LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gerechtsdeurwaarder op tijd betaald, toch zitting.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
K. den Boer
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2004 21:29

Gerechtsdeurwaarder op tijd betaald, toch zitting.

Ongelezen bericht door K. den Boer »

Dagvaarding gekregen met de mededeling dat ik op 2 september zou moeten voorkomen, tenzij ik het gehele bedrag 2 dagen voor de zitting betaalde.

Op 30 augustus het betreffende gerechtsdeurwaarderskantoor gebeld voor benodigde informatie waar ik het geld heen moest storten en onder welk dossiernummer. Na opgave van persoonsgegevens als naam, adres en geboortedatum kreeg ik het bankrekeningnummer en dossiernummer.

Diezelfde middag (30 augustus) via Rabo Telebankieren een spoedopdracht met advisering gedaan en het gehele bedrag met het opgegeven dossiernummer overgemaakt.

Ik opgelucht, netjes op tijd betaald... dacht ik.
Tijdje niks meer gehoord, en afgelopen week, 28 september staat er weer een gerechtsdeurwaarder op de stoep met een verstekvonnis.
Ik was op 9 september bij verstek veroordeeld tot het betalen van het gehele bedrag + de bijkomende gerechtskosten(!)

Ik het betreffende gerechtsdeurwaarderskantoor opgebeld en om uitleg gevraagd.

Ik had het bedrag onder vermelding van een verkeerd dossiernummer gestort, namelijk het dossier van mijn moeder. Zij heeft ook nog een bedrag openstaan, zelfde gerechtsdeurwaarderskantoor, zelfde begunstigde... en natuurlijk hetzelfde adres.

Kortom, ik had niet betaald, en, zo zei de medewerkster letterlijk: "het was mijn eigen fout, moest ik mijn zaakjes maar beter regelen".

Het enige wat ze konden doen was het bedrag van mijn moeders dossier naar mijn eigen dossier "overhevelen", maar de resterende kosten van de rechtszitting a € 215,00 moet ik nog wel eventjes betalen(!)

Nu is mijn vraag:

Wat kan ik nu nog doen? Het is toch van de gekke dat men alleen maar naar een dossiernummer kijkt, terwijl ze die ook nog eens verkeerd opgegeven hebben?
Laatst gewijzigd door K. den Boer op 05 okt 2004 14:12, 3 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: Gerechtsdeurwaarder op tijd betaald, toch zitting.

Ongelezen bericht door Gast »

Volgens mij klopt er niet veel van de data zoals hiervoor vermeld.
Wat zou je nog kunnen doen. je hebt gewoon te laat betaald. Gegokt en verloren. Wie zijn gat brandt moet op de blaren zitten.

K. den Boer
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2004 21:29

Re: Gerechtsdeurwaarder op tijd betaald, toch zitting.

Ongelezen bericht door K. den Boer »

Volgens mij klopt er niet veel van de data zoals hiervoor vermeld.


Inderdaad. 30 september had 30 augustus moeten zijn. Is inmiddels aangepast.
je hebt gewoon te laat betaald. Gegokt en verloren. Wie zijn gat brandt moet op de blaren zitten.
Lekkere reactie waar ik wat aan heb.
Ik vraag om eventuele hulp/informatie, niet om verwijten.

Het deurwaarderskantoor geeft mij de verkeerde gegevens (in dit geval het dossiernummer). Ik betaal vervolgens op tijd, zij zien de betaling binnenkomen met het door hun verkeerd opgegeven dossiernummer, en dan zou ik in de fout zijn gegaan?

Als jij een bekeuring zou krijgen en er staat op het proces verbaal een totaal ander kenteken van die van de auto waar jij in rijdt, betaal je dan ook zonder te protesteren?

Gast

Re: Gerechtsdeurwaarder op tijd betaald, toch zitting.

Ongelezen bericht door Gast »

Er spelen 2 dingen:

1) Deurwaarder zat fout qua geven informatie? Kan je dit aantonen?

2) Je hebt je niet verweerd bij de rechtbank, dan wordt je inderdaad bij verstek veroordeeld.

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: Gerechtsdeurwaarder op tijd betaald, toch zitting.

Ongelezen bericht door berendjan »

K. den Boer, als de zitting voor 2 september op de rol stond, heb je de dagvaarding al een aantal weken eerder gekregen. Bovendien komt een dagvaarding niet uit de lucht vallen, maar heb je van te voren toch al minstens een sommatie gekregen. Daarop staat het dossiernummer vermeld. Als je dan 3 dagen voor de datum van de zitting gaat bellen om te vragen naar het dossiernummer en het nummer van de bankrekening waarop het bedrag moet worden overgemaakt, dan speel je wel behoorlijk met vuur. Waaraan je je, gelet op het verstekvonnis, ook nog een fors aan hebt verbrand. Tegen een verstekvonnis kun je in beroep gaan binnen een termijn van, zover ik mij kan herinneren, 4 weken na betekenis van het vonnis. Of echter het 3 dagen van te voren opvragen bij het deurwaarderskantoor van de gegevens waarover je op basis van een eerdere sommatie kon beschikken een sterk argument is, waag ik te betwijfelen. Maar de beslissing ligt uiteindelijk bij de rechter. Volgende keer beter direct de rekening betalen en als je dat niet doet dan tenminste aan de deurwaarder voordat een dagvaarding is uitgebracht.

Gesloten