kopen en daarna pas gaan kijken wat en waar ze gekocht hebben.

Gesloten