LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] broodfok bij cattery's en hondenfokkers

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
anoniem68
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2014 13:34

broodfok bij cattery's en hondenfokkers

Ongelezen bericht door anoniem68 »

Ik vindt dat alle broodfokkers van katten/honden moeten worden geregistreerd bij een erkend orgaan van de overheid of zoiets. zodat iedereen kan zien waar die niet moet gaan kopen.en natuurlijk mogen ze niet meer bij een vereniging ingeven kunnen worden, een broodfokker moet bij elke vereniging geregistreerd staan ,zodat ze ook geen lid meer kunnen worden. er is zoveel haat bij zowel katten als honden fokkers, en er word heel gauw leugens verspreid over mensen, dit is ook bij mijn gebeurd. sommige stoppen met hun cattery maar ik niet, maar er zijn een aantal die willen regeren in katten en hondenland, als beginneling moet je het zelf uitzoeken, maar als ze je kapot kunnen maken doen ze dit ook , vooral met leugens. wat ik weet en leer deel ik ook met beginnende cattery's, maar er zijn cattery's die dit liever niet delen, nee ze willen de zogenaamde goeie cattery's zijn, en beginnelingen deugen voor hun niet, maar er zijn ook cattery's die al jaren bezig zijn en ook niet deugen.en een cattery die beweerd nooit een kitten te hebben gehad met vieze ogen, of andere ziektes, die kittens heel snel oplopen omdat ze heel vatbaar zijn, liegen want iedere cattery heeft wel iets meegemaakt.er zijn heel veel die hun mond hierover houden, maar sommige zeggen het wel en laten soms ook foto's ervan zien, met de vraag wat kunnen we hier tegen doen, en dan word dit vervolgens tegen ze gebruikt en gezegd dat ze broodfokkers zijn.....ohja als een cattery tegen jouw zegt daar moet en mag je absuluut niet kopen,omdat dit volgens hun een broodfokker is, zet hier dan een vraagteken bij, en ga bij de kattenvereniging van deze cattery waar jij wilt kopen navragen of dit wel zo is, zo niet dan beslist jij of jij met deze cattery in zee gaat of niet, en niemand anders.

Adegraaf
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jun 2014 12:00

Re: broodfok bij cattery's en hondenfokkers

Ongelezen bericht door Adegraaf »

mee eens.

whogenturf
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 mei 2013 15:15

Re: broodfok bij cattery's en hondenfokkers

Ongelezen bericht door whogenturf »

Klinkt logisch.

rverwaayen
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 sep 2014 12:38

Re: broodfok bij cattery's en hondenfokkers

Ongelezen bericht door rverwaayen »

mee eens! de rest zwaar beboeten die het illegaal doen

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: broodfok bij cattery's en hondenfokkers

Ongelezen bericht door berndv »

anoniem68 schreef:Ik vindt dat alle broodfokkers van katten/honden moeten worden geregistreerd bij een erkend orgaan van de overheid of zoiets. zodat iedereen kan zien waar die niet moet gaan kopen.en natuurlijk mogen ze niet meer bij een vereniging ingeven kunnen worden, een broodfokker moet bij elke vereniging geregistreerd staan ,zodat ze ook geen lid meer kunnen worden. er is zoveel haat bij zowel katten als honden fokkers, en er word heel gauw leugens verspreid over mensen, dit is ook bij mijn gebeurd. sommige stoppen met hun cattery maar ik niet, maar er zijn een aantal die willen regeren in katten en hondenland, als beginneling moet je het zelf uitzoeken, maar als ze je kapot kunnen maken doen ze dit ook , vooral met leugens. wat ik weet en leer deel ik ook met beginnende cattery's, maar er zijn cattery's die dit liever niet delen, nee ze willen de zogenaamde goeie cattery's zijn, en beginnelingen deugen voor hun niet, maar er zijn ook cattery's die al jaren bezig zijn en ook niet deugen.en een cattery die beweerd nooit een kitten te hebben gehad met vieze ogen, of andere ziektes, die kittens heel snel oplopen omdat ze heel vatbaar zijn, liegen want iedere cattery heeft wel iets meegemaakt.er zijn heel veel die hun mond hierover houden, maar sommige zeggen het wel en laten soms ook foto's ervan zien, met de vraag wat kunnen we hier tegen doen, en dan word dit vervolgens tegen ze gebruikt en gezegd dat ze broodfokkers zijn.....ohja als een cattery tegen jouw zegt daar moet en mag je absuluut niet kopen,omdat dit volgens hun een broodfokker is, zet hier dan een vraagteken bij, en ga bij de kattenvereniging van deze cattery waar jij wilt kopen navragen of dit wel zo is, zo niet dan beslist jij of jij met deze cattery in zee gaat of niet, en niemand anders.
Mooi verhaal, maar niet haalbaar. Wie moet gaan bepalen wie wel of niet een briodfokker is? Mijn moeder had vroeger een catery en had ongeveer eens per 1,5 à 2 jaar een nestje per kat, met op het drukste moment 2 fokpoezen. En ja, men gunt elkaar het licht in de ogen niet. Wel heb ik toen gemerkt dat het zelfs verschilt per ras wat je fokt. Broodfok is iets lastig, waarom strafbaar maken als er nu misschien niets onwettigs gebeurt? Ja er waren fokkers bij die 6 fokpoezen tegelijk hadden. Die mensen hadden logischerwijs geen baan er bij, en zorgden uitmuntend voor de katten. Daarnaast is in Nederland dierenmishandeling en verwaarlozing strafbaar, alleen zijn er maar 14 controleurs voor het hele land.

Gesloten