LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incasso bureau kontrakt

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
karin knol

incasso bureau kontrakt

Ongelezen bericht door karin knol »

Gaarne graag een deskundige reaktie.

Ik heb op 18 juli 2003 een kontrakt afgesloten met Interim Justitia, ik had toen een eigen bedrijf, drie dagen later, heb ik door persoonlijke woonomstandigheden, dit kontrakt op gezegd, daarna scheiding. Ik heb nooit een klantnummer en ook geen inlognaam of code van hun mogen ontvangen. Nu zitten ze op mijn hielen dat zij mijn opzeg brief niet ontvangen hebben, aangetekend verstuurd, via normale post en via e-mail. Post heb ik bewiezen van, e- mail ook, maar van de aangetekende brief niet meer, die heb ik verzonden vanuit Zaandam, vanaf een adres van een persoon die inmiddels is overleden. Ondertussen ligt het voor de rechter en de advocaten die ze ingeschakeld hebben, willen geld zijn, inmiddels zo'n ruim € 660,00.
Ze vertellen mij steeds dat ik maar moet betalen en als ik de rechtszaak verder door voer, dat de rechter dan wel in hun voordeel beslist en dat er dan beslag gelegt gaat worden op alles wat ik bezit, nou is dat niet heel veel meer, want alles wat in mijn huis staat is gekocht van een lening van de sociale dienst.
Ze dreigen mij dat het eind bedrag nog veel hoger zal zijn als ik niet akkoord ga met hun voorstel en stop met de rechtszaak, voor mijn gevoel sta ik in mijn recht, ik kon geen gebruik van ze maken. Reageren deden ze niet, pas nu komen ze met hun eis.
Naar mijn weten hebben ze ook mijn opzeg brief gehad, anders zouden ze mij de benodigde zaken wel opgestuurd hebben.

Iemand?

Gast

Re: incasso bureau kontrakt

Ongelezen bericht door Gast »

wie sluit er nu ook een contract af met die oplichters.

eigen schuld dikke bult.

ik lever ook aan klanten maar heb geen incassobureau nodig.

heel simpel niet betalen is website offline.

betaling is dan erg vlug geregeld hoor.

sjaantje

Re: incasso bureau kontrakt

Ongelezen bericht door sjaantje »

Beste Karin,
Weet je nog wanneer je die aangetekende brief hebt verstuurd, als je de datum nog weet, dan is dat middels de kantoorstaten van de Post nog te achterhalen. Overigens wanneer je, zoals je zegt wel bewijzen hebt van overige verstuurde poststukken, zal de rechter dat zeker in zijn event. vonnis laten meewegen. Wat het incassobureau zegt n.l. simpelweg geen post ontvangen, is iets al te gemakkelijk, want zo slecht functioneert de post hier niet, dat weet iedereen, dus ook de rechter en wanneer je daar dan ook nog bewijzen van hebt, is dat een sterk punt.
Zo'n incassobureau kan echter wel op je zenuwen gaan werken en dat is wat zij nu ook doen. Het is inderdaad makkelijk om te zeggen: "Betaal nu maar, anders wordt het alleen maar duurder", dat is naar mijn bescheiden mening een houding om bij jou de indruk te wekken, dat zij sterker staan, dan in werkelijkheid het geval is.
Volgens mij heb je wanneer je doorgaat een reeële kans. Maar die beslissing neem je uiteraard zelf, tenslotte kun je van een kale fles geen veren plukken. In het ergste geval word je failliet verklaard en dan betaal je ook niets.
Ga in ieder geval bij de Post langs wanneer je de datum van verzending van de aangetekende brief nog weet. Ik wens je veel sterkte.

Groetjes

Gast

Re: incasso bureau kontrakt

Ongelezen bericht door Gast »

Waar Intrum Justitia genoemd wordt, pak ik al een teiltje erbij. Het enige dat ik je kan aanraden: de middelen die zij toepassen, ook op hen toepassen. Laat ze merken dat je niet bang voor ze bent.

Intrum begint hier in Nederland langzamerhand een zeer bedenkelijke naam op te bouwen. Dat hebben ze te danken aan hun fratsen met front international, enzo, maar ook door hun dubieuze rol die ze spelen bij UPC en noem maar op.

Gesloten